Diskuze

Psycholožka: Žena už není jen „záložní řidičák“

České řidičky jezdí mnohem bezpečněji než muži, vyplývá to z policejních statistik, které zanalyzoval server zenaaauto.cz. Dopravní psycholožka dodává, že ženy-řidičky si na gentlemanství nepotrpí, očekávají uznání a povzbuzení. Řidičský průkaz už nemají jen "na okrasu" a pořizují si stále větší a bezpečnější auta.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kejhla

24. 11. 2008 13:44
Statistika?

Jsem z toho zmateny. V clanku je, ze je v CR vydanych 6.32 mil. ridicaku. Zeny drzi 2.5 mil. a muzi 3.56 mil. Tak kdo je drzitelem tech zbyvajicich 260 tisic ridicaku?

A taky co se tyce statistiky. Pise se, ze zeny jsou majitelky cca 41% ridicaku a zbusobi 16% nehod. Znam mnoho zen, ktere jsou drzitelkami ridicaku, ale neridily desitky let a ani uz ridit nebudou. Statisticky ovsem ostatnim zenam vylepsuji skore.

Muzi, kteri maji ridicaky take zpravidla ridi a nemaji ho jen do supliku.

0 0
možnosti

generál Augusto Pinochet

23. 11. 2008 18:16
Statistika je nesmysl

Kazdy, kdo je jezdi denodenne musi mit zkusenost, ze zena za volantem je bohuzel mnohdy katastrofa. Nepouzivani zpetnych zrcatek( obzvlast super na dalnici, kdyz vam tesne pred auto streli zenska z pravyho pruhu ve 100vce a vy brzdite na par metrech ze 150ti ), zasadne nedavani prednosti, pokud stojite na vedlejsi a radi byste se dostali na hlavni, kde je kolona( damy vetsinou ostentativne koukaji na druhou stranu a delaji, ze vas nevidi ), jezdeni po meste bud 40 nebo 70 km/h( nic mezi! ), to jsou nekdy zeny ridicky( alespon jejich cast ). V zivote jsem byl ucastnikem bouracky 5x. Z toho 4x jako poskozeny, jednou jako vinik. Z tech 4 bouracek, za ktery jsem nemoh, me 3x nabourala zena.

0 0
možnosti

generál Augusto Pinochet

23. 11. 2008 18:17
Re: Statistika je nesmysl

Jednou me torpedovala pani( dle manzela vyborna ridicka 8-o ) z bocni ulice, podruhe si pani za nama nevsimla, ze je cervena a pred stoji asi pet aut a napalila to do nas 60tkou( vubec nebrzdila! ) a potreti me pani nabourala uzasnym zpusobem, kdy prede mnou nahle zastavila v kopci, zaradila zpatecku a nacouvala do me( pry si spletla rychlost! ). V tom pripade, kdy jsem byl vinik, jsem vyjizdel z vedlejsi, vyhled mi uplne zakryvala tramvaj vyjizdejici ze stejne vedlejsi jako ja. Tramvaj se rozjela, ja taky a najednou se mi pred autem vynorilo auto, ktery prolitlo 1 metr pred tramvaji, protoze pani pospichala, tak se tam proste musela vejit( nebude prece cekat, az nejakej tramvajak vyjede z vedlejsi ). Proste neuveritelny zazitky!

0 0
možnosti

palmic

23. 11. 2008 12:32
o zeny zeny

Holky za volantem sice obcas zmatkujou, ale neprekazi jim tam muzsky ego. Z toho potom logicky plynou ty statistiky.

0 0
možnosti

Jarda

21. 11. 2008 15:30
zeny za volantem

Co mam zkusenost, tak zeny ve vetsi mire vytvareji nebezpecne situace, aniz by si to uvedomovaly (duvodem je horsi orientace v prostoru). Takze casto nejsou primymi ucastniky nehod, ale muzou byt jejich pricinou. No a taky damy za volantem byvaji daleko vulgarnejsi nez muzske protejsky. Take pokud jsou vyjezdene, maji sklony byt agresivnejsi nez muzi.

Takze ty co nezpusobuji nehody maji nejspis ridicak akorat ve skrini, ty co aktivne a casto jezdi se od muzu prilis nelisi...

0 0
možnosti

Jarda

21. 11. 2008 15:31
Re: zeny za volantem

jo...a taky se casto hadaj s navigaci :-)

0 0
možnosti

m.l.

21. 11. 2008 15:15
Ženský mají jednu výhodu,

totiž že jim není nepříjemné jet pomalu :-)

0 0
možnosti

Roman

21. 11. 2008 13:55
Já, jenom já!

Ženský řídí hrozně a mužský taky!  Chci jezdit sám, abych měl volnou silnici!;-D

0 0
možnosti

dedamraz

21. 11. 2008 13:49
vcerejsi zazitek

vcara jsem dojizdel do kolony na cervenou, celkem dlouha, jezdim tam castejc, tak jsem vedel, ze neprojedu driv nez na ctvrtou zelenou...v mym pruhu stal na blikackach nakladak, byl castecne na chodniku, ale do silnice byl tak, ze se nedal objet bez toho, abych zablokoval protijedouci pruh...auto prede mnou ho objelo, ale zastavilo tesne za nim, tak jak stala kolona....takze ja zustal za nakladakem, abych neblokoval protijedouci pruh...ridicka za mnou na to ovsem mela jiny nazor...zdalo se ji zrejme, ze jsem nechal prilis prostoru za autem prede mnou a tudiz je zahodno me predjet, o coz se vzapeti pokusila...na urovni nakladaku ji ovsem prekvapilo protijedouci auto....samo se nevesli, aby se mohli objet....ten protijedouci chlapek ji i couvl, ale ona se nemela kam zaradit, za nakladakem byla zas ta kolona, takze to stejne nepomohlo...takze cekali, az nasi kolone blikne zelena, pohne se a uvolni ji misto...v protismeru uz se ovsem slusna kolona utvorila taky...

0 0
možnosti

dedamraz

21. 11. 2008 13:50
Re: vcerejsi zazitek

a ta slepice podle gestikulace na toho druhyho ridice vubec nepochopila, ze to byla jeji chyba...

0 0
možnosti

Alterovo Ego

21. 11. 2008 13:14
Nechci řidičky bránit

Ale abych řekl pravdu, tak se mi ještě nestalo aby mě mimo obec předjela na křižovatce přes levý odbočovací pruh,dvě plný a přechod řidička minimálně kilo, když před křižovatkou je snížená rychlost na 70. Zato ti kre..ni s koulema mezi nohama to dělají pravidelně a dělají i mnohem horší věci.

Ženský za volantem jenom zdržují a pro předvídavého řidiče nevytvářejí ani nebezpečné situace, ale řidiči sekají jednu kritickou za druhou.

(mám 400k KM bez nehody)

PS: Minulý týden cesta osobním autem Brno-Bruntál-Brno. Plynulou jízdou mimo obec 90-100 a v obci 50, dálnice 130. Víc jak deset předjetí přes jednu a více plných, dvě předjíždění těsně před vrcholem stoupání, jedno nedání přednosti v jízdě a v Olomouci při nájezdu na dálnici mě nějakejj ....... v Audi vytlačil z pruhu, protože závodil s druhým v Lexusu, kdo se do toho pruhu nacpe první. A to jsem jel před nima. Takové drobnosti jako podjíždění z prava v kolonách jiné drobnosti nepočítám. Sorry, ale všechno chlapi, ani jedna ženská.

0 0
možnosti

Minx

21. 11. 2008 13:21
Re: Nechci řidičky bránit

Děkuji. Věřím, že tohle ví každej chlap, ale ješitnost jim nedovolí připustit vlastní pochybení. Jinak musím souhlasit s tím, že ženský často zdržujou a zmatkujou, nicméně v takových situacích to ponejvíce odnesou jen plechy.

0 0
možnosti

Gandalf

21. 11. 2008 12:47
Vtipné

Opravdu vtipný článek, u kterého jsem se lehce pobavil, jen jsem chvílemi nevěděl, jestli tendenčně upravené statistiky a z nich plynoucí "logické dedukce" nejsou spíše k pláči. Je na silnici bezpečnější řidič, který občas zariskuje, ale zná reálné možnosti vozidla nebo přeopatrný řidič, který o mezích jízdních vlastností svého vozu nic neví a plynulost dopravy je cizí pojem a tomu odpovídají nevypočitatelné manévry vedoucí ke vzniku obrovského množství krizových situací. Tomu, že ženy nestojí v čele statistik nehodovosti, brání pouze fakt, že spoustu krizových situací, které "vyrábějí" na běžícím pásu, ostatní řidiči nějak zvládnou a také skutečnost, že ne vždy je při vyšetřování nehody postižena skutečněn prvotní příčina, která k ní vedla. Ale tak už to chodí. Nikdy jsem ovšem neřekl, že všichni muži jsou skvělí řidiči a ženy naopak neschopné. Jisté biologické a psychologické předpoklady jsou ale nezpochybnitelné...

0 0
možnosti

Minx

21. 11. 2008 13:14
Re: Vtipné

Jo, je strašně bezpečnější řidič, který občas zariskuje, například předjížděním do zatáčky nebo soustavným překračováním povolené rychlosti nejméně o 30 km/hod, případně požitím pár piv před jízdou...z tvý logiky je mi zle, ty předpoklade.

0 0
možnosti