Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

MZ znovu v klinické smrti

Kdysi slavné východoněmecké značce MZ hrozí konec. Ekonomické potíže posledních dvou desetiletí jí nepomohla překonat ani nová tisícovka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kawasaki

23. 6. 2008 10:26
MZ

Mz měla tuším podčtvercový motor  a musela se držet v otáčkách. To jawka jela pěkně odspoda, ale pak ztrácela dech. Ta kotoučová brzda na MZ byla strašne předimenzovaná spousta lidí se rozbila držku že přeletěla řidítka.

0 0
možnosti

Buchlovák

23. 6. 2008 13:08
Re: MZ

Tak ta kotoučovka byla fakt ostrá. Když jsem na MZ 150 přesedlal v 17ti ze Simsona, tak první brždění a měl jsem co dělat, abych se neválel. Ale jinak lehká a mrštná motorka. Jezdil jsme i na MZ 250 a byla ve všem lepší než Jawa 350.... 

0 0
možnosti
MS

1000mb

21. 6. 2008 11:10
zlatá motorka

Jezil jsem zkraje 90. let na 250 a byla to zlatá motorka.Na dnešní dobu je to sice pravěk,ale v té době to byl jediný slušný stroj za přijatetné peníze.A Jawa 350 byla vedle toho líná vrána.

0 0
možnosti

p

21. 6. 2008 18:46
Re: zlatá motorka

Nemusíš pomlouvat. Neřekl jsi jaká Jawa350, ale s typem 638/640 to bylo dost srovnatelné.

0 0
možnosti

p

21. 6. 2008 9:18
špatný směr vede k zániku

Problém MZ je, že se snažili konkurovat zavedeným značkám. To není dnes možné zavedení výrobci budou vždy o (minimálně) krok napřed.

Další věc je důvěra. Kdyby byla ta samá motorka s Yamaha a MZ značkou, většina lidí kupuje Yamahu. Všude je servis, je to jistota, ... .

Podle mě je jediná rozumná cesta vývoj malosériových "custom" motorek. Tam by se stále ještě nechalo udělat jméno. Ale udělät zalehávačku a čekat že z ní lidé padnou na hubu .. no to končí smrtí firmy.

0 0
možnosti

cassul

20. 6. 2008 12:15
Oddělte realitu od nostalgie

Nojo, Jawy ČZ a MZ. Taky na ně vzpomínám, sám jsem začínal tradiční českou cestu od "fichtla", přes simsona, "stopětadvácu čízu" po "třia-a-půli", vzpomínám na to nostalgicky a beru to jako neuvěřitelnou školu života - o těch motorkách jsme věděli absolutně všechno, měli jsme je mockrát rozebrané do posledního šroubečku, ladili jsme je, vylepšovali, vařili korečky do spojky, dělali výbrusy, vyplétali kola, pilníkem spravovali rozety, vypalovali výfuky na ohni, prostě z dnešního pohledu neuvěřitělné věci. Hodně jsme se toho naučili o fungování, o jízdě - mám dojem, že moje generace - čtyřicátníci - jezdí mnohem bezpečněji i na moderních strojích - možná proto, že tohle mají za sebou - jednak motorkám lépe rozumí, ví jak fungují - a taky si mnohokrát rozbila hu*bu na fichtlech a podobných strojích někde u rybníka -a pořád si pamatujeme, jak moc to bolí a jak to to na dnešních litrech nemáme moc šanci přežít. Ovšem popravdě řečeno - ty motorky byly oproti světu už tenkrát zastaralé... 

0 0
možnosti

Hekynen

20. 6. 2008 12:57
Re: Oddělte realitu od nostalgie

jj, každý "fichtlista", "čízista" atp se vyznačoval nesmytelnou špínou od šmíru od věčného "hrabání se v tom"...:-) Naštěstí jsem se na pincku celkem "záhy" vyvalil (jezdilo se samozřejmě jen v tričku a šortkách), odnesl to vymknutý kontík, baražená noha a odřeniny. A pak už jsem měl strach na to sednout a tak mne další "vývoj" díkybohu minul... Dnes už bych na to nesedl ani jako spolujezdec (je mi 36).

0 0
možnosti

kveten0

20. 6. 2008 11:51
Spokojen

Já se na MZ učil jezdit v autoškole (v roce 1992). Byla to po všech stránkách příjemná motorka. R^

0 0
možnosti

Lojzek

20. 6. 2008 12:03
Re: Spokojen

No ja ve stejnem roce delal papiry na vylagrovane JW 350 a ta byla neskutecne tezka a lina, vubec netahla do kopce, zvlast ve 2 lidech :-( Z mirneho kopce jela max. 75, predjizdely me i Trabanty a Maluchy a pak mi strasne smrdely do ksichtu ;-€

0 0
možnosti

Lojzek

20. 6. 2008 11:34
hm, tak to je velmi

smutny pribeh soudruhu z NDR, asi nekde udelali chybu...:-/(Y)Rv

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!