Diskuze
Náklaďáky by mohly jezdit na benzin
Děkujeme za pochopení.
Michail
No to je novinka
V Rusku a na Ukrajine jezdi takovy mnozstvi starych benzinovych Zilu a Gaziku uz cela desetileti a nikomu to divny neprijde. Pravda trochu zerou, ale benzin je tam levnej, zato nastartujou i v zime.
Radim
Náklaďáky na benzín jsou běžné
To že náklaďáky jezdí výhradně na naftu není pravda, v USA jezdí náklaďáky na benzín celé roky, nafta patří do kamen ;-)
Jarda
Re: Náklaďáky na benzín jsou běžné
Na benzin jezdil uz kdysi davno Robur, ne?
Zas nejakej American objevil Evropu :-)
Pepa
D1 za pár let:-)
Tak to se máme na D1 na co těšit, až tam budou jezdit kamióny se stovkami litrů pěkně explozivního paliva
4sAd
Re: D1 za pár let:-)
Jo, to se můžeme těšit. Takový jeden havarovaný kamion se přitom i sám odklidí :)
Tatka Smoula 1
14:1 komprese?
14:1 komprese? Tak to teda potes koste........ preplnovani jako takove neni problem, ale vysoka komprese jde na ukor zivotnosti. Bezne benzinaky jsou okolo 8.5-10:1, diesely pak okolo 18-23:1
Ethanol (aka Megasquirt) se pouziva na kratkodobe zvyseni vykonu (podobne jako NOS), ale dlouhodobe zatizeni?
Ze by soudruh novinar vypoustel kachnicky nebo spatne prelozil cisilka?
pepa
Re: 14:1 komprese?
Komprese 14:1 no a co ? Diesely maji 1:20 a zadne problemy s tim nejsou.
Metanol se pouziva jako okyslicovadlo, je schopny dat vyssi vykon, ale hlavne ma vysoke oktanove cislo. Cili motor pri vysoke kompresi a zatizeni neklepe. Proto ho tam vstřikují
Agent-přisluhovač
Klady a zápory
Zajímala by mě životnost tohodle "silně přeplňovaného" motoru.
I dieslům se stále zmenšuje objem při zachování výkonu (kde byl dříve 2 litr stačí dneska 1,6 litru) ale musí se to projevit někde jinde.
A pokud by to fungovalo, a skutečně mělo tak malou spotřebu, proč to nepoužít i v osobních autech?
4sAd
Re: Klady a zápory
Protože u osobního auta nejsou běžné 11 litrové diesely, které potřebují obrovský točivý moment? :)
xjohny
Výrazně vyšší emise??
"...a přitom nabízí nižší spotřebu a výrazně vyšší emise"
Hmm, neměl by náhodou ekologický motor jít směrem opačným?
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.