Diskuze
Citroën 2CV: když jde logika stranou
Děkujeme za pochopení.
B@RT
snobizmus
Mam také Citroën 2CV, šel jsem ale jinou cestou než autor článku. Koupil jsem jednu z Plzně na papírech a vrak k tomu za odvoz. Pak ještě dalších pár věci (cca 10tis) sestavil ze dvou jednu, nastříkal (cca 4tis) dělal sedadla (cca 2500) teď jen jezdím (zbylých dílů plná půda) a jsem spokojen, vše jsem si dělal sám, není to asi tak profi jako u pana Nerudy, ale mam z ní mnohem lepší pocit a radost. Tenhle snobizmus kdy vezmu levné auto a narvu do něho hodně peníze se mi moc nezdá. 2CV je celkově jednoduché a hlavním krédem je že si na něm udělá vše opravdu každý kdo má dvě ruce.Mé 2CV:
Lamak
Re: snobizmus
Aspon je to dalsi zachranena kachna. A navic kazdy nema ten cas a um, ale ma na to finance a stoji o to auto, tak nevidim ten duvod. Nemam pocit, ze jde o snobarnu, je to konicek a kazdy na nej ma jine penize.
David
Na tak za 210 tisic....
Kachnicka pekna, ale pri rozpoctu 210 tisic, uz bych mozna sel do nejake starsi mx-5ky nebo do starsiho 3jkoveho bava, tak v cene 150 a 60 na opravu/minigeneralku po koupi.
Ale proti gustu.
ps: mit garaz k dispozici, tak jdu do Mercedes Pagoda, at mne to treba svlikne do slipu
kluboš
Re: Na tak za 210 tisic....
propánajána ty seš taky kus :-) když chce někdo pěknou kachnu, tak by ji asi za to po čem toužíš ty nevyměnil. a kdybys chtěl za ty peníze opravdu oslnit, tak za ně seženeš ňáký MG nebo Triumph Spitfire, samosebou před generálkou a bez čísel, zato však si k nim žádná MX ani trojka bavo nemůže čuchnout....
Tutek
S takovou střechou jsem měl Renaulta
5TL na blbnutí sqělá věc, torzní tyče (druh odpružení náprav) byly měkký jak blázen, takže to byla taky taková kačena, jen na práci je to s francouzma děsný, moje první výměna startéru 3hodiny včetně různých přípravků, druhé (zapoměl jsem na podložku ) hodina a půl a třetí za 45 minut (jedna podložka byla málo, byl to jinej typ) Jinak jsem s tím najezdil spousty kilometrů a super, mít to 5 dveří tak to nemá chybu.
honza
Re: S takovou střechou jsem měl Renaulta
Ano, francouze nebrat, všude samý podložky, pak to člověk skládá dohromady tři hodiny, to by se třeba u aut se zkříženejma motykama ve znaku stát nemohlo...
Ještě jsi zapoměl dodat "sýry a víno uměj"
Alka
pro a proti
přiznám se, že jsem ještě nedávno měl cukání jít do 2CV taky. Snadná rozebíratelnost celého auta, dostupnost naprosto všech náhradních dílů, včetně druhovýroby, možnost spostu věcí si udělat sám..
Proti je opravdu slabý tah minimotoru, silné naklánění v zatáčkách (příšerná stabilita), velmi slabé brzdy a skoro nulová bezpečnost, vysoké náklady na nutnou renovaci, chybějící topení a netéměř nemožnost provozovat vozidlo jindy, než v létě.
Alka
Re: pro a proti
a jak člověk míní a pámbu mění, dostala se mi téměř omylem do ruky starší (dnes už jí je 26let) Audi, s trojnásobným objemem motoru, jede to jako drak, nereziví, dobře brzdí, skvěle sedí na silnici (lépe, než nové Okávky), je pohodlná, jako žádné auto, které jsm kdy řídil,celoroční provoz není problém, ldyž je hezky, tak si to střešní okno můžu otevřít taky. A nestála mě mě ani čtvrtinu toho, co dal autor za 2CV před renovací.
Trabush
kačkač
Článek dobrej, kačka krásná!
Jen se mi nezdá délka 2400 mm. Že by byl R2CV o 1,15 metru kratší než Trabi?
pan_hnedy
2CV
Shodou okolnosti 2CVckem jezdim uz nejakej patek. Momentalne mam 4. kousek v poradi a nemuzu si vynachvalit, ekonomicky provoz/v lete se da jit dost pod 6l/100km/, zaparkovat se taky da temer vsude a kdyz se rozlobi na silnici, tak mi namerili i dost nad 130km/h:-)
2cv forever
pan_hnedy
Re: njn..
pri investici cca 50t se muzes vozit nekolik let s usmevem, pokud nejezdis jako kanal, to je pak jina.
Sybok_ok
Vim o cem mluvi
Jsem si takhle loni koupil Land Rover za dobrou cenu, ale ty investice... ale auto jezdi, brzdi, celkem i vypada. Dalsi renovace probehne az zas budou nejake ty penize.
Alex
...pěkný článek majitele auta...
...bohužel když tu někdo zrenovoval škodovku za cca stejnou částku, tak byl idiot a ve tvém případě jsi"vystřelován" do nebe...ale to se týká diskutujících. Jinak článek super, auto super / i když mě se spíše líbí ten zápal pro nějakou věc/, takže přeji hodně šťastných km a pořádnou porci knedlů...
Lamak
Re: ...pěkný článek majitele auta...
Myslim, ze to bude jeste trosku v necem jinem. Kachna se mi taky libi a je to parada. Michalovu skodovku jsem taky pochvalil, ale zatim co mi prijde "kachna" jako klasika, tak o 120 tohle rict nemuzu (treba o 1000 a nebo o 110R urcite). Navic v tomhle pripade me to prijde jako renovace, michlalova prinzezna byla trosku jinde. A co se tyka "cca stejne ceny".....asi jsem moc chudej, ale ja porad vidim rozdil 217 a 400 tis. Je to skoro dvojnasobek, ale chapu, porad jsou to statisice, tak je to "cca stejne".
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...