Diskuze
Autem na dovolenou: aby se vám nezamotala hlava...
Děkujeme za pochopení.
Fungy
o ničem
okurková sezona no co dodat, tohle by měli znát všichni co mají papíry
kurinek
anglie
a platí v Anglii přednost zprava nebo mají přednost automobily přijíždějící zleva?
paja
Ve španělsku to maj docela vychytané
Mám zkušenost, že ve Španělsku se počítá s tím, že jedete-li vnějším pruhem znamená to, že na nejbližším výjezdu odbočujete z kruháče, v opačném případě blikáte levým blinkrem. Aby do vás někdo nevrazil a vy pokračovali dál tím vnějším. Jinak platí, že by jste měli použít spíš ten vnitřní pruh. Alespoň mi to přijde celkem logické.
Jinak bych řekl, že problémem některých kruhových objezdu u nás je to, že jsou velmi malé, a proto potom může docházet třeba k dlouhým prostojům z některého směru. Což vlastně provoz zpomaluje. Prvotní výhodou kruhových objezdu má být přece co nejrychlejší projetí této křižovatky. A spousta Čechů ani po dvouproudem objezdu neumí jezdit. Již před ním se raději všichni zařazují do pravého vnějšího pruhu. Já osobně pak jedu většinou tím levým a předjedu tak dost aut a nemusím čekat. Fakt to nechápu:-( měli by tomu dát v autoškolách větší řád a pořádně to procvičit.
misl
Re: Ve španělsku to maj docela vychytané
Kruháky se staví taky pro zpomalení dopravy, protože musíš zatočit a nemůžeš jet tak rychle jako na klasické křižovatce po hlavní(když je rovně)
bjobo
anglie
jo a pak jeste existuji takove magicke kruhace, kdy kolem jednoho velkeho jsou jeste 4 nebo 5 malych a uprostred toho velkeho se jezdi evropsky.... vyzkouseno na vlastni kuzi a reknu vam, chaos v hlave na nekonecno!!!!
Andee
Re: anglie
Kámoška po něm v Anglii jezdila rok... prej je to fakt zážitek celej první měsíc - jezdit z ničeho nic po opačné straně a k tomu takovýhle zvěrstvo
Andee
Achjo...
To je zase článek, jak stehno... například v Portugalsku se na kruháku bliká vlevo, dokud jej auto neopouští, pak začne blikat vpravo... tak přemýšlím, nakolik jsou pravdivé/úplné ty ostatní informace
shr3k
Upřesnění blikání v UK
viz highway code. http://www.direct.gov.uk/en/TravelAndTransport/Highwaycode/DG_070338
Odbočuji-li příštím výjezdem doleva, blikám doleva, odbočuji-li doprava, blikám doprava a pak při výjezdu doleva. Jakýkoliv výjezd mezi - blikám doleva jen při výjezdu.
silversurfer
Re: Upřesnění blikání v UK
akorat, ze tak malokdo blika:-)
def...
kruhac o dvou pruzich
kruhac o dvou pruzich
je nesmyslny, protoze lidi jej NEUMI a nechteji umet pouzivat.. idealnejsim resenim je dle meho nazoru kruhac, kde je najezd s prvnim vyjezdem propojen samostatnym pruhem... a idealni z nejidealnejsiho je pokud se zrovna kluci trefi do nejfrekventovanejsiho smeru :)
klaun
Re: kruhac o dvou pruzich
že ho lidí neumí používat je problém těch, co ho neumí používat, ti, co to umí jsou pak oproti stojící koloně ve výhodě ;)
oddělený výjezd z kruháče je docela problém, když nevíš dopředu, jak kruháč vypadá, když ho neznáš: v Polsku je to značené blbě a když najedeš na kruháč, kde máš ze svého jednoho pruhu najednou 2 a ty si usmyslíš, že zůstaneš v pravém, abys stíhal směrovky...budeš vyhozen, kde nechceš..chce to dobré značení tvaru kruháče pak. Navíc ten pruh navíc je zabraný prostor (prachy) navíc a přidaná bezpečnost mi přijde zanedbatelná..zkrátka se mi ten typ nelíbí, nemám s ním dobrou zkušenost
klaun
Jak upravit stávající "úpravu" jízdy po kruháči:
1. pokud vozidlo odbočuje již na prvním výjezdu, blikat už při vjezdu na kruháč (ať zbytečně nečekají ti na prvním nájezdu za výjezdem)
2. Kdo vyjíždí na víceproudém kruháči druhým výjezdem, zařadí se podle situace do vnitřního nájezdu a vnitřním výjezdem také vyjede. V případě třetího a čtvrtého výjezdu musí být jízda po vnitřním kruhu samozřejmostí. Při výjezdu se vždy bliká! Na kruháči se jezdí plynule, pokud možno bez úplného zastavení vozidla!
Tot muj navrh
def...
Re: Jak upravit stávající "úpravu" jízdy po kruháči:
wow... coze jsi to vlastne vymyslel krom toho, ze blikat vcas v podstate znamena uz pri vjezdu...a to si ten ktery to vidi stejne rekne, on je to beztak ten hnup, co blika i pri vjezdu, radeji pockam... ale stylem mysleni by ses asi hodil mezi ty, kteri uz o takovych vecech rozhoduji...
-dejf-
Jako v Rakousku
Takze pokud tomu dobre rozumim, tak u nas je to naprosto stejne jako v Rakousku, co pane autore?
lapat
Re: Jako v Rakousku
A u nás je pravidlo prvé ruky na křižovatce označené značkou kruhový objezd?? Není, tedy v Rakousku jsou o trochu jiné předpisy. I když v 99 procentech je to de facto - díky značkám - to samé.
def..
na ceskych kruhacich
maji prednosti ti na okruhu,pokud si ovsem prijizdejici zavodni neusmysli, ze ji ma on, hummeri a podobne napodobeniny offroadu jezdi rovne, pricemz tim padem nedavaji smerovky, aby nezmatli ostatni ucastniky. Ti kteri davaji blinkr doprava na okruhu to jiste mysli dobre, do chvile nez jej se zapnutou pravou smerovkou uvidite odbocit. Autobusum s hromadou lidi se pri vjezdu dava zpravidla prednost ze soucitu, takze to kolegove Golfi F tjunYngu uz pochopte a svoje nadherne melodicke fanfaryi zkousejte na holky na chodniku. Na kamion, ktery se rozjizdi pomalu, protoze to fyzikalne neni jinak mozne se samozrejme troubi sec to jde, protoze co tam takovy troba ma co vjizdet, kdyz jedu z koupaku a fakt nemam cas, pac mi zacina fotbal za pulhodku. a ti kteri se vmisi do plneho kruhace aut vnitrnim pruhem a mysli si, ze na prvnim vyjezdu se vtlaci troubenim doprava,mam ujisten, ze mi stoji za to jet vedle tebe po tom kruhaci i nekolikrat dookola, proste jen proto abych te hnupe zdrzel.
def..
Re: na ceskych kruhacich
Ti kteri davaji blinkr doprava...... DOLEVA jsem myslel... ta anglie mne zmatla a to tam pritom jezdi stejne
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Financial Controller (A12540)
AURES Holdings a.s.
Praha