Diskuze

Pininfarina B0: budoucnost aut je elektrická

Bílé auto velikosti fabie bylo škoda v Paříži přehlédnout. I přesto, že parkovalo schované až úplně vzadu v jedné z hal výstaviště u Porte de Versailles. Zaprvé nese jméno věhlasného design studia Pininfarina a zadruhé je to elektromobil, který se bude od příštího roku vyrábět.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

icmek

21. 10. 2008 17:03
když už to má revoluční pohon

mohlo by to i revolučně vypadat. představoval bych si široký auto s velkym rozvorem, placatý. místo toho je to zase fábie, takže úzký auto s krátkym rozvorem, vysoký. achjo. a to by tam bylo místa stejně.

0 0
možnosti

Dalibor

21. 10. 2008 14:16
Revoluční baterie

Při použití revolučních baterií Nanosafe , má britský vůzd dojezd přes 400 kM.  Dobití na plnou kapacitu do 20 minut. Životnost 12 let a pak pokles  kapacity pod 85%.Jde o  baterii na bázoi titanu a  nanovláken. Otázka je jen cena.

0 0
možnosti

vampiros

21. 10. 2008 13:50
Elektricka budoucnost?

...no potes koste...uz ted menim u auta pojistky kazdy mesic. Staci kdyz ho necham dlouho na desti, nekam mi tam zatece a zkrat na sebe nenecha dlouho cekat :-)

0 0
možnosti

jiri

21. 10. 2008 15:52
Re: Elektricka budoucnost?

Divny me auto stoji na desti cely rok a jeste jsem zadnou pojistku nemenil ;-)

Nebude to tim ze auto do ktereho tece je kram ? ;-D

0 0
možnosti

mex

21. 10. 2008 12:20
energie

zajimavy bude az elektromobil bude mit dojezd na jedno dobiti az 1000km... ale na to si pockame dalsich par desitek let ;-O(Y)

0 0
možnosti

Performer

21. 10. 2008 13:48
Re: energie

Na co 1000km? Kolik procent lidí ujede 1000km denně po městě kam jsou převážně zatím všechny elektromobily určeny.

těch lidí je 0,0002569 % !

0 0
možnosti

fks

21. 10. 2008 10:04
Dotaz

A co porovnání s auty, která jezdí na vodu?

???

0 0
možnosti

me2di

21. 10. 2008 8:45
v elektromobilech je budoucnost

0 0
možnosti

Petr

21. 10. 2008 8:30
Baterie

Baterie váží 300 kg a má obsah 30 kWh. Údajná životnost 200 000 km je podle mě přehnaná, baterie u elektromobilů vydrží 500 nabítí. Takže 244 km krát 500 = 122 000 km, třeba počítají s tím, že si bude stále svítit slunce a člověk bude po 5 km dobíjet superkondenzátor, který má sice 10 krát nižší kapacitu než baterie, ale může se nabít třeba milion krát.

Jsem zvědavý na cenu, ale jen cenu baterie těžko dostanou pod 300 000 Kč.

http://www.pininfarina.it/repository/Immagini/auto%20elettrica/BO%20pininfarina.pdf

Po pádu cen ropy se elektromobily již nevyplatí, nejen dojezdem ale i cenou provozu. Normální úsporný diesel má spotřebu 5l, tzn cca 1,5 Kč / km, v USA 0,7 Kč / km. Jen cena baterií je 1,5 Kč / km + proud cca 0,4 Kč.

0 0
možnosti

Little Boy

21. 10. 2008 8:43
Re: Baterie

Litiovy baterky mivaji vetsi pocet cyklu nez nimh.. ale s tou cenou souhlasim, mam na to podobny nazor. Spis si myslim ze budou drazsi, protoze skladat litiove clanky do baterie je velmi narocny a vyzaduje spoustu elektroniky okolo a reseni klimatizace (jednotlive clanky v baterri musi byt v uzkem teplotnim rozpeti). Navic velke problemy s kapacitou v zime kdy teploty padnou pod nulu (rapidne klesa).

0 0
možnosti

Thyronx

21. 10. 2008 6:34
Nic noveho

Od roku 2010 bude na trhu Chevy Volt (USA) a planuje se cela rada Chrysleru. Ford i kdyz ma elektromobily se zatim neangazuje.

Jedno nabiti Chevy Volt z domaci zasuvky "kostuje" v USA mene nez salek kavy.

Volt ma i benzinovy agregatek, ktery v pripade potreby dobiji baterky (neslouzi k pohonu). Elektromobily maji i Toyota a Honda.

0 0
možnosti