- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V Rusku a na Ukrajine jezdi takovy mnozstvi starych benzinovych Zilu a Gaziku uz cela desetileti a nikomu to divny neprijde. Pravda trochu zerou, ale benzin je tam levnej, zato nastartujou i v zime.
To že náklaďáky jezdí výhradně na naftu není pravda, v USA jezdí náklaďáky na benzín celé roky, nafta patří do kamen ;-)
Na benzin jezdil uz kdysi davno Robur, ne?
Zas nejakej American objevil Evropu :-)
Tak to se máme na D1 na co těšit, až tam budou jezdit kamióny se stovkami litrů pěkně explozivního paliva
Jo, to se můžeme těšit. Takový jeden havarovaný kamion se přitom i sám odklidí :)
14:1 komprese? Tak to teda potes koste........ preplnovani jako takove neni problem, ale vysoka komprese jde na ukor zivotnosti. Bezne benzinaky jsou okolo 8.5-10:1, diesely pak okolo 18-23:1
Ethanol (aka Megasquirt) se pouziva na kratkodobe zvyseni vykonu (podobne jako NOS), ale dlouhodobe zatizeni?
Ze by soudruh novinar vypoustel kachnicky nebo spatne prelozil cisilka?
Komprese 14:1 no a co ? Diesely maji 1:20 a zadne problemy s tim nejsou.
Metanol se pouziva jako okyslicovadlo, je schopny dat vyssi vykon, ale hlavne ma vysoke oktanove cislo. Cili motor pri vysoke kompresi a zatizeni neklepe. Proto ho tam vstřikují
Zajímala by mě životnost tohodle "silně přeplňovaného" motoru.
I dieslům se stále zmenšuje objem při zachování výkonu (kde byl dříve 2 litr stačí dneska 1,6 litru) ale musí se to projevit někde jinde.
A pokud by to fungovalo, a skutečně mělo tak malou spotřebu, proč to nepoužít i v osobních autech?
Protože u osobního auta nejsou běžné 11 litrové diesely, které potřebují obrovský točivý moment? :)
"...a přitom nabízí nižší spotřebu a výrazně vyšší emise"
Hmm, neměl by náhodou ekologický motor jít směrem opačným?