- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Němci po vzoru čechů??jajajaja
Co na to pan Husák?
Vy se zaměřujete na rozdíly při stylu jízdy, já psal o spotřebě při relativně stejně plynulé jízdě při různých průměrných rychlostech.
Mimochodem, jsou borci, kteří i v relativně plynulém provozu jsou schopni akcelerovat a brzdit více než jiní v provozu velmi neplynulém.
Pro zelené by měla být první prioritou omezení celkového dopravního výkonu, které druhotně přispěje k vyšší plynulosti. Jenže to by se řada lidí musela alespoň občas vzdát svých miláčků a jet sockou a kupovat místní výrobky a ne jablka z druhého konce Evropy.
Celý humbuk se snižováním jednotkových emisí by byl vyřešen, pokud by se o 10% snížil přepravní výkon. Veškeré kroky ale směřují k jeho zvyšování.
Aby to všem bylo jasné, zvýšit v Česku rychlost je absolutní nesmysl a kdo to stále navrhuje, ten nezná parametry českých dálnic. Je rozdíl rychlost v Německu, kde se už za Hitlera stavěly dálnice pro rychlost 160km/hod a české dálnice, které se staví jen pro rychlost 120km/hod. 130 je už o 10 km/hod nad limit. Horské úseky jsou dokonce stavěny jen na rychlost 80 až 100 a některé úseky rychlostních silnic ještě méně. Rychlost by tedy měla být na některých místech naopak snížena. Nejbezpečnější a nejeekologičtější provoz na dálnici je pouze když všichni jedou plynule, což samozřejmě jen tak nejde. To by musely být minimálně tři pruhy. V místech, kde je hustý provoz by měla být rychlost proměnlivě snížena na 100, aby jeli všichni včetně kamionů takřka stejně. To se daří okolo Mnichova, kde se značky mění a snižují rychlost až na 60km/hod. Auta jedou sice pomaleji, ale naprosto stejně a protože mají menší mezery, projede jich nakonec stejně jako při provozu za vysoké rychlosti.
Todle je dobry "Auta jedou sice pomaleji, ale naprosto stejně a protože mají menší
mezery, projede jich nakonec stejně jako při provozu za vysoké
rychlosti."
Takze timdle opatrenim se ziska co? Ze cesta trva dyl??
"Sociální demokraté pod vedením současné kancléřky Angely Merkelové" kristepane, jakej hlupák to psal????
Jo, taky sem to cet asi 5x a snazil se pochopit jak to autor "myslel", ale on asi nemyslel :-)
Nic takového v německu nehrozí a navíc, např. v Belgii, Holandsku, kde je omezená rychlost na dálnicích na 120 - tuto rychlost nikdo nedodržuje. Během minulého týdne jsem v těchto zemích najel cca 2500 km, a při 150 km/hod jsem byl nejpomalejší auto na dálnici. Za celou dobu jsem nepotkal ani radar, ani sólo policistu. Bezpečnost silniční dopravy je o řidičském umění , nikoliv o rychlosti. Debža bourá i v 20 km/hod.
No ale v Holandsku si davej pozor. Kdyz jedes o 30 vic nez limit zabavi ti auto!!
Vetsina aut ma nejnizsi spotrebu pri konstatni rychlosti 80km. Doporucuji, aby se zavedl limit, ze na dalnici se smi jet jenom mezi 79km/h a 81km/h. V aute musi sedet nejmene ctyri lidi a pes!
Hudba ve voze nesmi byt spustena na vyssi volume nez 5 (protoze je vyssi spotreba elektriny = vyssi spotreba) - vyjimkou jsou vozy Fabia 1,2HTP s pouze dvema reproduktory v prednich dverich - tam muze byt volume az 10.
GPS trvale montovana ve vozidle musi trvale hlasit polohu vozidla: 1) MVCR 2) Pojistovne u ktere je sjenano pojisteni vozu. 3) Mestske polici v jejiz pusobnosti se vuz nachazi.
Nasledne dojde k zavedeni nikoliv modrych parkovacich zon, ale zelenych prujezdovych zon. To znamena, ze kdo v dane zone nebydli, tak tamtudy nesmi ani projizdet.
Ja uz ziji asi 13 let v USA. Tady je na dalnicich (vychodni pobrezi) povolena maximalne 65 mil za hodinu (kolem 110), 10 % nad vas jeste neberou. Vetsinou mimo dalnice je zakaz predjizdeni (bydlim kousek od Philadelphie a ani jednou jsem jeste nikoho nepredjel). Je pravda, ze to asi bude docela nudne, ale je to bezpecne, a havarek az tak moc nevidim. Ale ted k otazce - jaky je vlastne u nas nejvetsi problem? Ridic? Respekt k predpisum? Stav vozidel? Dekuji
amerika je divná a nenormální. V německu se jezdí kolik kdo chce, a přesto je tam bezpečno.
Náklaďák (novočesky kamion, z italského Camione) má vždy špatnou aerodynamiku, proto rostou jízdní odpory se čtvercem rychlosti. Pokud by se zdařilo, přinutit řidiče těch elefantů dodržovat maximální rychlost 80 km jak je to v EU předepsáno, ale nikdy kontrolováno, snížila by se spotřeba o více, než lze dosáhnout omezeními osobní dopravy na 120.
Rebbe, buď jste nedovzdělán a nebo budete pouze a jen odpůrcem nákladní přepravy . Pokuste se vzít tedy ve věci kamionů na vědomí následné skutečnosti :Aerodynamický odpor souprav činí při konstantní jízdě na dálnici cca 45% jízdního odporu. O zbytek se stará hmotnost soupravy, použitá pneumatika, okolní teplota, povrch vozovky.Odpor vzniklý přenosem hnacích sil v motoru neumím popsat.Co se týče emisí již dva roky platí nové normy na snížení emisí oxidu uhličitého (paradox je, že MB to zvládlo tak, že nepatrně stoupl výkon motoru), dále je pro nákladní přepravu téměř 10 let platná euro 2 (hluk, měla by se zpřísnit okolo roku 2010, mimochodem pneumatiky montované na náklaďáky musejí mit atest na splnění této normy), čili nákladní doprava svá omezení daná legislativou již má a na rozdíl od osobní daleko přísnější. Při neochotě německých a francouzkých výrobců osobních vozidel přistoupit na zpřísnění je tedy snaha o omezování maximální rychlosti svým způsobem komickým důsledkem, že ano?