Diskuze
AirPod: auto na vzduch vyjede za dva roky
Děkujeme za pochopení.
tajne
Vec se testuje
Energie stlačeného plynu se totiž příliš neliší od energie nestlačeného plynu při stejné teplotě. Dokonce v případě ideálního plynu je energie stlačeného a nestlačeného plynu stejná....ale muzeme si pohrat s entropii...a proste pracuje to na jinem principu nez ze stlaceny vzduch pohani pist.
barbudo
Ten podvodník ještě žije?
... už snad 30 let tvrdí, že to perpetuum za dva roky vyjede ... hehe ...
já
A to je jako hotový?
El energie se bere z rekuperace To je moc hezký, ale kde vemu cca 200W na to abych si rozsvítil? To abych brzdil celou cestu. Z vejfuku jde zima, ale co udělám až si budu chtít v zimě zatopit? Je to jen tříkolka, takže jet s tim 70 je dosti o život. Jak se člověk dostane dozadu tam nikde není, navíc řidič už nebude moci osahávat spolujezdkyni za jízdy páč k němu bude zády. Má to pedály (brzda plyn) nebo to je vše na tom joisticku? Pokud je řízení pomocí joisticku tak co mi zatáčí s tím kolem? Pokud je to zatáčení poháněno elektrikou (jejíhž jediným zdrojem je beždění) tak co mi zaručí, že zatočím (že bude šťáva)? Pokud nejsou pedály jak jsou udělané brzdy? Rekuperací se brzdit dá, ale jen trochu. Pokud bych potřeboval brzdit více je nutné brzdit protiproudem, ale opět zdroj proudu chybí. V porovnáním s tímhle mi přijdou čínská auta bezpečná.
Alex
Re: A to je jako hotový?
Proč si proboha tyhle informace nenajdeš na internetu? Bojíš se snad, že bys mohl přijít na to, že plácáš nesmysly?
Tomáš Fiala
??????
Tenhle fór, že je těsně před výjezdem skoro již nastartované někde v garáži nějaké báječné auto na vzduch se objevuje v pravidelných intervalech. Já nevím. Nepočítal jsem to a ani to nemám v úmyslu. Pouze jen takovou selskou úvahou: nebylo by jaksi racionálnější tou energií, kterou stlačujeme vzduch rovnou pohánět to auto? Nebo jsem ve vleku židozednážských ropných lobby, když (na základě existence zákona o zachování hmoty/energie) nevěřím v to, že na stlačení vzduchu nemusíme někde nějakou energii vzít. A o kolik energie více, než kolik jsme jí použili na stlačení, nám ten vzduch "ze sebe" vydá?
Tomáš Fiala
Re: ??????
Nehledě na celkovou blbost takového řešení tu vyvstává otázka distribuce té energie, která bude stlačovat vzduch. Dá se to vyřešit naprosto jednoduše tím, že se postaví potřebná distribuční síť. Ale jen takový nejmalilinkaťoulinkatější detailíček. Kdo tu síť zaplatí? My v ceně té energie? Kolik bude stát ekvivalent 1 l benzínu? Nebo snad stát (zdoje jsou)?!!!
Kirk
No nevím
Zásadním problémem dnešních aut je, že jsou stavěna na bourání ve vysokých rychlostech, ne na co nejmenší spotřebu, takže s sebou člověk víceméně zbytečně táhne metráky deformačních zón.
Když někdo udělá lehké autíčko, tak už je pak dost jedno, jestli bude na vzduch, na elektřinu, na benzín, nebo šlapací. V každém případě bude mít prostě o hodně menší spotřebu (pokud nebude udělané úplně blbě) a konkrétní forma energie není zase tak podstatná.
Mým snem je koupit si šlapací autíčko, protože v zimě se na ledu s jednostopým kolem bojím...takže něco takového:
Marek Staněk
Několik otázek
1) Vzhledem k tomu, že hlavním "přínosem" je "shrábnutí" emisí z dopravy do elektrárny, co s jejím okolím? Ty emise nezmizí, jen se uvolní jinde. 2) rozvodná síť většiny světa padá na ústa už teď - co se bude dít, až jí hodíme na krk další desítky gigawattů, které bude muset přenést z elektráren do zásuvek v garážích? 3) kde se vezmou další elektrárny, které potřebný příkon ukrmí? A nebavíme se tu o větrníku na zahrádce, ale jen pro ČR o minimálně několika blocích Temelína.
cufir-mufir
Re: Několik otázek
Praotec Paroubek rikal, ze zdroje jsou ;-)))
Samozrejme si na technicke diskuzi delam jen soufky z pana Paroubka. Nechci sem tahat politiku
rudastraka
vypocet
hrube sem to spocital a pouhou expanzi 175l vzduchu z tlaku 35MPa lze ziskat cca 3-6kWh energie, coz by k ujeti 200km mohlo stacit. navic expanzi se vzduch ochlazuje a pri nejakem zpusobu vyuziti energie, ktere se vezme z okolniho vzduchu by vyuzitelna energie byla jeste vyssi
natlakovat za 1.5 minuty nadrz, ktera by mela pojmout 5kWh energie z normalni elektricky site je nesmysl, protoze by to znamenalo mit v idelanim pripade prikon 200kW, pricemz normlani zasuvka ma do 3kW, vetsi motorova 25kW, navic pri stlacovani vzduchu vznika teplo, takze by se muselo jednat spis o vykon 500kW a takovyhle vykon by musel mit i kompresor
v clanku je asi plno dalsich nepresnosti, treba ze se vzduch uchovava pri velmi nizke teplote, to by znamenalo, ze "dobijeci zarizeni" by muselo byt vybaveno velmi vykonnymi "mrazaky" coz by znamenalo dalsi navyseni prikonu
kazdopadne uchovani energie ve stlacenem vzduchu muze velmi zajimave, kdyz se neuvazuje jen pouha expanze
M
Re: vypocet
Můžu se zeptat jakým výpočtem jsi k 3-6kWh dospěl? Jen pro info. Dík.
vladino
Soumrak arabských a ruských oligarchů?
Soumrak arabských a ruských oligarchů?
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...