- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
zajímalo by mě, kolik řidičů opravdu poškodilo motor při roztahování pokud auto nerve půl hodiny . Při normálním roztažení , kdy dnes každé auto chytne na jedno otočení motoru, by se nemělo nic stát tak choulostivý ten motor zase nemůže být. když by se vám porouchalo abs, tak na sněhu vám taky chcípne motor a když přestanu brzdit, tak auto taky naskočí moc tomu nevěřím
Znicis rozvodak, pootoci se vacka a muzes dat ventilum sbohem.
Neroztahovat. Nebrzdit smykem bez spojky. Taky nemas rad, kdyz Ti nekdo da pesti.
Přečetl jsem si zajímavé rady. Odpojit akumulátor a potom ho za běhu připojit- to je zralé na odpaléní diod v alternátoru. Roztahovat když má auto rozvodový řemen čas od času u staršího motoru se to nemusí povést - přeskočí řemen, ale zpravidla se to povede. Je jen otázka jak se povede "utrhnout" zatulhý motor. A taky někdy se nepovede ani roztočit hnací kola na autě - kloužou po sněhu, ledě. Ale roztahování není to co bývalo - dneska je to často drahá sranda za opravy.
Ale zkuste maličkost: Připojit druhé auto k vybitému podle toho jak je napsáno - minus na kostru auta a ne na pól akumulátoru. Nechte chvíli akumulátor dobíjet na nižší otáčky prvního auty a až potom startujte (první auto musí taky běžet.). Po chvilce kdy se vybité auto oživí obě auta vypnot a odpojit kabely. A když nemáte silné kabely, tak je využijte alespoň k oživení akumulátoru.
Teda to je úžasný, 3/4 aut jsou s rozvodovým řemenem, u kterých roztahování či roztlačování není doporučeno...A to pomíjím auta s automatem u kterých je to stejně k ničemu.....a kabely za 100 Kč, to je tak na rozsvícení žárovky, a bál bych se , že mi ty kabely shoří... neříkám že podle ceny se pozná kvalita, ale kabely za stovku musej bejt úžasný... leda by byly někde likvidační ceny...
Co je na tom divneho, ze stoji stovku, vzdyt na nich nic neni...Jen by me zajimalo, proc nepripojovat to minus na vybitou baterku...
Ty kabely za tech 100 kč bych chtěl fakt vidět .a hlavně to jak tim nastartujou auto.Jako šňůra na prádlo budou asi lepší
Tak to jsi to videl jeste dost malo . Ja uz nastartoval par aut s kabely za 70Kc. Zatim jsem nenarazil na auto ktere by to nezvladlo nastartovat.
tak já mám Hondu, a takový kraviny jako startování fakt řešit nemusim, a to ani v -15 co bylo letos poránu. a to mám 15 let starou Hondu.. prostě votočim klíčkem a dotknu se plynu..vrummmm...
Tak to jseš machr, že máš Hondu, ale tady jde spíše o stav baterie, než o to v jaké káře jezdíš...
stalo se uz nekdy nekomu ze mu pri roztlacovani preskocil rozvodovej remen a potkaly pisty /ne u kolina/, prijde mi to jak ta vo zralocich a ceskejch ucitelkach...
Tato situace může nastat,ale v drtivé většině případů za jiných okolností než při roztlačování.Samo přeskočení nebo přetržení rozvodového řemenu ještě nemusí zákonitě znamenat poškození motoru,záleží na jeho konstrukci.
To snad není pravda, kdo mohl napsat takový článek. A ještě na idnes. Předpokládám, že za něj dostal i zaplaceno. To je opravdu tragédie.
1) Když si mám za 2 stovky nechat před zimou a po zimě zkontrolovat baterii, není lepší se na to vykašlat a za 3 roky si za ušetřených 1200 koupit novou?
2) Může mi někdo technicky zdatný vysvětlit, proč se při roztlačení auta dostane benzán ke katalyzátoru a při normálním startování nikoli? Myslela jsem, že když se směs nezapálí ve válci, při dalším taktu jde do potrubí ať už s motorem točím přes startér nebo to táhnu na laně.
1) V první řadě je třeba mít kvalitní akumulátor a dále správně fungující dobíjení.Potom stačí jednou za 3 roky nahlédnout do baterie,případně dolít trochu dest. vody asi za 10,-Kč. Pokud auto špatně dobíjí můžete měnit baterku třeba každého půl roku.
2) V tomto bodě myslíte zcela správně! Navíc startování motoru rozjetím vozidla šetří nejen baterii,ale i starter.
chlapikovi, kteryho jsem "startoval" a on mezi dvy diesly s baterkama cca 75 Ah dal ty nejlevnejsi kabely z Hypernovy...napred trosku litaly jiskry a bylo po kabelech...pak jsem s obavama zkusil svoje (nejaky noname ale 300amp - jiskrilo se taky, ale vydrzely)
a nepropojovali ste z + jedne baterky na - druhe?
No nevím,ale mě se povedlo nastartovat kamion kablíkem od napájení televiztae,takovej ten na 12V. Vybil jsem si baterku bufíkem,konvicí,notebookem a pak prd..napětí 20,5 jen se rozvítily kontrolky..kabely nikdo neměl(nebo z nácků nechtěl půjčit,bylo to v Německu..tak jsem to dal na baterku agregátu na návěsu,propojil to klasicky s jednou baterkou na tahači(pro nevědoucí, nemá jednu 24V,ale dvě 12V v serii),a nechal to běžet..pak na druhou, napětí vylezlo na 24,1V a jelo se...Němci čuměli jak vyoraný myši..Sice to chvíli trvalo,ale dalo se..je fakt, že to nebylo v zimě a auto bylo celekm zahřátý,ale stejně...blbej kablík ,max 2x1,5mm2..
tím vám ale toto nedoporučuji,na vybitou baterku v zimě vám to asi nepomůže :)