Diskuze
Drahá nafta odrazuje od koupě dieselových aut
Děkujeme za pochopení.
motor
...
nedávno jsem někde četl (AutoTip???) srovnání spotřeby různých modelů aut s benzínem vs nafta v městském provozu, a v typické délce jedné jízdy po městě (podle statistik to prý je něco kolem 3 km) to vycházelo úplně nastejno, rozdíly minimální - v dcl
JTR
Re: ...
no ono kdo si koupí nafťáka a popojíždí po městě, tak to asi nebude mít v hlavě v pořádku!!
JTR1
Nafta vs. benzín
Vždy stejné kecy (nafta do kamen.....) a spotřeba u benzíňáků (prakticky rekuperujou). A je to věc každého jaký motor si u auta pořídí!! Já na naftu nedám dopustit a to jsem měl měl několik aut i v benzínu.
Coldstone
Audi A8 long dvanáctiválec 6,0
žere 20 - 25 litrů - podle nohy - když jedu 250km/hod po Německu tak i 35. Ale je to žihadlo. Ale za srandu se musí platit.
Karl
Re: Audi A8 long dvanáctiválec 6,0
Mi nerikej zes vymenil svoji vymazlenou Toyotu za nemeckou kvalitu
Houmran
Na delší
trasy je prostě nafta lepší. Na skákání po městě nějakou 1.4 v benzínu, ale na delší trasy je nafta pořád výhodnější....
Navíc se dá koupit od maníků ze stavbeních firem a od tiráků v pohodě za 22 kaček....
A v rakousku je nafta pořád levnější než benzín, takže kod jede ´do zahraničí, vezme tam.
Pitrs
Re: Na delší
Takhle obecne se to rozhodne rict neda. Zalezi jak na konkretnich motorech, tak na dalsich okolnostech.
Mel jsem moznost najezdit par tisic km s Octavii II 1.9 TDI 77kW, vetsinou delsi trasy v CR a Nemecku. Oproti Octavii II 1.8 TSI 118 kW, se kterou jezdim standardne, je to tak obrovsky rozdil v NEprospech dieselu, ze bohate vyvazi tech cca 40 tis Kc, o ktere je TSI drazsi (a ktere stejne u dieselu clovek v prubehu casu zaplati za rozdil v povinnem ruceni, pravidelnem servisu a ted i v rozdilu ceny nafty a benzinu).
Coldstone
Nafta je drahá
benzín je drahej, stará je drahá, seru na to, shodím auto se starou ze srázu a ušetřím
Fitipaldi
drahý benzin odrazuje od koupě auta se zážehovým motorem
Čili drahý benzin i nafta odrazuje od koupě jakéhokoliv auta v ČR, aneb nejnižší platy, nejvyšší ceny všeho.
Já
Re: drahý benzin odrazuje od koupě auta se zážehovým motorem
Benzín ujde, horší je zácpa.
jardaP.
hm...
To je keců.... každej min. druhej naftu odepisuje, má svůj zdroj nebo alespoň někoho, kdo mu vrátí DPH nebo může nakoupit bez DPH u zaměstnavatele (po zaúčtovaní do nákladů). A většině lidem ten krouťák a nízký otážky vyhovujou + výrazně nižší spotřeba. Navíc dneska se pořizovačka často rovná benzínu (např.http://www.toyota.cz/cars/new_cars/akcni_nabidky/premium.aspx). A pohádky o drahém servisu? Ano občas se to stane, ale hafo elektroniky a přeplňpvaní je už standard i u benzínů...
Pitrs
Re: hm...
Nekomu se nafta oproti benzinu vyplatit muze, jinemu ne - podle mnozstvi najetych km. Vse zalezi na mnoha parametrech jako napr. porizovaci cena vozu (diesely byvaji drazsi), vyse povinneho ruceni (diesely vetsinou pro stejny vykon potrebuji vetsi objem), cena pravidelneho servisu (olej nebo napr. rozvodove remeny a kladky se u dieselu musi menit casteji) atd.
Koumeles
Nejlepsi jsou v tomhle stribrny ochcavky v metle na hlinach
v dehtu s cervenym ickem....po meste za 3litry a na dalnnici je spotreba jeste mensi, klesa s vetsi rychlosti, takze pri 200tovce mi nafta v nadrzi pribyva....a motor ten vydrzi 2miliony km
Já
Re: Nejlepsi jsou v tomhle stribrny ochcavky v metle na hlinach
Náhodou ty byly dobrý, když to srovnáš s benzínovou oktávkou která žere 2x tolik.
Prvnízposledních
jednou jsem jel Fordem Mondeo 2,0 TDCi po dálnici
asi 600 km tam a zpět a myslel jsem, že zešílím, jak šly vibrace do pedálu plynu od motoru, naftu nikdy více
blankazbejrutu
:-)
mě se nafta bohatě vyplatí, páč kupuji naftu od jednoho truckera za 18 ká litr a kdo není blbej, tak si nějakej takovej zdroj sežene. kamiónů jezdí mraky a nějakej litr se v tom ztratí...
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...