- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mz měla tuším podčtvercový motor a musela se držet v otáčkách. To jawka jela pěkně odspoda, ale pak ztrácela dech. Ta kotoučová brzda na MZ byla strašne předimenzovaná spousta lidí se rozbila držku že přeletěla řidítka.
Tak ta kotoučovka byla fakt ostrá. Když jsem na MZ 150 přesedlal v 17ti ze Simsona, tak první brždění a měl jsem co dělat, abych se neválel. Ale jinak lehká a mrštná motorka. Jezdil jsme i na MZ 250 a byla ve všem lepší než Jawa 350....
Jezil jsem zkraje 90. let na 250 a byla to zlatá motorka.Na dnešní dobu je to sice pravěk,ale v té době to byl jediný slušný stroj za přijatetné peníze.A Jawa 350 byla vedle toho líná vrána.
Nemusíš pomlouvat. Neřekl jsi jaká Jawa350, ale s typem 638/640 to bylo dost srovnatelné.
Problém MZ je, že se snažili konkurovat zavedeným značkám. To není dnes možné zavedení výrobci budou vždy o (minimálně) krok napřed.
Další věc je důvěra. Kdyby byla ta samá motorka s Yamaha a MZ značkou, většina lidí kupuje Yamahu. Všude je servis, je to jistota, ... .
Podle mě je jediná rozumná cesta vývoj malosériových "custom" motorek. Tam by se stále ještě nechalo udělat jméno. Ale udělät zalehávačku a čekat že z ní lidé padnou na hubu .. no to končí smrtí firmy.
Nojo, Jawy ČZ a MZ. Taky na ně vzpomínám, sám jsem začínal tradiční českou cestu od "fichtla", přes simsona, "stopětadvácu čízu" po "třia-a-půli", vzpomínám na to nostalgicky a beru to jako neuvěřitelnou školu života - o těch motorkách jsme věděli absolutně všechno, měli jsme je mockrát rozebrané do posledního šroubečku, ladili jsme je, vylepšovali, vařili korečky do spojky, dělali výbrusy, vyplétali kola, pilníkem spravovali rozety, vypalovali výfuky na ohni, prostě z dnešního pohledu neuvěřitělné věci. Hodně jsme se toho naučili o fungování, o jízdě - mám dojem, že moje generace - čtyřicátníci - jezdí mnohem bezpečněji i na moderních strojích - možná proto, že tohle mají za sebou - jednak motorkám lépe rozumí, ví jak fungují - a taky si mnohokrát rozbila hu*bu na fichtlech a podobných strojích někde u rybníka -a pořád si pamatujeme, jak moc to bolí a jak to to na dnešních litrech nemáme moc šanci přežít. Ovšem popravdě řečeno - ty motorky byly oproti světu už tenkrát zastaralé...
jj, každý "fichtlista", "čízista" atp se vyznačoval nesmytelnou špínou od šmíru od věčného "hrabání se v tom"... Naštěstí jsem se na pincku celkem "záhy" vyvalil (jezdilo se samozřejmě jen v tričku a šortkách), odnesl to vymknutý kontík, baražená noha a odřeniny. A pak už jsem měl strach na to sednout a tak mne další "vývoj" díkybohu minul... Dnes už bych na to nesedl ani jako spolujezdec (je mi 36).
Já se na MZ učil jezdit v autoškole (v roce 1992). Byla to po všech stránkách příjemná motorka.
No ja ve stejnem roce delal papiry na vylagrovane JW 350 a ta byla neskutecne tezka a lina, vubec netahla do kopce, zvlast ve 2 lidech Z mirneho kopce jela max. 75, predjizdely me i Trabanty a Maluchy a pak mi strasne smrdely do ksichtu
smutny pribeh soudruhu z NDR, asi nekde udelali chybu...