- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
nalitam rocne pres 120 tis. a firma si to NASTESTI uvedomuje a gum investuje nemaly castky, jezdit na nakejch levnejch smejdech jak tu pisete by pro me znamenalo otazku zivota a smrti
Tak rocne najezdim kolem 30 t. km uz asi osum let kdyz se blízí pocasí kdy jsou potreba zimni pneu tak si je necham vymenit. Leto smne zamestnavatel ale dostal. Diky novemu zakonu nechal vsechny auta prezout k 1.11. (drive prezouval jen vozidla ktera jezdila mimo Prahu). Mnozství penez urcene pro zimni pneu, ale zustalo stejne. 95% vozidel jsou Fabie a tak zvolil strtegii chudeho maitele vozu a nakoupil pro sva vozidla to nejlevnejsi co mohl. Predtim jsem mel na vozidle 195/55R15 a ted mam 185/55R15 a po pravde nove zimni (fulda) momentalne klozou vice nez puvodni (Continental) letni a to jenom za deste uz se tesim na snih.
Jestli to takle provede je polovina maitelu vozu tak se mame v letosni zime na co tesit
... možná je to tím, že jsou nové. Nové pneumatiky běžných cenových kategorií kloužou příšerně ... letní jako zimní ...
... obávám se však, že téměř všechny nehody způsobí řidiči porušením zákona ...
... a nedomnívám se, že zrovna zimní obutí či neobutí by se nějak významně podílelo na nehodovosti a jejích následcích ...
protože jsem porušil základní povinost řidiče ?? A na co ty povinně placené tedy pojišťovny jsou? Vždyť přeci platí škodu vždy pojišťovna viníka. Když pojedu v protisměru, tak svou základní povinnost neporušuju ? Proč se tedy platí ti tisíce ročně ?
zajímavá připomínka
přeci se povinným ručením jistíme za vlastní blbost
Mohu to potvrdit z vlastní zkušenosti: za celou mou 20-letou řidičskou kariéru jsem měl dvě (menší) nehody, a obě se staly v zimě, kdy jezdím na zimních pneu. V prvním případě mi nedal přednost v jízdě jeden moula na letních, který špatně odhadl mou trakci do mírného kopce a ve křižovatce jsem byl dříve, než čekal. Ve druhém případě zase jiný pacient na letních pneu za mnou neubrzdil a rozmlátil si čumák o mé tažní zařízení. Což o to - bezpečný odstup dodržoval i rychlost (50 kmh), ale ho překvapilo, že moje auto zastaví z 50 kmh na 14 metrech.
bezpečnou vzdálenost nedodržel. Bezpečná vzdálenost není danná v metrech nebo sekundách - to je jen pomůcka. Bezpečná vzdálenost je taková abys stačil zastavit. Takže záleží hlavně na stavu tvého vozidla. Jinka nadpis nechápu - kdybys neměl zimní gumy tak nenabořej tebe ale (třeba) ty někoho...
sehnat si na zimu 4 pneumatiky, které vám vydrží při mírném provozu 6-7 let? Zkuste si spočítat, kolik za tu dobu prochlastáte, prokouříte a prožerete v restauracích. Vyjde vám, že zimáky jsou ani ne desetinovou záležitostí....
Ale o to přeci vůbec nejde, já jsem vždy na zimních jezdil a jezdit budu. Ale přijde mi nesmyslné to nařizovat k určitému datu. Prostě je sníh na silnici? Tak nesmíš na letních jet... měl sis přezout... Ale aby Vás za to mohli v určitých úsecích pokutovat a nevyplatit pojištění, pokud se nehoda stane 1. 11. v 0:01 je prostě nesmysl...
No tak tohle je fakt síla. V praxi to bude vypadat tak, že 1.11. budou všude hned za značkami schovaní střážci pořádku, co budou chránit a pomáhat řidiům aby se jim na vozovce, která může mít 1.11. klidně i 20°C a může být i suchá, něco nestalo. A pokud i za takovýchto podmínek způsobíte dopravní nehodu, pojišťovna Vám nic nezaplatí. Přitom je to naprostý nesmysl. Podle tohoto úsudku, by pojišťovny neměli platit 99% nehod, protože témeř vždy za nehodu může nějaký z řidičů ( rychlost, nedání přednosti atd) a to je také"porušení základních povinností", protože povinností každého řidiče je řídit se vyhláškou o provozu na pozemních komunikacíh
Presne tak. A uplne stejne si to dovedu predstavit 30. dubna pri 30 stupnich a teplote silnice tak 25.
Zase se bude buzerovat za hezkeho pocasi ale ve skutecne zime tam nikdo kontrolovat nebude.
To jste vsichni tak podelany strachy z trochy snehu, co tady mozna spadne ? Porad ze vsech stran slysim, jak jsou ridici na letnich vrazi a nebezpecny a podobne kecy, jen kecy a blaboly. Magicka hranice 7 stupnu celsia je dalsi lez o tom, ze letni ztrati prilnavost - je to nesmysl a letni i pod nulou (do cca -5 az -8) zastavi drive nez zimni. O chovani na vode nemluve, tam je zimni na urovni celorocnich. Oni vyrobci musi volit kompromisy, protoze drtiva vetsina jezdi po suchu nebo na mokru a primy kontakt se snehem je v radech procent. A take musi hajit sve zajmy a prodavat pneu, cemuz tyto clanky krasne pomahaji.
Musim se te hysterii opravdu smat.
Na zaver perlicka - s novymi letnimi pneu jsem bez problemu vyjel na jested, kde v te dobe bylo 120 cm snehu. Cestou nahoru probehli 2 zastavky na foceni.
- Jo, taženej po sjezdovce rolbou :-)). To, co jsi napsal jsou pochopitelně hloupé kecy. Nejde o sucho, jde o břečku, sníh, náledí a v neposlední řadě o bahno zemědělců a rozbahněné spadané listí v mokru. Naprosto standardní podzimno - zimní podmínky v ČR. Ve všech těchto situacích je letní guma buď o dost horší nebo úplně tragická ve srovnání se zimní gumou. To, že na suchu je letní guma trochu lepší než zimní to nevyváží, protože na suchu je i zimní guma dostatečně dobrá. Bydlím ve vesničce - Kraselov, pouhopouhých 600 m.n.m, ze Strakonic (400 m.n.m) cca 7 km, převýšení 200m, většina na posledních dvou kilometrech. Silnička třetí třídy, samé zatáčky, nesoulí se, pouze posyp kamením. Lidi, co přezují na zimáky tam standardně dojedou. Ti co zůstanou na letňácích (zejména frajeři se 120cítkama) tak se v zimě povalujou podél pangejtů kdykoliv napadne trošku sněhu (3 cm) nebo prostě když se vytvoří ledovka. Takže k nám bys v zimě s letňákama nedojel, na to vem jed.
pokud jsou rozumní, tak jezdí v zimě pomalu. Ale já chci jezdit jako v létě a proto přezouvám na zimáky, které mi to umožní na sněhu i na ledu
Jako v létě bych teda být Tebou nejezdil a už vůbec ne na ledu...
spousta těch, co nepřezouvaj, nemá ani to pojištění.