- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
v České kotlině je tomu naopak, nejvíce nehod způsobují mladíci do 40 let. Pak už testosteron pomalu mizí a agresivita a bezhlavé riskování trošku s ním.
Nicméně, ta agresivita se často zvedá po dojetí daleko staršího řidiče, který dělá za volantem ptákoviny. Nejhorší je, že si vůbec neuvědomují co se děje za nimi. Je jim úplně jedno, jestli tam někomu vjedou
vždycky jsem si myslel, že ty vtípky o dědcích v klobouku s platem vajec za zadním sklem jsou jenom takový folklór ;-) ale onehdy si to jeden takový do mě najel na kruháči... hubu otevřenou, sliny mu kapaly po bradě... zřejmě vůbec netušil, jestli sedí v autě, nebo je v nemocnici a sestra ho tlačí na takové té posteli na kolečkách s kapákem v ruce ;-) normálně mě vytlačil do vnitřního pruhu, a ani si toho nevšiml... a "nejlepší" na tom bylo, že dědek odjel - a já, když jsem se pak (totálně nasranej a nesoustředěnej) ;-) dral z toho kruháče ven, málem jsem to nabořil do toho přede mnou, který brzdil před přechodem, po kterém šel další dědek... ;-))
Dejte se někdo do výroby automatů na otestování schopností řidiče. Jednou to tak musí skončit. Schopnosti s věkem klesají velmi individuálně a nelze to nechávat na razítku od praktického lékaře. Vytištěný protokol z automatu o reakčních dobách na zvukové a vizuální podněty včetně jejich správného vyhodnocení (plyn, brzda).
Ti Japoncici jsou zase o krok napred ostatne skoro jako ve vsem. U nas bude klido jezdit pan kterej je jednou nohou v penale a ma reakce zelvy. Napr. naseho souseda z protejsiho domu uz jsem videl 2x v jednom mesic!! zajizdet do garaze a pritom mel otevreny 5 dvere u fabie z kterych predtim vynosil nakup.Vysledek 2x vyskleny okno. Kdyz si zapomene zavrit kufr tak zapomenout na jaky svetilko se mam rozjet nebo kterym pedalem brzdit uz asi nebude takovej problem.
U nás už teď je ti po 60 samotnej řidičák na nic a musíš chodit na pravidelné lékařské porhlídky, potvrzení mít u papírů jinak jsou neplatné.
Pak už by se starší lidi nedostali k lékaři vůbec..Hlavně v pohraničí..
U nas by to bylo jine ... u nas by se s nejakymi "vyhodami" nikdo ne*ral - proste by jim ty ridicaky posbirali a nazdar. Az nekdy (pokud) k necemu takovemu dojde, jsem presvedcen ze nas velevazeny parlament proste schvali horni vek a nazdar a hotovo.
pohodlně se dopravovat, nebýt závislí na veřejné dopravě(zejména na menších místech je to tragedie - autobus k lékaři ráno a zpět až večer) když bedete myslet tímto směrem, tak dojedeme k tomu, že odevzdáme řidičák dříve než půjdeme do důchodu. Řešením by bylo nařídit starším řidičům nějaké označení na vozidle a pak se k nim lépe a opatrněji chovat.
Ona to není jenom otázka lepšího chování k ostatním řidičům (nejen starším a začátečníkům), ale i otázka zdravotního stavu. Stačí malá mrtvička, prudší pokles, nebo i vzestup krevního tlaku, zapomenutá svačinka u diabetika a pod. a najednou je černo před očima a auto ve škarpě nebo nedejbože v protisměru ...
Řešením by právě byla propracovaná veřejná doprava, aby člověk bez auta měl šanci dostat se na nákup, za doktorem, ke známým a příbuzným, aniž by se musel doprošovat u někoho jiného.
Jenže trend je takový, že obchody staví na dostupnosti autem a veřejná doprava se přes postupné zlepšování stále ještě nevyhraba z křeče devadesátých let. Pak se nelze divit, že se lidi nechtějí/nemohou auta vzdát
Dědci v klobouku, kteří jezdí pomalu jak na smrt nemají na cestě co dělat.