Diskuze
Mobil za volantem je horší než alkohol, naznačují výsledky testu
Děkujeme za pochopení.
tmf
i za použití handsfree
to je jasné už dávno, že největší problém není mobil v ruce, ale procesy v hlavě během hovoru
TomášM
Telefonovat je děsně zlééé
zatímco jíst, kouřit, být hluchý, nemít nohy a ovládat ještě plno věcí navíc rukama (plyn, brzda, spojka) je ok????
ppc1500
Problém
I já se spíše přikláním k názoru, že telefonování samo o sobě nemusí být vždy nebezpečné. Stejně, jako rychlá jízda, ikdyž nejsem zastáncem zběsilé honičky na silnici. Kořenem celého problému je soustředění. Jak už tady někteří správně podotkli, důležité je soustředit se na to, co dělám a správně vyhodnotit svoje schopnosti.
Je velký rozdíl v tom, jestli telefonuji třeba na D2, která je skoro vždy poloprázdná, nebo na D1, která je právě opak-věčně hustý provoz, nebo dokonce v dopravní špičce ve městě. Každá situace je jiná a podle té které má řidič přizpůsobovat způsob jízdy a chování za volantem. Osobně si myslím, že i kouření cigaret může být velice nebezpečné, právě kvůli možnosti upadnutí nedopalku a následného chaotického chování řidiče.
S tím HF to asi přehnali, protože to se fakt můžeme dočkat zanedlouho s tím, že nám zakážou veškerou komunikaci v autě.
Problém je komplexní a nelze jasně říct, co je nebezpečnější, jestli alkohol nebo telefonování. Řídit by se mělo s rozumem.
Jan Gutbayer
zástupný problém
Problém není telefonování, billboardy, jídlo nebo cokoliv dalšího. Problém je schopnost řidičů volit priority. Reálně při běžné jízdě potřebuje průměrný řidič tak 10 % své kapacity na to, aby jel naprosto v pohodě. A 90 % své kapacity může v pohodě využít na cokoliv okolo. Musí ale ve správný okamžik mít možnost přesunout 100 % svého "procesorového času" na řešení průšvihové situace. Což je problém návykových látek (vč. alkoholu), že toto neumožňují...
Gandalf
Re: zástupný problém
Pokud bychom byli všichni ideální jedinci a věnovali se řízení tak, jak je třeba, zřejmě by vymizely dopravní nehody vůbec. Bohužel kvalitativní spektrum řidičů i jejich intelektových a reakčních schopností je velmi pestré. A právě z toho důvodu bohužel vznikají právní normy, které následně omezují všechny, tedy i ty, kteří by je zapotřebí neměli. Ale tak to funguje ve všech oblastech, nejen na silnicích...
kant
při telefonování nevnímám
S alkoholem jsem ještě neřídil, tak nemohu srovnávat, ale když řídím a telefonuji, tak po skončení hovoru si uvědomím, že vlastně vůbec nevím jak jsem jel.
pepa
Re: při telefonování nevnímám
Tak to jsme dva. taky si pak uvedomim ze nevim kudy jsem vlastne jel a co bylo po ceste
spartaman
Blbost
Nevěřím tomu. Telefonovat s použitím HF je z mého pohledu a z mých zkušeností stejné jako bavit se se spolujezdcem. To také zakážeme?
Mak1
Re: Blbost
Nesouhlas - denně jezdím po magistrále a když jede někdo extrémně pomalu, nebo nervózně, tak má v 90% mobil u ucha. A HF to dle mého neřeší - když vedu pracovní rozhovor po telefonu, tak se musím soustředit daleko víc, než když se hádám se ženou
Biker36
Koncentrace
Vždyť jde jen o koncentraci a schopnost správně rozvrhnout dané soustředění požadovaným směrem. Zcela stejné nebezpečí je při: poslechu hudby či rádia, poslechu spolucestujícího a komunikace s ním, koukani po billboardech nebo okolni prirody pri jizde aj. (kouření, pojídání či pití děláme docela automaticky, takže to tolik nerozptyluje).
Problém je v tom, že chybí sebekontrola/sebekázeň a schopnost udržet pozornost požadovaným směrem. Otázkou je, zda se člověk svými schopnostmi zdokonaluje nebo jsme ve fázi degenerace, kdy nás každá moucha rozptýlí.
Tutek
Re: Koncentrace
...děláme automaticky.... do doby než Ti něco ukápne, upadne na kalhoty atd.....
Tutek
Tak to zase já mám spousty času
si telefonáty vyřídit právě v autě, mám handsfree a když se náhodou něco děje, tak se buď odmlčím nebo zavolám později, podstatně větší problém vidím v jídle a pití za volantem, než telefonováním za jízdy.
Daňový soumar
Proto 4 ze 3 profesionálů
neustále telefonuje při řízení 30 tunových monster...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Prodej pozemek Bydlení, Nebílovy
Nebílovy, okres Plzeň-Jih
3 897 000 Kč