Diskuze

Citroën DS: dědeček, který to natře i mladíkům

Jako by tomu autu ani nebylo 40 let. Takový dojem jsem si odvážel z odpoledne s dnes už historickým Citroënem DS. Dokonce bych se nebál říci, že kdyby některá současná auta jezdila jako "déeska", mohli by si jejich konstruktéři gratulovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Juraj P.

9. 3. 2009 23:02
"Jediné, co chybělo, byla klimatizace..."

Nešla by ta chybějící klimatizace doplnit nějak citlivě dodatečně? Nějakou malou chladící jednotkou, s průduchy "maskovanými" např. jako kryty reproduktorů nebo tak nějak? Vždyť i to bílé couvací světlo je (asi) nepůvodní, navíc. Citlivě se přece dodělávají i přední blinkry na kór starý veterány, kde je to ještě exponovanější na vzhled...? 

0 0
možnosti

Honza

16. 2. 2009 13:50
Legenda DS

DS-ky jsou dodnes legenda :-) Hydraulika zvládala i Dakkar a v případě potřeby uměl popojet i bez jednoho kola8-o  Se svým BX jsem jezdil 10 let a nebýt nedostupného čerpadla hydrauliky určitě bych ho neměnil - v nejlepší výbavě a se 150 ps to ve své třídě bylo to nejlepší co bylo - kde se posádky v tzv. luxusních autech mlátily hlavou o strop se BX lehce zhoupl;-D. Občas sice uměl trucovat, ale nikdy to nebylo nic vážného a s pozinkovanou karoserií na svých 20 let určitě nevypadal. Škoda, že hydrauliku dávají už jen "od C5 nahoru";-€

0 0
možnosti

Michal Zlámal

12. 2. 2009 15:40
odpověď chytrákovi

ty jsi to auto viděl jenom na fotkách, chtěl bych vidět tvojí práci. Pochlub se.

0 0
možnosti

Kei: místní od roku 2001

12. 2. 2009 12:04
Když tohle vidím...

...tak vidím Četníky a jízdu s rozpůleným autem ;-DR^

0 0
možnosti

American.70

10. 2. 2009 0:29
citroen ds

Pěkné auto a také poslední od Francouzů

0 0
možnosti

petr

9. 2. 2009 18:23
Velcí designéři zvolili nejkrásnějším automobilem všech dob

Velcí designéři zvolili nejkrásnějším automobilem všech dob Citroën DS

Britský

magazín Classic & Sports Car vyhlásil výsledky ankety o

nejkrásnější automobil všech dob.

http://news.auto.cz/design/citroen-velci-designeri-zvolili-nejkrasnejsim-automobilem-vsech-dob-ds.html

0 0
možnosti

gogol_jl

9. 2. 2009 10:52
Kdo jednou zacal s Citronem - ten uz stezi prestane

Jen je potreba se vyhnout prvnim 3 rokum vyroby noveho typu. Mam ted druhou C5, ale s tou prvni ...... Zacal jsem hledat jinde.... vyzkousel 6 znacek .. .a skoncil u  2. c5. U te zatim jen odesel prehravac :-)

ps: nevite jak to auto dostat do smyku ?

0 0
možnosti

ZdenekF

10. 2. 2009 15:03
Re: Kdo jednou zacal s Citronem - ten uz stezi prestane?

Bohužel nemáš pravdu. Koupil jsem C5 už po 3 letech výroby a pak přišly katastrofický závady, který jsem ani u starých škodovek nezažil - brzdy, převodovka. Bylo to hodně, hodně drahý       ;-( ;-( ;-( ;-( ;-( Rv

0 0
možnosti

McSedan

8. 2. 2009 23:54
Citroen DS19 atd....

Dost dobrým. pan Michal Zlámal si dal záležet. Začátkem sedmdesátých let měl takový DS soused a musím říci, že to byl opravdu technický i designerský zážitek. V době kdy se zde v Tuzexu prodával typ GS s motorem obsahu 1015 cm3 bylo toto DS někde vysoko ve hvězdách.

Mně jen hlava nebere, proč pan autor novinář mluví v textu článku o majiteli jako o Zlámalovi..............

Dotyčný se jmenuje Michal Zlámal a tudíž by o něm měl tak hovořit nebo ještě lépe jej titulovat jako pana Zlámala. Snad by novinářské pero panu Kinkorovi neupadlo. Mluvit o někom jako o "nějakém hejhulovi" je klasická ukázka novinářské neúcty k lidem a vrcholem nevkusu.

[>-]:-P

0 0
možnosti

rebbe

8. 2. 2009 20:51
Citroeny, Renaulty a Fiaty těch dob rezavěly už na

prospektu. Já jezdil nejvíc Dóšvó, což je jméno 2CV ve Francii, ten plech měl výhodu, že se dal vyrovnat tlakem palce, síla plechu byla si tak stejná, jako u konservy. Tuhost karosérie dělaly manesmanky, na kterých bylo vše navařeno. Koupil jsem tehdy, 1971, to auto s vylágrovaným motorem, vzduchem chlazený boxer s obsahem necelých 500 ccm. Vymontovat jsem to zvládl sám, koupil novou klikovku, písty, vložky válců, všechny mazací kanálky protáhl drátem a vyfoukal stlačeným vzduchem, smontoval a najel ještě 70 tisíc km. Spotřeba 5 l na 100 byla tenkrát minimální, VW brouk si vzal klidně 10, Mercedes 220 mi žral normálně 16, ale dalo se s ním opatrně jezdit také za 12. Dóšvó skončil na korozi, jakovšichni Frantíci té doby. Ve Francii se na jihu solit nemusí, tam možná některý v garáži přežil dodnes. Na dnešní auta si netroufnu, všude samá elektronika, vysoké tlaky a nepřístupné díly, když zůstane Mercedes CDI stát, tak pomůže jenom dílna. Naštěstí zatím jezdí (8 roků, 200tkm).

0 0
možnosti

luxor

6. 2. 2009 15:16
úžasné auto

V roce 1969 jsem v zahraničí jezdil s vozem DS 19. Bylo to úžasné auto. Dodnes na něj vzpomínám.

0 0
možnosti