Diskuze
Nulové daně mají rozjet auta na plyn
Děkujeme za pochopení.
Svarog
Emise CO2 na km
Neznate nekdo tenhle parametr u benzinu, nafty, LPG a CNG? Pokud se chceme bavit o ekologii asi jeden z mala relativnich ukazatelu.
Svarog
Pseudoekologie
Proc ma byt nejaka danova vyhoda na jeden druh fosilniho paliva? Neni zadny rozdil, jestli spalim plyn, nebo ropu. Jediny rozdil muze byt v tom, ze zazehove motory jsou schopne ziskat z paliva okolo 30% energie na pohon a vznetove 40%.
Dusan321
Re: Pseudoekologie
Ekologickou vyhodou zemniho plynu proti rope je, ze jde o podstatne cistejsi smes uhlovodiku a tudiz zplodiny jsou minimalni.
Bob
LPG vs. CNG garaze apod...
Vjezd do garaze.
Zakaz je hlavne pro LPG (tezsi nez vzduch, vzduchotehcnika si s nim neporadi). Napriklad ale v Holandsku je mozne videt LPG auta v garazich a neni tam vzdy ani znacka. Tusim, ze to nekdo zduvodnoval kvalitou pouzite LPG techniky (nedochazi k unikum).
Jinak podpora CNG je ocividne lobby, oproti proverenemu LPG je to "skoro" slepa ulicka. LPG lze navic vyrabet ze zemniho plynu a zkousi se i upravy na bioplyn.
odborar
V USA chce Američanům snížit daň z benzínu, aby
nepodvázal podnikání a ceny PHM se nepromítaly do všecho ostatního. Co dělá u nás vláda?? Vymýšlí pitomosti s drobnými niancemi u propanbutanu, který samozřejmě bude zdražován stejně s plynem a ropou. Buď tedy odstraňte u propan butanu čerpaného do aut jakékoli daně, včetně DPH a jezděme všichni na plyn, nebo se konečně zamysleme nad nesmyslnou politikou daní u PHM, která vede všechny do záhuby, včetně podnikatelů a růstu HDP. Protože 40 Kč za benzin a naftu, kde jsou dvě třetiny daní je naprostá sebevražda pro všechny kdo mají auta.
Marf
Re: V USA chce Američanům snížit daň z benzínu, aby
V pohodě když se rozpočítá palivo na kusy zboží v náklaďáku je to tak zanedbatelná částka, že i kdyby se zdražilo na čtyřnásobek, moc se to na cenách zboží noprojeví. Né nadarmo se vyplatí vyrábět zboží v Číně a vozit ho přes půl planety. A to se musí v lodích, vlacích i náklaďákách spálit safra paliva, než dostanate čínské tričko na české pulty.
Já
Cena
Tak to nebude tak výhodný, v r.2006 1,33/ km
http://www.jezdimnazemniplyn.cz/www.cng.en/natural_gas/Natural_Gas_Vehicles/O_multipla.html
Pinocchio
Zakaz vjezdu
Me by zajimalo, jak je to s tim zakazem vjezdu do garazi. Ted se to spise tyka LPG(ale nekdo psal, ze videl i zakaz vjezdu s CNG). Asi se nejedna o verejnou komunikaci, takze umisteni znacky je ciste na spravci....muze mi auto odtahnout (za asistence MP)? Ma na to pravo? Nebo me muze nejak jinak "potrestat" nebo na me z pravniho pohledu vubec nemuze? A co kdyz je sice auto uzpusobene na provoz LPG/CNG, ale nadrz je prazdna a auto jezdi na benzin? Vite to nekdo? Dekuji.
jl
pěkný lobbing a úplatky
To se zase někomu povedlo, někde se asi nadělovalo pod stromeček.
Proč není daňově zvýhodnělé též LPG ? jaký je v tom rozdíl ? Je to přece též alternativní palivo, s nižšími emisemi atd. To že se LPG dělá z ropy je je přece buřt principielně jde o totéž - jedná se o neobnovitelný fosilní zdroj. Cena obou komodit jak nám tvrdí z RWE-Transgaz je též svázána (když zdraží ropa- zdraží RWE i plyn).
Jak to vidím, coby majitel vozu na LPG, Plynová loby má fůru volných peněz, které mohly skončit v něčích kapsách. Hnus Oranžovo-rudo-modrej.
Hanes
Re: pěkný lobbing a úplatky
CNG je zvýhodněno oproti LPG z toho důvodu, že zemní plyn při spalování vyprodukuje mnohem méně CO2.
Arnošt
A co takhle elektromobily?
Chybí mi ještě zvýhodnění pro elektromobily. Za ně produkujou emise a jaderný odpad elektrárny a navíc, pumpu má každý doma!
pepa
LPG - CNG
Ma zvyhodnovani CNG na ukor LPG nejaky vyznam krome lobbingu RWE ????? System je drazsi, tezsi, ma mensi dojezd, oboje je zavisle na rope .... Zelene mozky
durin
Re: LPG - CNG
mno LPG je produkt z ropy a tím pádem je ovlinen její cenou a CNG s ropu nemá nic společného, páč je to zemní plyn, který má svoje naleziště a těží se zvlášť...:-))Ovšem k nám jde většina těchto surovin z Ruska...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...