- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
mohlo by to i revolučně vypadat. představoval bych si široký auto s velkym rozvorem, placatý. místo toho je to zase fábie, takže úzký auto s krátkym rozvorem, vysoký. achjo. a to by tam bylo místa stejně.
Při použití revolučních baterií Nanosafe , má britský vůzd dojezd přes 400 kM. Dobití na plnou kapacitu do 20 minut. Životnost 12 let a pak pokles kapacity pod 85%.Jde o baterii na bázoi titanu a nanovláken. Otázka je jen cena.
...no potes koste...uz ted menim u auta pojistky kazdy mesic. Staci kdyz ho necham dlouho na desti, nekam mi tam zatece a zkrat na sebe nenecha dlouho cekat :-)
Divny me auto stoji na desti cely rok a jeste jsem zadnou pojistku nemenil
Nebude to tim ze auto do ktereho tece je kram ?
zajimavy bude az elektromobil bude mit dojezd na jedno dobiti az 1000km... ale na to si pockame dalsich par desitek let
Na co 1000km? Kolik procent lidí ujede 1000km denně po městě kam jsou převážně zatím všechny elektromobily určeny.
těch lidí je 0,0002569 % !
Baterie váží 300 kg a má obsah 30 kWh. Údajná životnost 200 000 km je podle mě přehnaná, baterie u elektromobilů vydrží 500 nabítí. Takže 244 km krát 500 = 122 000 km, třeba počítají s tím, že si bude stále svítit slunce a člověk bude po 5 km dobíjet superkondenzátor, který má sice 10 krát nižší kapacitu než baterie, ale může se nabít třeba milion krát.
Jsem zvědavý na cenu, ale jen cenu baterie těžko dostanou pod 300 000 Kč.
http://www.pininfarina.it/repository/Immagini/auto%20elettrica/BO%20pininfarina.pdf
Po pádu cen ropy se elektromobily již nevyplatí, nejen dojezdem ale i cenou provozu. Normální úsporný diesel má spotřebu 5l, tzn cca 1,5 Kč / km, v USA 0,7 Kč / km. Jen cena baterií je 1,5 Kč / km + proud cca 0,4 Kč.
Litiovy baterky mivaji vetsi pocet cyklu nez nimh.. ale s tou cenou souhlasim, mam na to podobny nazor. Spis si myslim ze budou drazsi, protoze skladat litiove clanky do baterie je velmi narocny a vyzaduje spoustu elektroniky okolo a reseni klimatizace (jednotlive clanky v baterri musi byt v uzkem teplotnim rozpeti). Navic velke problemy s kapacitou v zime kdy teploty padnou pod nulu (rapidne klesa).
Od roku 2010 bude na trhu Chevy Volt (USA) a planuje se cela rada Chrysleru. Ford i kdyz ma elektromobily se zatim neangazuje.
Jedno nabiti Chevy Volt z domaci zasuvky "kostuje" v USA mene nez salek kavy.
Volt ma i benzinovy agregatek, ktery v pripade potreby dobiji baterky (neslouzi k pohonu). Elektromobily maji i Toyota a Honda.