Diskuze

Náklaďáky by mohly jezdit na benzin

Hledání úspornějších a ekologičtějších způsobů pohonu automobilů je v poslední době čím dál intenzivnější. A týká se i nákladních automobilů. Jedním z posledních nápadů je, že by nákladní vozy mohly jezdit místo na naftu na benzin. Není to ovšem jen tak samo sebou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Michail

3. 11. 2008 13:03
No to je novinka

V Rusku a na Ukrajine jezdi takovy mnozstvi starych benzinovych Zilu a Gaziku uz cela desetileti a nikomu to divny neprijde. Pravda trochu zerou, ale benzin je tam levnej, zato nastartujou i v zime.

0 0
možnosti

Radim

1. 11. 2008 17:52
Náklaďáky na benzín jsou běžné

To že náklaďáky jezdí výhradně na naftu není pravda, v USA jezdí náklaďáky na benzín celé roky, nafta patří do kamen ;-)

0 0
možnosti
TG

Jarda

2. 11. 2008 18:22
Re: Náklaďáky na benzín jsou běžné

Na benzin jezdil uz kdysi davno Robur, ne?

Zas nejakej American objevil Evropu :-)

0 0
možnosti

Pepa

30. 10. 2008 19:37
D1 za pár let:-)

Tak to se máme na D1 na co těšit, až tam budou jezdit kamióny se stovkami litrů pěkně explozivního paliva;-D

0 0
možnosti
AS

4sAd

30. 10. 2008 22:26
Re: D1 za pár let:-)

Jo, to se můžeme těšit. Takový jeden havarovaný kamion se přitom i sám odklidí :)

0 0
možnosti

Tatka Smoula 1

30. 10. 2008 19:26
14:1 komprese?

14:1 komprese? Tak to teda potes koste........ preplnovani jako takove neni problem, ale vysoka komprese jde na ukor zivotnosti. Bezne benzinaky jsou okolo 8.5-10:1, diesely pak okolo 18-23:1

Ethanol (aka Megasquirt) se pouziva na kratkodobe zvyseni vykonu (podobne jako NOS), ale dlouhodobe zatizeni?

Ze by soudruh novinar vypoustel kachnicky nebo spatne prelozil cisilka?;-D

0 0
možnosti

pepa

31. 10. 2008 14:44
Re: 14:1 komprese?

Komprese  14:1 no a co ? Diesely maji 1:20 a zadne problemy s tim nejsou.

Metanol se pouziva jako okyslicovadlo, je schopny dat vyssi vykon, ale hlavne ma vysoke oktanove cislo. Cili motor pri vysoke kompresi a zatizeni neklepe. Proto ho tam vstřikují ;-)R^

0 0
možnosti
JN

Agent-přisluhovač

30. 10. 2008 15:17
Klady a zápory

Zajímala by mě životnost tohodle "silně přeplňovaného" motoru.

I dieslům se stále zmenšuje objem při zachování výkonu (kde byl dříve 2 litr stačí dneska 1,6 litru) ale musí se to projevit někde jinde.

A pokud by to fungovalo, a skutečně mělo tak malou spotřebu, proč to nepoužít i v osobních autech?

0 0
možnosti
AS

4sAd

30. 10. 2008 22:25
Re: Klady a zápory

Protože u osobního auta nejsou běžné 11 litrové diesely, které potřebují obrovský točivý moment? :)

0 0
možnosti

xjohny

30. 10. 2008 15:05
Výrazně vyšší emise??

"...a přitom nabízí nižší spotřebu a výrazně vyšší emise"

Hmm, neměl by náhodou ekologický motor jít směrem opačným? ;-D

0 0
možnosti