Diskuze

Češi milují Saaby, postavili podle nich i škodovku

Klíč se zasunuje do spínací skříňky mezi sedadly, za volantem si říkáte, že designéři museli být hodně staromódní a motoru pod kapotou dává pořádný říz turbodmychadlo. To jinde nezažijete a všechno to k saabu patří. U Saabu se prý dá ale najít i česká stopa, možná i proto měl u nás trochu výlučné postavení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

NW-TV

24. 1. 2010 7:32
škodovka

Veškerý auta od Škoda jsou okopírovaný i dneska. Když se kolikrát podívam na ty nový Octávie tak v nich vidim plno jiných značek zplácaných do drahýho krámu. Nikdy bych si český auto nekoupil protože pojem základní výbava se v čr označuje auto bez ničeho uvnitř s manuálníma oknama a z hnusnym rádiem co originál stojí 5000

0 0
možnosti

Host

21. 1. 2010 17:16
děs a hrůza

Tak tohle je skutečně "zajímavá diskuse znalců" (pár výjimek promine).

Autor článku by si měl prostudovat historii a techniku, než něco napíše. První SAAB měl být licenční Aero Minor - jednání o prodeji licence byla téměř dokončena a u SAABa již byli čeští specialisté pro přípravu výroby. Pak ale komlunistická vláda řekla ne a bylo po obchodu. Dopadlo to tak, že jeden z našich konstruktérů (lituji, ale na jméno si nevzpomínám) "hodil na papír" převodovku, se kterou ze delší čas zabýval, doporučil použít jednoduchý motor z leteckého elektroagátu a tím, že s karoserií ji u SAABů poradí hravě - vždyť šlo o leteckou továrnu s bohatými zkušenostmi s použitím hliníku ve výrobě. A stalo se.

Pokud se týká ŠKODA 1100 GT, tak se Sonetem může mít společného velmi málo. Jde o naprosto jiný koncept (vše vzadu proti vše vpředu). Zrovna tak by bylo možno tvrdit, že její "vzorem" bylo Lamborghini Miura, De Tomaso Pantera, některý z Ferarri - prostě odpovídá tehdejším směrům a technologickým možnostem 

0 0
možnosti

Host

11. 1. 2010 1:01
mam to koupit?

1994 Saab 900 Turbo Convertible; []Color: Green Trans: Manual Mileage: 110,000 Price: $2,999

Great car! Original Saab body style in classic green. One owner for the last 15 years. Car well maintained (I have all the records) with limited mileage (110k). Car has been operated only in California (no salt or snow exposure). Very sad to be selling, but need a bigger car for the family. Car runs great with no engine issues at all. Exterior has some dents and dingsI would say are typical of a 15-year old car. Roof has a few small tears that can be fixed if you want. Interior in very good shape with no rips.

0 0
možnosti

Pan Navratil

11. 1. 2010 10:06
Re: mam to koupit?

Za tři tácy docela dobrý. Za ty prachy v ČR koupíš 900 I conv., ale to je zase klasika, ta se cení.

0 0
možnosti

666satik666

10. 1. 2010 12:46
no to uz tak bude

ze Skodofka nema vlastni inspirace.. ale okoukat od jinych v tom zas jednoznacne vedouR^

0 0
možnosti

Host

11. 1. 2010 16:19
Re: no to uz tak bude

Co to meleš?Každý auto je v něčem podobný předchozím autům a to klidně i třeba těm co jsou od jinejch automobilek..Ale škoda měla dost originálních nápadů.Třeba Twin door u superba II..A na druhou stranu proč se neinspirovat..

0 0
možnosti

Host

9. 1. 2010 10:14
cechosabove

Rvceskej vkus??????????????

0 0
možnosti

Host

9. 1. 2010 10:13
Češi milují Saaby,

;-€:-P;-O

0 0
možnosti

logar

9. 1. 2010 5:37
hm,hm

Sonet byla jenom hračka, kde se o jízdní vlastnosti, nemluvě o výkonu, nejednalo. Jezdil jsem s autem z Fričovy pozůstalosti a byl to typický "beránek v rouše vlčím".

Mělo to ale tu výhodu, že se cigareta dala snadno típnout o silnici, když jste někde stál s otevřenými dveřmi;-D

Byl tam vidlicový Ford z Taunusu, myslím, že šestnáctka. Chovalo se to jako boxer a tak to furt zvukově vypadalo, že to jde na dva válce.

0 0
možnosti

Host

9. 1. 2010 8:36
Re: hm,hm

Motor Ford 15M, 1,5, 68 koní

na 60. léta velmi solidní (připomeňme 40 kobyl MBčka). Jen škoda, že převodovku nechali "dvoutaktní" - na tenhle motor je slabá, už jsem odpálil dvě.

0 0
možnosti

Gaheris

8. 1. 2010 18:04
Jaká česká stopa?

Vždyť to tam dělali češi!!!Než je bolševici odvolali,neměli jen vyřešený dynamo a to jim řekl šéfmechanik že je totožný z meserschmidta a to bylo už nad rámec smlouvy načerno!S tím pánem jsem mluvil před lety na Lhotce,hezky vyprávěl hlavně jak komunisti všechno mršili!!!!!

0 0
možnosti

Host

9. 1. 2010 9:14
Re: Jaká česká stopa?

Co konkrétně na tom dělali češi? Celý to dělali švédi, možná tam byl nějaký emigrant. Dole v diskuzi se píše o tom, že tam je něco z letadla - není to pravda, motor 750 ccm vznikl později než auto, protože prototypy SAAB 92 v létě 1946 jezdily s kompletním agregátem z trofejních DKW. Tolik údaje muzea SAAB, mám tamodtud jejich vlastní literaturu i s fotkama konstrukčního týmu pod vedením Gunnara Ljungstroma. Ví to někdo z vás líp?;-D;-D PS.: polygon ÚVMV, kde jsi o tom mohl s někým mluvit, je mezi Husí Lhotou a Úhelnicí. Kde je Lhotka?

0 0
možnosti

Pan Navratil

8. 1. 2010 11:18
Mno,

kombinace určité konzervativnosti s americkým přístupem GM. Konzervativnost znamená, že např. model 900 se dělal ve třech desetiletích v podstatě se stejnou kastlí, což dnešní trh neakceptuje, je třeba mít co dva roky úplně jinej look vole. Americký přístup znamená, že koupí firmu, vyháže lidi od vývoje, vydělá prachy na dosluhujícím jménu značky, pak zmačká a zahodí. Známe případy i u nás, TATRA, Aero atd.

---

4 roky mám 900 z roku 1990, a je to teda holátko, jen šíbr má mimo úplný základ. Najeto 40tis (dokupy 260tkm), naprostá většina cest do 15km po městě. Oceňuju a) spolehlivost (nikdy nezklamal) b) nenáročnou údržbu (cca 12k za ty 4 roky) c) dobré jízdní vlastnosti i bez ASR ESP emblemblem d) pěknej kufr až 1600 litrů e) líbí se lidem. Už pět lidí se mě na ulici ptalo, jestli nechci prodat. To se s jinými auty moc nestává. Nelíbí se mi a) slabý motor 110k, nemá turbo (no ale je to ta základní verze) b) žere, 10-11 litrů, ale nešetřím ho a jezdí holt studenej.

0 0
možnosti

Pan Navratil

8. 1. 2010 11:29
Re: Mno,

Pod vedením GM toho SAAB příliš mnoho nepředvedl, což je v této kategorii nutnost. Když mají novinky firmy jako MB a BMW, tak musí mít i ten, kdo jim chce konkurovat. Tak to bohužel je, z fanoušků, kteří si kupují ojetiny (jako já) firma nevyžije, musí shánět nové lidi a sebrat kus trhu. A trh se víc točí kolem konfekčních nákupních pikslí. Skalní fandy pak SAAB ztratil rozhodnutím GM spolupracovat s Opelem. Pověst Opelu pověsti SAABu zrovna nepomohla.

0 0
možnosti

Host

8. 1. 2010 10:42
názor na značku SAAB (2/2)

No a pak tu máme celou historii značky SAAB s otázkou co teď..., no von to ten trh vyřeší a ať to klidně dopadne jakkoliv;  my to jaksi neovlivníme; SAAB se nesmazatelně zapsal do historie automobilismu a bude vždy příjemně vyčnívat (viz např. "saabsuite" na youtube nebo rychlostní test Talladega). Držím palce všem dobrým lidem, kteří jsou s touto značkou nějak spjati (jedno zda-li v Trollhatanu nebo v Brdech) a všem, kteří musí trpět touto stupidní celospolečensky-hospodářskou "krizí", kterou na nás beztak snesl americký imperialista, stejně jako dřív mandelinku bramborovou (Leptinotarsa decemlineata). Poslední rýpanec nakonec: věřili byste, že se s takovým "obstarožním" 2,3litroým SÁÁBem (o hmotnosti ca 1600kg) dá jezdit s průměrnou spotřebou 6-7L/100km? při předpisové jízdě? tom327

0 0
možnosti

Host

8. 1. 2010 15:34
Re: názor na značku SAAB (2/2)

Ne, nevěřil bych. Protože jsem s tímto vozem jezdil.

Ale věřím, že se nejdou tací, co tenhle nesmysl vyprávějí. Palubní počítač jejich vozu ale říká něco jiného...

Při opatrné, ještě normální jízdě, je s tímto vozem a motorem spotřeba  8,5 l/100 km. Přičemž dlouhodobá 10-12 l/100 km.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!