Diskuze
Citroën DS: dědeček, který to natře i mladíkům
Děkujeme za pochopení.
Juraj P.
"Jediné, co chybělo, byla klimatizace..."
Nešla by ta chybějící klimatizace doplnit nějak citlivě dodatečně? Nějakou malou chladící jednotkou, s průduchy "maskovanými" např. jako kryty reproduktorů nebo tak nějak? Vždyť i to bílé couvací světlo je (asi) nepůvodní, navíc. Citlivě se přece dodělávají i přední blinkry na kór starý veterány, kde je to ještě exponovanější na vzhled...?
Honza
Legenda DS
DS-ky jsou dodnes legenda Hydraulika zvládala i Dakkar a v případě potřeby uměl popojet i bez jednoho kola Se svým BX jsem jezdil 10 let a nebýt nedostupného čerpadla hydrauliky určitě bych ho neměnil - v nejlepší výbavě a se 150 ps to ve své třídě bylo to nejlepší co bylo - kde se posádky v tzv. luxusních autech mlátily hlavou o strop se BX lehce zhoupl. Občas sice uměl trucovat, ale nikdy to nebylo nic vážného a s pozinkovanou karoserií na svých 20 let určitě nevypadal. Škoda, že hydrauliku dávají už jen "od C5 nahoru"
Michal Zlámal
odpověď chytrákovi
ty jsi to auto viděl jenom na fotkách, chtěl bych vidět tvojí práci. Pochlub se.
Kei: místní od roku 2001
Když tohle vidím...
...tak vidím Četníky a jízdu s rozpůleným autem
petr
Velcí designéři zvolili nejkrásnějším automobilem všech dob
Velcí designéři zvolili nejkrásnějším automobilem všech dob Citroën DS
Britský
magazín Classic & Sports Car vyhlásil výsledky ankety o
nejkrásnější automobil všech dob.
gogol_jl
Kdo jednou zacal s Citronem - ten uz stezi prestane
Jen je potreba se vyhnout prvnim 3 rokum vyroby noveho typu. Mam ted druhou C5, ale s tou prvni ...... Zacal jsem hledat jinde.... vyzkousel 6 znacek .. .a skoncil u 2. c5. U te zatim jen odesel prehravac :-)
ps: nevite jak to auto dostat do smyku ?
ZdenekF
Re: Kdo jednou zacal s Citronem - ten uz stezi prestane?
Bohužel nemáš pravdu. Koupil jsem C5 už po 3 letech výroby a pak přišly katastrofický závady, který jsem ani u starých škodovek nezažil - brzdy, převodovka. Bylo to hodně, hodně drahý
McSedan
Citroen DS19 atd....
Dost dobrým. pan Michal Zlámal si dal záležet. Začátkem sedmdesátých let měl takový DS soused a musím říci, že to byl opravdu technický i designerský zážitek. V době kdy se zde v Tuzexu prodával typ GS s motorem obsahu 1015 cm3 bylo toto DS někde vysoko ve hvězdách.
Mně jen hlava nebere, proč pan autor novinář mluví v textu článku o majiteli jako o Zlámalovi..............
Dotyčný se jmenuje Michal Zlámal a tudíž by o něm měl tak hovořit nebo ještě lépe jej titulovat jako pana Zlámala. Snad by novinářské pero panu Kinkorovi neupadlo. Mluvit o někom jako o "nějakém hejhulovi" je klasická ukázka novinářské neúcty k lidem a vrcholem nevkusu.
rebbe
Citroeny, Renaulty a Fiaty těch dob rezavěly už na
prospektu. Já jezdil nejvíc Dóšvó, což je jméno 2CV ve Francii, ten plech měl výhodu, že se dal vyrovnat tlakem palce, síla plechu byla si tak stejná, jako u konservy. Tuhost karosérie dělaly manesmanky, na kterých bylo vše navařeno. Koupil jsem tehdy, 1971, to auto s vylágrovaným motorem, vzduchem chlazený boxer s obsahem necelých 500 ccm. Vymontovat jsem to zvládl sám, koupil novou klikovku, písty, vložky válců, všechny mazací kanálky protáhl drátem a vyfoukal stlačeným vzduchem, smontoval a najel ještě 70 tisíc km. Spotřeba 5 l na 100 byla tenkrát minimální, VW brouk si vzal klidně 10, Mercedes 220 mi žral normálně 16, ale dalo se s ním opatrně jezdit také za 12. Dóšvó skončil na korozi, jakovšichni Frantíci té doby. Ve Francii se na jihu solit nemusí, tam možná některý v garáži přežil dodnes. Na dnešní auta si netroufnu, všude samá elektronika, vysoké tlaky a nepřístupné díly, když zůstane Mercedes CDI stát, tak pomůže jenom dílna. Naštěstí zatím jezdí (8 roků, 200tkm).
luxor
úžasné auto
V roce 1969 jsem v zahraničí jezdil s vozem DS 19. Bylo to úžasné auto. Dodnes na něj vzpomínám.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...