Diskuze
Zemní plyn prozatím není kde tankovat
Děkujeme za pochopení.
Eva
šmankote!!!!
Nemám nic proti lidem co jezdí postaru na benzín a naftu, kdyby na CNG přešli všichni, jistě by to už tak výhodné nebylo! Já na cng dopustit! Tlakové nádoby nikde nepřekáží-od výroby pod podlahou, dojezd 450km. Málo plniček? Teď jich je v republice tuším 18 nebo 19, ale ruku na srdce, stejně všichni jezdíme jen v okolí svého bydliště a když si uděláme výlet na druhý konec republiky nevadí nám zajet si do nejbližšího velkého města podívat se a naplnit. Jaká otrávená obsluha? Jezdíme na kartu, plníme si sami dle potřeb a času a jednou za měsíc nám přijde faktura (mimochodem, je to šikovný z dovolený v čechách se vrátím vždycky, i když už nemám prachy) A rozdíl ceny? U ojetých to skoro nepoznáte u nových porovnáme-li stejnou výbavu je oproti benzínu rozdíl 70-100 tis oproti naftě cca 40-60 tis - vezmeme-li úsporu cca 0,8Kč - 1,-Kč na kilometr máte to za rok dva zpět a páni podnikatelé neopomínejme, že CNG je osvobozené od silniční daně, taky malá domu, ne???
Vašek
Re: šmankote!!!!
Plně se ztotožňuji s tímto článkem . Koupl jsem Opel Combo tour (nové, vše v elektrice, ABS, Airbagy, Klima atd) za 310 tis bez daně s profesionálně zabudovaným CNG. Nemá to chybu. Kartu od RWE jsem měl vyřízenou za dvě hodiny po telefonátu. Teď můžu čerpat bez obsluhy ve všech větších městech. Vřele všem doporučuji. Do Chorvatska na dovolenou dojedu za necelých 1000 kč.
lolek77
Trošku tendenční článek.
Rozhodně méně nadšení by neškodilo. Zemní plyn je jistě vhodný třeba pro městské autobusy, které mohou mít zásobníky na střeše. Dopravní podniky se však do přestaveb nehrnou. Např. Jihomoravská plynárenská vybudovala plničku ve Slatině a pak ji zrušila (dnes je tam LÍDL). Není zájem protože přestavby jsou drahé. Pro osobní přepravu jsou těžké tlakové lahve na 200 kPa nesmysl.
Slávek
Me to funguje
Zkuste se podivat na veveve.ukrus.cz/lpg.htm, schvalne co na to odbornici
Tony
CNG / LPG
Ačkoliv mám auto 1,8T na LPG- (SGI výrobce AG autogas), když jsem to nechával předělávat, zvažoval jsem LPG/CNG. Po té co převážila negativa CNG a to menší dojezd, skoro nulový počet čerpaček. Bylo rozhodnuto. Jaké bylo ale překvapení v Rakousku, kde se mě nedaří načepovat LPG, ale CNG se tu začíná vyskytovat již běžně! Co se týče úspor vyjde to na stejno, jezdím za 1,6 Kč/1 km a to jde. A zkušenosti je to spolehlivé, v podz. garážích parkuji (mj. v Holandsku je to běžné).NIKDY žádné auto na LPG nemělo v podz.garážích problém. Na servis nekašlu, dva Elmg.ventily to jistí.
oldbeat
Moje zkušenost s CNG
S CNG jsem začal v roce 1993 s Formanem a ukončil jsem svoji anabázi v 2003 s Felicií.
Zástavba stojí asi 45 až 60 000,- do kufru se vejde, krom kombíků, maximálně ještě jedno náhradní kolo, jinak nic ! Každým kilometrem šetříte asi 1,50 Kč, ale akční rádius jen něco přes 220 km, naštvaný perzonál čerpaček, kteří Vám dávají najevo, že to šetření Vám nemůže projít jen tak. Jste jen odporný hmyz. Plnící stanice mají neustále technické problémy a jejich síť není sítí ani omylem. Přijedete natankovat a dozvíte se, že nic ! možná tak odpoledne.
Od roku 1993 jsem slýchal, že teď už konečně se začne s masivní výstavbou sítě plniček, kecy, kecy, kecy. Není zájem na nejvyšších místech, naftová loby je silná, o životní prostředí nikomu nejde.
Teď je možná CNG zbaveno DPH, ale zítra - nikdo neví a ani nechce.
roba21
Re: Moje zkušenost s CNG
Problém je zjevně v ceně té přestavby, 45-60 tisíc je hodně. LPG vyjde na třetinu až polovinu podle vozu.
sprav
alternativy
http://www.cng.cz/cs/zemni_plyn/alternativni_pohonne_hmoty/
tady jsou nějaké alternativy.
Osobně si myslím, že se jde asi špatnou cestou - auta na alternativy by měla být především nákladní a autobusy (zejména MHD). Potom by cena benzínu mohla být snížena o daň pro osobní vozidla a nějaká daň nasazena na tato alternativní vozidla (např. daň z km jízdy jako alternativa dálničního poplatku)
Ale je to jen můj názor.
oldbeat
Re: alternativy
Pokud vyčunkuješ primátora Prahy, tak ten odešle jezdící autobusy na CNG do Znojma a je po žížalkách . .
Tak místa rozvoje zemního plynu je stganace
Ebo
no..
..a co kdybych si postavil vyhnívací nádrž na odpad z WC a živil něaké bakterie co mi za to dají bioplyn a jezdil na to ? .. stát mi to zdaní a nebo rovnou zatrhne ?
Olejář
Re: no..
prvně Vás to bude stát šílené papírování, pak nastoupí zdanění, regulace a až se celý záměr zhroutí, dostanete dotaci na realizaci inovativního pilotního projektu v oblasti regionální samostatnosti produkce pohonných hmot pro střední domácnosti prostřednictvím biologicky odbouratelného odpadu
Olejář
Alternativ je více
Pro benzinové motory je to zemní plyn, pro "dýzly" rostlinný olej, který si může vyrobit každý zemědělec a dnešní cena je asi o 13 Kč pod cenou nafty. A co víc, nenakupujete naftu, nepodporujete těžaře ropy.
oldbeat
Re: Alternativ je více
Do moderního turbodieselu rostilný olej nejde, alespoň bez úprav filtrace.
jl
Škodovka na plyn ?
To bych se dost divil - zatim nebyli schopní nabídnout ani vlastní zástavbu LPG tak jako jiní výrobci. Navíc se k tomu stavěj velice nepěkně - pač oni jsou Deutschland firma a nejsou nějaké socky, aby jejich auta jezdila na plyn.
STAVA79
Re: Škodovka na plyn ?
Myslíš? to je tady v Čechách z nás tahají peníze, protože my blbý Češi budeme jezdit na benzín a naftu a pár dobrovolníků na LPG, a zbytek Vám slíbíme, že to bude a bude a bude. Divej na odkaz co vyrábí škoda, mimochodem vyrábí i motor na etanol, ale ten u nás bude tak za 25 let
http://www.erdgasfahrzeuge-kontor.de/pdf/skoda-octavia-cng.pdf
drahý benzin
jak podpořit CNG???
stačí pořádně zdanit naftu a víc zdanit i LPG. Benzin víc zdaňovat netřeba, ten už je zdaněný až dost,.
a uvidíte, že čerpačky na CNG porostou jako houby po dešti....
bambam
Re: jak podpořit CNG???
LPG bych nedanil, je také ekologické, navíc už je u nás zaběhnuté. Tak proč bořit existující systém.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...