- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Me tady trosku zarazi ta velka redukce emisi NOx. Motor bezi s velkym prebytkem vzduchu a jeste ma malo NOx?
Konec chrochtáků ve světě. Benzínový šestiválec 3.0l s předkomůrkou, spotřeba 5l/100km :) - konečně ... Jenom jsem se zasnil :-) ... každopádně by to bylo fajn. Btw, to poslední na co se těším ve stáří budou šaliny jezdící po dálnici. :-( FUUUJ odpornej zvuk elektromotoru. S účiností to může klidně líp, ale dožít se toho nechci.
Nevíte jaká je účinnost běžného benzínového a naftového motoru ?
Klobouk dolů, nárůst účinnosti je dobrá věc. Z obchodního hlediska to ale asi moc úspěch mít nebude, neb celková 40% účinnost je dnes opravdu málo. Nástup elektromotorů tím rozhodně nezastaví. A to nemluvíme o schopnosti rekuperovat kinetickou energii. OK, elektromotory tady ještě nějakou dobu budou - coby záložáky těm elektrickým, viz např. Chevy Volt. Jenže tam se používají právě maloobjemové motory, které navíc běží ve stejných podmínkách (pohání jen alternátor), takže nepotřebují ani variabilní časování ventilů, ani kompresi, ani škrcení, zkrátka běží pevně na optimálních otáčkách a jsou tak konstrukčně jednoduché, účinnost maximální.