Diskuze

Silnice z pneumatik se zatím neosvědčily

Opravy silnice směsí z rozdrcených starých pneumatik se zatím podle Ředitelství silnic Zlínského kraje příliš neosvědčily. Využívat při rekonstrukcích a stavbách silnic speciálně upravený asfalt, jenž se vyrábí ze starých pneumatik, to je jeden z návrhů, se kterými jde do podzimních krajských voleb zlínská regionální organizace Strany zelených.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

$$$$

12. 6. 2008 20:02
jj. zkouseli.

teplice - valmez sem v dobe co se to delalo a par let po te jezdil cca co mesic a uz za rok a neco vznikly vyjete koleje bez te gumove drte. krasne se leskly, jak se to sjelo na asfalt a okolo zustala guma.

ze by to nejak vadilo jsem si nevsiml, ale ze by to necemu prospelo taky ne. mozna jen, ze pri brzdeni musel clovek stihovat jestli zustat v kolejich nebo z nich vyjet podle toho jestli je sucho nebo vlhko apod.

0 0
možnosti

fayed

29. 5. 2008 14:12
V sousedním něměcku se dělally a dějají

silnice nižších tříd ze směsi asfaltu,betonu a právě pneumatik,Na pohled se silnice světlejsí a vydrží 2x tolik co pouze asfaltova.

0 0
možnosti

Želví Power-Dresing

17. 5. 2008 17:52
Řešení

Zas sou tady všichni chytří jak politici, že :-)

0 0
možnosti

admin

18. 5. 2008 23:53
Re: Řešení

hlavně že ty jsi nám všem řekl svůj důležitý názor :-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©

0 0
možnosti

Bob

16. 5. 2008 23:19
jednoduche reseni

Clovek nemusi vubec resit co kdo jak a z ceho dela (z hlediska kvality). Stacilo by vyzadovat dusledne zaruky. Mnoho nove postavenych silnic (napr. v okoli Prahy) po rekonstrukcich je v priserne kvalite a nesplnuje normy (rovinnost). Navic, kdyz se frezuje pri -2C a pote se mokre diry asfaltuji, uz z principu neni trvanlivost dlouha. Nikdo ale za 2roky neprijde a nenecha to SKANSKU, Metrostav... opravit. Oni si ale urednici a spol jiz  neuvedomuji, ze je to "SRANI DO VLASTNIHO HNIZDA", ktere s jim jednou nevyplati.  Kuriozni vliv to ma na povinne ruceni, kdyz napr DIRECT nabizi pojisteni proti skodam vzniklym diky nekvalite vozovky..... dobra vec, ale principialne nemela nikdy vzniknout. Proste Kocourkov.

0 0
možnosti

Podrazza

15. 5. 2008 9:35
Plasty, pneu, šutráky

Tak já už viděl že se cpou plastové granule na vysočině do dlažby. Sice nevím jak to vypadá s pevností a trvanlivostí ale kupodivu to nevypadá vůbec špatně:-)

0 0
možnosti

Homer1

14. 5. 2008 23:13
Odfláknutý, špatně udělaný podklad vozovek...

... kde si masově nakradly stavební firmy již v době, kdy ta silnice vznikala...

Pak jsou tam koleje skoro hned, protože se silnice vlní jak blbě nafouklá matrace. Tam už je každý povrch nahouby, i ten živičný má dříve mikrotrhliny kudy vniká voda a po zimě je ze silnice tankdrom. Když připočteme fakt, že naši policajti v klidu nechávají jezdit přetížené kamiony... čemu se vlastně divíme???

0 0
možnosti

Michal

14. 5. 2008 20:50
:-)

VUT Brno ... to hovoří za vše .. tim se ani nemá smysl zabejvat .. to je snad ještě horší než dopravka na ČVUT a to už je co říct ;-D

0 0
možnosti

MH

15. 5. 2008 15:07
Re: :-)

Máš osobní zkušenost s oběma, že porovnáváš? Nebo jen plácáš "jedna paní povídala"

0 0
možnosti

Homer1

14. 5. 2008 20:41
Odfláknutý, špatně udělaný podklad vozovek...

... kde si masově nakradly stavební firmy již v době, kdy ta silnice vznikala...

Pak jsou tam koleje skoro hned, protože se silnice vlní jak blbě nafouklá matrace. Tam už je každý povrch nahouby, i ten živičný má dříve mikrotrhliny kudy vniká voda a po zimě je ze silnice tankdrom. Když připočteme fakt, že naši policajti v klidu nechávají jezdit přetížené kamiony... čemu se vlastně divíme???

0 0
možnosti

lolek77

14. 5. 2008 23:01
Re: Odfláknutý, špatně udělaný podklad vozovek...

Silnice II a III třídy mají často štětovaný podklad protože za Marie Terezie se stavělo pořádně. Jenže ještě neznala tonáže kamionů.;-D

0 0
možnosti

fomacka

14. 5. 2008 17:07
Mluvi to za vse...

...Například se ukázalo, že tento materiál není vhodný pro přetížené komunikace s méně únosnými spodními vrstvami. ... Kdyz tu silnice nestoji za nic uz kdyz se postavily, tak to zadny povrch nezlepsi. Nehlede na to, ze nejsou nejsou povrchy spravne delane, protoze prave zamezuji, aby voda vnikla do spodnich vrstev komunikaci...Ale hned se bude rikat, ze to nestoji za nic, namisto, aby se napsalo, ze to neumi udelat....

0 0
možnosti

MH

15. 5. 2008 15:12
Re: Mluvi to za vse...

Mysli na jednu důležitou věc, jakým způsobem se zadávají státní zakázky = kdo dá v obálce víc. Potom tedy je samozřejmé, že se budou dělat povrchy od zpřízněné firmy a na nějaké pokusy VUT se háže bobek...přestože tyto systémy např. ve skandinávii fungují desítky let

0 0
možnosti

Tam za vodou v rakosi

14. 5. 2008 15:02
Mozna by se meli zeptat, jak se to spravne dela...

Stare pneumatiky se pridavaji do asfaltu v US od roku 1964! Pouziva se vsude od 90 let. Zivotnost na nekterych usecich silnic je 18 let a z toho 14 bez jakekoliv udrzby. Je take o 10% mene hlucny, nez "normalni". Arizona pouzila pres 4.2 milionu ton od roku 1988. Mozna by se cesi pohli priucit, misto toho, aby se pokouseli znovu vynalezt kolo....8-o I tento process ma sve problemy, ale daji se tim vyuzit miliony starych pneumatik.

0 0
možnosti

Michal

14. 5. 2008 20:47
Re: Mozna by se meli zeptat, jak se to spravne dela...

Poslední věta velký souhlas - prostě s gumama už nevědi co .... a to předtim ... oni chtěj aby to bylo kvalitní .. unás silnice vypadaj trochu jinak než na většině území USA

0 0
možnosti