Diskuze
Málo nahuštěné pneumatiky: riziko pro jízdu i ekologii
Děkujeme za pochopení.
####
defekt pneumatiky
> defekt pneumatiky
Ach jo. Normalne a jednodeuse se deformaci ve velke rychlosti zahriva az dojde k poskozeni kostry a cela se roztrha. Za louzi je to videt vsude podel cesty tech roztrhanych pneumatik, protoze se o tlak dost lidi nestara.
pozorovatel
Co slina na jazyk přinese...
A pak si máme vůbec rozumět. Pneumatiky v jakémkoli stavu nepředstavují pro ekologii absolutně žádné riziko. Ekologie je totiž nauka. Asi jste měli na mysli výraz "životní prostředí". Což je ovšem úplně něco jiného. Ono není úplně jedno, co vlastně říkáme. Například kráva a tráva - to je rozdíl.
David
Pneumatiky a huštění
Tímto problémem jsem se celkem dost zabýval. Tak například platí, že s rozdílem teplot 10°C se mění tlak v pneumatice o 0,1 bar. Je naprosto lhostejné, jakým plynem je pneumatika nahuštěná, jen ten plyn musí být prost vodní páry. Vodní pára totiž může v chladnu zkondenzovat a tlak výrazně poklesne. Běžně kvalitní dobře obutá pneumatika drží stálý tlak celou sezónu bez problémů. Auto mám nahuštěno tak, aby v létě při teplotě 25-30°C bylo dosaženo max. tlaku od výrobce a v zimě při teplotě 0°C.
Častým problémem jsou samotné servisy, které většinou nedostatečně nahustí pneumatiky (zejména v zimě je to problém) a majitelé se do své drahé dusíkové náplně bojí dofouknout běžný vzduch, který obsahuje necelých 80% právě dusíku.
Se správně nafoukanými gumami auto citelně lépe reaguje na sešlápnutí plynu nebo brzdy a o volantu nemluvě.
Anonymous
problém s přehušťováním
V rámci úsporných opatření jezdím někdy s přehuštěnými pneumatikami. Výrobce udává rozdíl v tlaku mezi zatíženým a nazatíženým vozem až 0.6 atm(spolujezdci vystoupí a vyloží se náklad). Z auta se stává kostitřas, z důvodu 95% výskytu nekvalitních silnic musím snížit rychlost, protože se to nedá vydržet, takže mě někdy předjíždějí s podhuštěnými pneumatikami. Na dálnici sice to žere o dost méně, ale při bočním větru to pak špatně drží směr. Takže by to chtělo kontinuální řízení tlaku v pneumatikách na základě teploty, tlaku ovzduší, zátěži a rychlosti jízdy, příp. kvalitní vozovky jako v okolních státech EU.
demik
kolik se vám ztrácí z pneumatik?
ja pneumatiky kontroluju kazdy mesic a nikdy se mi nestalo, ze bych musel dofukovat - kontroluji za studena...
repsol
a kolik???
a kolik se zbytecne propali paliva pri zastavovani u prechodu,semafory,rozsvicena svetla atd....meli by jsme se zamyslet? uz ted se stydim a fakt je mi lito ze jsem si kazde rano nezkontroloval tlak v pneu
sl
Re: a kolik???
u tech prechodu je to fakt. 1 chodec a musi zastavit 10 aut ....
zbytecne spotrebovany palivo...
Pavel
Hm...
Vsechno jsou to plky. Ne ze by to nebyla pravda, ale treba k tem emisim. Deset autaku splnujicich emisni limit je ve vterine zniceno jednou jedinou starou Avii se studenym naftakem. A tak to je o vsem. Nema cenu ladit mala auta, ktera s katalyzatorem vypousteji emisi minimum kdyz jezdi velke kamiony s kouricimi kominy jako parniky.
Roumen
Zimaky
Me spis zajima, kdy vsichni zujou zimaky. Venku kveten teplota 28, ale podle pneumatik to vidim tak na pulmetrovy zaveje.
Fiestak
Re: Zimaky
Já je raději již nesundám. Stejně jsou jen na dojetí. A co kdybych jel na sibiř.
?
a kolik
a kolik paliva se zbytečně spálí a skleníkových plynů vypustí kvůli svícení za jasného dne ?
největší riziko pro ekologii
Tony
největší riziko pro ekologii jsou sami ekologové.... v dobré myšlence pohnojí co se dá.
A na to platí staré známé: cesty do pekel jsou dlážděny dobrými úmysly. Příklady? Co třeba zrovna to CO2, strašák nad jiné, ale jádro taky děsí...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...