- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ve vyhlasce je nekde paragraf ze musim volant drzet obouma rukama ?
Ne. Volant ale byl takto navržen, aby řidič byl schopen reagovat na nenadálé situace. Ona totiž každá ruka má optimální "výkonnost" (pro řízení) jen jedním směrem. Když držíš volant jednoruč (a ano, nepopírám, sám to tak také dělám), tak nečekanou situaci, která bude vyžadovat zatočení na jednu stranu, nezvládneš tak dobře, jak bys ji zvládl, kdybys ho držel obouruč.
Stížnosti na změny vyhlášky jsou úplně zavádějící - neznalost neomlouvá a pouhé 2 až 3 otázky nejsou rozhodující. Navíc se stačí podívat na komunikace a každý pochopí, že lempl řítící se 200 těžko může uvažovat nad dopravními předpisy.
hlavne by meli prezkusovat z parkovani... to jak nektery parkujou u supermarketu na na preshubu
Chybou je například řízení jednou rukou.
A to mám řadit jak?? Oběma rukama, nebo zubama
myslím že takto to nebylo myšleno. Z důvodu bezpečnosti jak vašeho tak ostatních je rozhodně lepší řídit oběma rukama a né jako kupa nejlepších závodníků na silnici co drží jednou rukou volant nahoře a druhou na řadící páce. Když se pak něco stane a je potřeba rychle manévrovat při správném držení je rozhodně úspěšnost vyšší. A to platí hlavně za zhoršených podmínek jako je sníh. Když vás začne předjíždět zád vašeho auta tak musíte hodně rychle dát kontra a neztrácet drahocený čas než dám na volant druhou ruku.
Chtít u přezkoušení detailní informace o konstrukci nákladního vozidla nebo dokonce autobusu je totální nesmysl. Zvlášť při dnešním technickém rozvoji. Jedna věc je znalost "pravidel silničního provozu", ale celkem něco jiného je znalost detailních konstrukčních otázek. Ono ani sednou si po několika letech do Tatry 815 nebo autobusu, dostat jejich rozměry znovu do oka a proplétat se městským provozem není vůbec jednoduché. Takže soudruzi v parlamentu to zase nedomysleli...
ano, je vidět, že přesně víte, jak to u takové zkoušky z konstrukce vozidla vypadá
tezsi testy beru, pac zmen je hodne tak at si to zopaknou aspon prusvihari a pak jsou vzorem jizdy pro ostatni a jeste jim to dat podruhe "na zkousku" at zase hned nevleti do obytne zony 80, retarder neretarder
Tvrdíte, že valná část řidičů nezná předpisy a má problémy udělat řidičák znovu. Čí je to chyba? Jak je možné, že je řidič co nezná předpisy? Důvody jsou jednoduché - zákon o provozu na pozemních komunikacích se mění i častěji než každý rok. Kampaň ke změně předpisů je minimální. Policii, která by stála u silnic a dohlížena na provoz člověk vidí jen jednou za rok a to na místě kde nemá co dělat. Proč se situace na našich silnicích nemění? Proč je vždycky jednodušší uhrát si bodík před volbama za blbosti jako je svícení ve dne nebo bodový systém? Že to potom moc nefunguje nikdo neřeší.. Co asi pomůže víc,když se budou zavádět nové blbosti a pořád něco měnit nebo když vylezou policajti do ulic a začnou dělat svou práci? Tuhle jsem viděl jak na kruháči i řidič autobusu dával blinkr na druhou stranu při vjíždění na něj.Neříkám, že by měl dostat kopec bodů a pokutu na kterou by potřeboval hypotéku,ale měl by tam ten policajt stát a dát mu alespoň 200 pokuty, pak by si to ten řidič pamatoval
s autorem souhlasím. Jen bych ještě rád věděl, proč mají řidiči odpovídat na otázky z konstrukce vozidel. V současné době je totiž málokterý řidič ( čest vyjímkám ) schopen provést na svém voze nějakou opravu, v některých případech i výměna žárovky vyžaduje maturitu. Tak s tou maturou jsem to přehnal, myslím si však, že celkový trend směřuje spíše k tomu, aby opravy byly svěřovány odborným servisům.A zkoušení řidičů z techniky je spíše již překonanou záležitostí.