Diskuze

Veteráni se ekodaně bát nemusí

Budoucí vlastníci historických vozidel mohou klidně spát. Ministerstvo životního prostředí nebude na nových majitelích veteránů chtít desetitisícovou ekologickou daň, která vejde v platnost s příchodem nového roku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

josef

1. 1. 2009 9:27
ekodaň neplaťte, proč taky?

Celý článek říká mnohé, ale nikoli vše.

Tedy k pojištění - mám-li auo, které splní požadavky na histrické vozidlo (stáří, původnost, stav) a projde t.zv. testací v některém veteran klubu, pak mohu na základě této testace a vystaveného průkazu uzavřít pojištění  historického vozidla (1/12 běžné roční sazby) bez ohledu na to, zda vozidlo má bílá nebo zelená čísla.

U bílých čísel je podmínka, aby vozidlo procházelo normální STK, u zelených tomu dosud tak není.

Spor o to, zda se ekologická daň u bílých čísel na historických vozidlech má či nemá platit, je zatím v jednání - min. dopravy logicky říká, že veterán je veterán i kdyby měl čísla fialová a že číslo v mnoha případech je historickou součástí vozidla. Min. ž. prostředí zase oponuje, že ne, samozřejmě, neboť zelení jsou zde pro to, aby se věci co nejíce komplikovaly. Tak vyčkejme, jak se tito dva mamuti domluví. Do té doby holt nebudeme veterány prodávat, ale budeme si je jen půčovat. A placení "poplatku" ? Viz dále:

0 0
možnosti

josef

1. 1. 2009 9:45
Re: ekodaň neplaťte, proč taky? A "Poplatek" taky ne!

Zákon 137/2008 říká, že poplatek je povinen platit každý, kdo provozuje vozidlo v rozporu s tímto zákonem. Pozor na to kouzelné slovíčko   p r o v o z u j e.

Co je provozování vozidla a kdy nesmí být vozidlo provozováno, řeší zákon 56/2001 v § 38. Jestliže tedy např. auto nemá platnou STK, pak nesmí být provozováno, jinak je to správní přestupek, Ovšem k tomu, aby bylo možno tvrdit, že auto bylo provozováno, přestože být nesmělo, je třeba důkazu. A důkaz porovnáním registrů není důkazem, neboť registr je pouhou evidencí majitelů vozide a vozidel samých.

Tedy logicky - pokud Kancelář pojistitelů (ČKP) vás vyzve k zaplacení poplatku, je taková výzva jen doměnkou ČKP a když nezaplatíte, nezbyde, než aby vás žalovalala.

Ovšem důkazní tíha je vždy na staně žalobce, tedy ČKP musí u soudu hodnověrně dokázat, že Vaše vozidlo se ve dni nebo dnech od - do  nacházelo na veřejné komunikaci.

Pozor, kdyby vám auto vyfotili třeba na parkovišti. Tím by mohli dokázat, že  tam bylo. Ale ne jak dlouho!

0 0
možnosti

Anonymous

31. 12. 2008 10:34
je to nesprávné, další vyjímka

Pan Kalousek tvrdí, že nikde nesmí být žádné vyjímky. Proto navrhl, aby se zrušili stravenky a zavedla daň z nemovitostí, aby všichni platili stejně a nebyly žádné vyjímky. Tohle sem nějak nezapadá !

0 0
možnosti

Anonymous

22. 12. 2008 11:24
autobusy MHD

Tak to asi padne MHD. Skoro veterány autobusy MHD s emisemi Euro 0 nemohou projít ani STK a při zbavování se jich (prodeji), budou platit jako mourovatí.

0 0
možnosti

Kangaroo

20. 12. 2008 21:07
no, nevím

Mám felinku z roku 61 a mám normální čísla a normálně chodím na technickou. Zároveň k tomu mám kartu historického vozidla a platím 1/12 daně. Takže ten článek je nepřesný.

0 0
možnosti

kiv

20. 12. 2008 16:21
celý je to nesmysl

Celé je to nesmysl. Tohle další státní výpalné je jednak stejně mime účinkem - pouze zmizí z Registru pár stovek tisíc již stejně  "mrtvývc" RZ, ale provozní plečky budou dál jezdit  a to až do úplného oježdění, bo se stanou neprodejnými ....

"Veteráni" na bílých RZ holt poskočí ve své průměrné prodejní ceně o 10K a pár dalších tisíc lidí bude zase o něco nas...nějších na stranu a vládu ...

Nechápu jen postoj s. Národy z FKHV či čeho je vlastně hlavounem - jaký je rpzdíl mezi veteránem na normálních RZ a va "véčkách" ??? Asi jen ten, že za ty "véčka" s. Národa  a jeho zbojníci  vyinkasovali nějaký peníz a  dobře se jim z totho žije, že??? :-):-) 

0 0
možnosti

Akrij

20. 12. 2008 18:49
Re: celý je to nesmysl

Vazeny p. KIVe, pisete: "Nechápu postoj s. Národy z FKHV - jaký je rozdíl mezi veteránem na normálních RZ a va "véčkách" ???  Vec je jednoducha:

1. na Veckach je levnejsi pojisteni (navzdor vetsimu riziku nehody)

2.STK odpada a je nahrazena "kolaudaci mezi kamarady" u veteranskeho klubu, kteri radi privrou to jedno nebo obe oci, jestli za vsimne nebo z lasky je jen nuace.

3.je tak mozne pouzivat v dennim provoze i auta, ktera by jinak neprosla STK

4. nebo jen co do stari maji s veteranem cosi spolecneho...Jak vidite, je to prevzaty a domysleny protekcionizmus z dob "davno" minulych par excellence!

0 0
možnosti

akrij

20. 12. 2008 13:40
Kocourkovstina uz po kolikate?

70 let stara aerovka nemuze byt veteranem? Staci ji pro forma vyvezt a zase privezt a je to. Asi tento zpusob si predstavuji cinitele, kteri zas vymysleji davno vymyslene: ve vyspelych statech jsou kritera pro veterana jasne definovana primarne starim, pak kvalitou a ev. ucelem pouzivani. Zvyhodneni veteranu je stejny nesmysl, jako je planovane "trestani" jejich majitelu...Na zaklade jakeho rozhodnuti by nemohla byt 40 let stara skoda po STK, ve orig. stavu veteranem?, pokud by veteranske cislo nebylo danove zvyhodneno!?  A prave tady je ten zakopany pes: zvyhodneni je naprosty nesmysl, je to protekcionizmus, nedemokraticky, navic technicky neopodstatnitelny vymysl. Veterani sice najezdeji mene kilometru, ale muzou zpusobit stejnou nehodu jako ostatni ucastnici, maji urcite daleko horsi brzdy, daleko zavadnejsi emise jak plynu tak hluku atd. Veterani by meli byt osetreny zakonem stejne jako ostatni auta. Coz se radci zamyslet nad vymennym cislem jako je tomu u nedalekych sousedu...? 

0 0
možnosti

josef

1. 1. 2009 10:04
Re: Kocourkovstina uz po kolikate?

Přestože vám někdo ukradl čárky a háčky (nebo nevíte, co to je), se mi povedlo rozluštit smysl Vašeho příspěvku. Na jednu stranu máte pravdu, ovšem historické hodnoty je třeba zachovávat pro budoucí generace, ať již je Váš názor jaýkoli a toto uchovávání, které není jednoduché, je nutno také podporovat a zvýhodňovat.

Zneužít lze každé, i dobře míněné nařízení či zákon a upadat do extrémů třeba proto, že někdo ukradl housky a proto usekneme  ruku všem, je evidentní nesmysl.

Myšlenka jednoho čísla pro více aut i jednoho pojištění více aut je praktikována v Rakousku a v celku vyhovuje - její filozofií je to, že na silnici může být v jedné chvíli jen jedno z pojištěných aut.  Další myšlenka, také jinde praktikovaná, je pojištění řidiče, neboť vozidlo ze své vůle, kterou nemá, nemůže způsobit škodu - tu způsobí je ten, kdo vozidlo ovládal nebo s ním jel.

Ovšem pohnout s úředním šimlem je podstatně těžší, než pohnout stádem oslů.

Tak příště s čárkami, příteli, ať nevypadáte jak ten osel!

0 0
možnosti

Jan.Emil

19. 12. 2008 22:18
Dotaz

Jaká auta vlastně mohou být veterány? Jak stará a jaké podmínky musí splňovat? Taky mne napadlo dovézt z ciziny staré auto a jezdit na veteránských značkách ale nechci kupovat auto zbytečně moc staré. Takové nějaké co bybylo ještě dobré do běžného provozu, platit nízkou pojistku. Ekodaň mne tak nezajímá, dá se obejít půjčováním auta..

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!