- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Neznate nekdo tenhle parametr u benzinu, nafty, LPG a CNG? Pokud se chceme bavit o ekologii asi jeden z mala relativnich ukazatelu.
Proc ma byt nejaka danova vyhoda na jeden druh fosilniho paliva? Neni zadny rozdil, jestli spalim plyn, nebo ropu. Jediny rozdil muze byt v tom, ze zazehove motory jsou schopne ziskat z paliva okolo 30% energie na pohon a vznetove 40%.
Ekologickou vyhodou zemniho plynu proti rope je, ze jde o podstatne cistejsi smes uhlovodiku a tudiz zplodiny jsou minimalni.
Vjezd do garaze.
Zakaz je hlavne pro LPG (tezsi nez vzduch, vzduchotehcnika si s nim neporadi). Napriklad ale v Holandsku je mozne videt LPG auta v garazich a neni tam vzdy ani znacka. Tusim, ze to nekdo zduvodnoval kvalitou pouzite LPG techniky (nedochazi k unikum).
Jinak podpora CNG je ocividne lobby, oproti proverenemu LPG je to "skoro" slepa ulicka. LPG lze navic vyrabet ze zemniho plynu a zkousi se i upravy na bioplyn.
nepodvázal podnikání a ceny PHM se nepromítaly do všecho ostatního. Co dělá u nás vláda?? Vymýšlí pitomosti s drobnými niancemi u propanbutanu, který samozřejmě bude zdražován stejně s plynem a ropou. Buď tedy odstraňte u propan butanu čerpaného do aut jakékoli daně, včetně DPH a jezděme všichni na plyn, nebo se konečně zamysleme nad nesmyslnou politikou daní u PHM, která vede všechny do záhuby, včetně podnikatelů a růstu HDP. Protože 40 Kč za benzin a naftu, kde jsou dvě třetiny daní je naprostá sebevražda pro všechny kdo mají auta.
V pohodě když se rozpočítá palivo na kusy zboží v náklaďáku je to tak zanedbatelná částka, že i kdyby se zdražilo na čtyřnásobek, moc se to na cenách zboží noprojeví. Né nadarmo se vyplatí vyrábět zboží v Číně a vozit ho přes půl planety. A to se musí v lodích, vlacích i náklaďákách spálit safra paliva, než dostanate čínské tričko na české pulty.
Tak to nebude tak výhodný, v r.2006 1,33/ km
http://www.jezdimnazemniplyn.cz/www.cng.en/natural_gas/Natural_Gas_Vehicles/O_multipla.html
Me by zajimalo, jak je to s tim zakazem vjezdu do garazi. Ted se to spise tyka LPG(ale nekdo psal, ze videl i zakaz vjezdu s CNG). Asi se nejedna o verejnou komunikaci, takze umisteni znacky je ciste na spravci....muze mi auto odtahnout (za asistence MP)? Ma na to pravo? Nebo me muze nejak jinak "potrestat" nebo na me z pravniho pohledu vubec nemuze? A co kdyz je sice auto uzpusobene na provoz LPG/CNG, ale nadrz je prazdna a auto jezdi na benzin? Vite to nekdo? Dekuji.
To se zase někomu povedlo, někde se asi nadělovalo pod stromeček.
Proč není daňově zvýhodnělé též LPG ? jaký je v tom rozdíl ? Je to přece též alternativní palivo, s nižšími emisemi atd. To že se LPG dělá z ropy je je přece buřt principielně jde o totéž - jedná se o neobnovitelný fosilní zdroj. Cena obou komodit jak nám tvrdí z RWE-Transgaz je též svázána (když zdraží ropa- zdraží RWE i plyn).
Jak to vidím, coby majitel vozu na LPG, Plynová loby má fůru volných peněz, které mohly skončit v něčích kapsách. Hnus Oranžovo-rudo-modrej.
CNG je zvýhodněno oproti LPG z toho důvodu, že zemní plyn při spalování vyprodukuje mnohem méně CO2.
Chybí mi ještě zvýhodnění pro elektromobily. Za ně produkujou emise a jaderný odpad elektrárny a navíc, pumpu má každý doma!
Ma zvyhodnovani CNG na ukor LPG nejaky vyznam krome lobbingu RWE ????? System je drazsi, tezsi, ma mensi dojezd, oboje je zavisle na rope .... Zelene mozky
mno LPG je produkt z ropy a tím pádem je ovlinen její cenou a CNG s ropu nemá nic společného, páč je to zemní plyn, který má svoje naleziště a těží se zvlášť...:-))Ovšem k nám jde většina těchto surovin z Ruska...