- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
hh libi se mi jak rikate ze to nneni potreba ale kdyz mi ukazali prachovej filtr tak bych na nej nesahnul ani v rukavicich a to byl starej asi dva roky.. a co se tyce trubek tak virologickej rozbor bych si taky delat nenechal... a po servisu byl ten vzduch opravdu kvalitnejsi :)
Odborníci doporučují vyčistit klimatizaci nejméně dvakrát ročně – na jaře před začátkem sezony a na podzim po ní. ....Delaji to proto, aby vydelali penize za nic. Doporucuje se, aby se klimatizace zkontrolovala zhruba jednou za tri roky....A to zapinani klimatizace....nazapne se vam nahodou kompresor, kdyz zapnete rozmrazovani (nebo odmlzeni) predniho skla? Me ano, poslechnete si zapinajici se kompresor.....
nemecke srduzeni spotrebitelu radi, ze servis klimatizace se ma provest pouze tehdy, jestli je neco v neporadku. Bezny pravidelny servi jsou udajne vyhozene penize. Pouze asi 3 autovyrobci pozaduji kontroly klimatizace pri pravidelnych servisech auta, a to 1x/3 roky....
clanek trosku mlzi o poloautomaticke klimatizaci .. vetsina poloautomatu pomer studeneho a tepleho vzduchu z venku micha podle aktualni teploty v aute. takze ze zacatku chladi na maximum a kdyz se teplota v aute snizi na zvolenou uroven tak tuto teplotu udrzuje. i prachobejcna fabie s poloautomatem (climatic) ma v interieru auta dva senzory teploty vzduchu a na zaklade jejich informaci udrzuje zadanou teplotu ...
četl jsem někde názor, že než si přimíchávat do studeného vzduchu z manuální klímy teplý z topení, je lepší klímu na chvíli vypnout a když je moc teplo , pak zase zapnout. Co na to kompresor? Poškozuje se častým vypínáním? Osobně to vzhledem k automatice nedokážu posoudit či otestovat.
Mám manuální klimu a v uživatelské příručce je napsáno, že pokud je vnější teplota pod 4 °C tak se kompresor nerozběhne. Po pravdě jsem to nezkoušel a přes celou zimu klimu nepouštím až na jaře. Dělám to tak 5 let a zatím je to v pořádku.
Na odmlžování to nepoužívám - jednak mám auto v zimě v garáži, takže je tam relativně tepleji než venku, a když už, tak si raději malinko pootevřu okno. Má to stejný efekt. Navíc pokud se kompresor při teplotách pod 0 fakt rozběhne, tak z výdechů musí téct opravdu hodně ledový vzduch, i když je prost vodních par.
kompresor se rozhodne pod 0 nerozbehne... kdyby jo, tak uz by jsi to poznal .) byl by jsi s klimou v servisu se zamrzlym vyparnikem ...
1)vnitřní okruh by měl být puštěn vždy- kvůli výkonu, chladíme pak "jen" vnitřní prostor, pokud pustíme vzduch zvenku-pak zase logicky ten ochlazený musí zase ven.
pro lepší porozumění: v ledničce je taky výparník zavřený, nefouká dovnitř ochlazený vzduch zvenku.
2)k obejdutí venkovního čidla teploty u automatu (fakt tam je) použij mód "odmlžení oken"-NEJSOU VŠECHNY STEJNÉ
3)pokles výkonu motoru-??? no nevím ale u mnoha aut je sepnutí klimy propojeno s řj. motoru, kdy to způsobí regulaci motoru tak, že na otáčkách nic nepoznáte
1. Clovece a to porad dychas vydychany vzduch? Vzdyt se v tom musis zalknout
Pro lepsi porozumeni: v lednicce nesedis ty a spolucestujici, kteri vdychuji kyslik a vydychuji oxid uhlicity.
No klimošku máme v autě už 11 let, odborník na ní zatím ani jednu nesáhl a kupodivu funguje. :-)
Vážení ten článek byl napsán kupodivu celkem přesně. Vy co tu plácáte blbosti si nejprve zjistěte jaké jsou vlastnosti chladiva R134a, dále si zjistěte jeho závislost teplota/tlak a v neposlední ředě jaké bezpečnostní prvky jsou v okruhu klimatizace. Pokud toto všechno zjistíte budete překvapeni jaké tu plácáte nepravdy a doměnky. Jenže to je práce něco zjišťovat že. To je lepší říct, že to tu je špatně. Tak já vám to usnadním: okolo 4 stupňů venkovní teploty má chladivo tlak 2 atmosféry. V autě jsou 3 bezpečnostní prvky a to vysokotlaký spínač, nízkotlaký spínač (presostat) a termostat na výparníku. Nás bude zajímat ten nízkotlaký presostat, který nedovoluje spustit kompresor pokud tlak klesne pod cca 1,5 ATM a termostat, který hlídá zamrznutí výparníku a zpravidla odpojuje kompresor při dosažení teploty okolo 4 stupňů. A vážení opravdu kontrolka klimatizace s tím nemá nic společného. Ta pouze indikuje, že je okruh v pořádku po elektrické stránce.
Jen bych řekl že správný český výraz nebude "presostat" nýbrž "manostat".
a že prej "automatické klimatizace se nemusí podařit spustit při teplotách pod +4 stupně Celsia. Pak je dobré zajet třeba do podzemní garáže, kde je tepleji.". On ten specialista asi neví, že jednou z funkcí klimatizace je i vysoušení vzduchu, takže u automatiky stačí zapnout vnitřní recirkulaci a automatika pak klimu sama zapne.