Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Zachránil víc než milion lidí, připoutal je

Německý patentový úřad vyhlásil tento kus popruhu se zvláštní sponou, který považujeme v autě za samozřejmost, v roce 1985 za jeden z osmi nejdůležitějších vynálezů dvacátého století. Před padesáti lety se bezpečnostní pás, jak ho známe dnes, poprvé objevil ve volvech jako součást základní výbavy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dav

6. 2. 2009 10:37
Přetížení

V autech zabíjí přetížení, čili je rozhodující, jak je dlouhá brzdná (deformační) dráha. Čím se přední část auta zboří více, tím menší přetížení na člověka působí. Druhou stránkou věci je, že borcená hmota nesmí příliš zasáhnout do kabiny. Pokud někdo pojede 90 (klidně i výrazně méně)  v nedeformovatelném autě a jeho tělo zastaví na pár centimetrech, znamená to jistou smrt utržením vnitřních orgánů, protože tělo je nehomogenní. To jak zvenčí vypadá auto ještě nic nemusí říkat o tom, jak vypadá posádka. Čili tuhé málo obouchané auto mohlo zabíjet a naopak hromada šrotu se zachovaným kokpitem působila při nárazu jako polštář.

0 0
možnosti

Hansus

8. 2. 2009 9:54
Re: Přetížení

Deformační délka (dráha) není brzdná dráha!!! Vy uvádíte, že záleží na velikosti deformační zóny karoserie na velikost počtu g při přetížení při nárazu vozidla na pevnou překážku, nebo do protijedoucího vozidla, ale nemáte úplnou pravdu. To zrychlení (zpoždění je záporné zrychlení), které způsobí přetížení všech těles, osob ve vozidle působí v milisekundách, deformace zony (pokud je) trvá o něco déle a to již v době, kdy přetížení skončilo, s určitou setrvačností vozidla...Pro ochranu vnitřních orgánů slouží airbag, ovšem se zapnutým bezpečnostním pásem. Mým přáním je, aby nebyly dopravní nehody, a pokud díky shodě náhod, tak pouze pokřivené plechy a max.oděrky u lidí....Pokud by se střetly dva protijedoucí vozy, které by měly oba rychlost 108 km/h, pak by přetížení mělo hodnotu 60 g, a nevím, zda by pásy a airbag pomohl osobě o hmotnosti 90 kg....

0 0
možnosti

Vitek

5. 2. 2009 19:12
Díky, pane Bohline!

I mě jste zachránil život. :-)

0 0
možnosti
PNHN

pánbůh německy hudební nástroj

6. 2. 2009 0:01
Re: Díky, pane Bohline!

Mě ne. A víš proč? Protože NEJEZDIM JAKO HOVADO!

0 0
možnosti

Axis

5. 2. 2009 15:53
Tucker Sedan

V roce 1948 bylo vyráběno auto Tucker Sedan se standartně montovaným bezpečnostním pásem - velmi zajimavý počin a bylo by špatné na něj zapomenout. 

0 0
možnosti

Bob

6. 2. 2009 8:24
Re: Tucker Sedan

Kecáš vymyslel to ten švéd ze síně slávy před ním nebylo nic.Jenom TMA!:-)

0 0
možnosti

honza-v

5. 2. 2009 14:46
taky by šlo napsat

Kdyby neměl řidič červeného Fordu Fusion v autě airbagy, zřejmě by nehodu, k níž došlo koncem ledna v Jablonci nad Nisou, přežil.

0 0
možnosti
OF

Andee

5. 2. 2009 14:56
Re: taky by šlo napsat

A kdyby se nenarodil, tak by taky nezemřel, ty logiku... :-P

0 0
možnosti

fks

5. 2. 2009 13:23
Názor

Když sednu do auta, tak než vyrazím, tak si zapnu pásy. Obzvláště u auta s instalovanejma pytlema. A přijde mi to naprosto logické a normální. Těm, co to normální nepřijde, doporučuji si třeba na vrakáči prohlédnout pár aut po bouračce, případně kouknout na nějaká videa na i-netu...

A ještě jedna dobrá rada: vše trochu těžší, co vezu v autě s sebou dám do kufru nebo nějak upevním - kynetická energie je někdy svinstvo...

0 0
možnosti
OF

Andee

5. 2. 2009 14:05
Re: Názor

R^ Kdo tohle nechápe, má pak smůlu...

0 0
možnosti
PH

jmen0.prijmeni

5. 2. 2009 13:17
pásy zkrášlují

Ještě bych rád vyzdvihl nejlepší vlastnost bezpečnostních pásů. Moc se mi líbí, jak horní popruh bezpečnostního pásu krásně zvýrazní ženská prsa. R^ Kdo z vás se občas nepodívá na mladou řidičku, která řídí v tričku a nesklouzne pohledem na ty pevná ňadra. 8-o:-)

0 0
možnosti

jafis

5. 2. 2009 13:45
Re: pásy zkrášlují

Uuuuuu, máš zcela pravdu, úplně si mi tou představou zlepšil náladu:-)

0 0
možnosti

Tom

5. 2. 2009 12:51
Uroven nekterych diskutujicich

Fascinuje mne jak se tu nekteri ohaneji tim, ze ten kdo dodrzuje zakony, je ideal pro komunisty nebo fasisty.  Spolecnost ma nejaka pravidla a ta se maji dodrzovat, nema to nic spolecneho s hlouposti ci manipulovatelnosti cloveka. Jestlize mi zakon uklada platit dane, tak je platim. Pokud se mi to nelibi, tak se mohu odstehovat, mohu ve volbach volit toho, kdo slibi zruseni dani, nebo sam takovou stranu vytvorit, ale dokud je ten zakon platny, tak neexistuje zadna okolnost, ktera by snadno ospravedlnila jeho porusovani. Nebo by se temto diskutujicicm libilo, kdybych je okradl a pak tvrdil, ze nejsem ovce, premyslim a dosel  jsem k zaveru, ze maji moc majetku a ja malo, tak je to spravne, ze jsem je okradl? A zakon kradez trestajici mne nezajima, pac prece nejsem hlupak, ktery se necha manipulovat? Dale mne fascinuje presvedceni, ze nepripoutany clovek ohrozuje jen sebe. Jenze  nepripoutany clovek muze po vypadnuti z auta ohrozit druhe a to uz jeho vec neni.

0 0
možnosti

honzasl

5. 2. 2009 13:12
Re: Uroven nekterych diskutujicich

Jsem rád, že jste to tak hezky napsal. Já jsem neměl ani chut na to reagovat.

0 0
možnosti

HaHa

5. 2. 2009 12:05
chce to upřesnit...

např v rychlosti do 30ti km se při normálním ťukanci dá "udržet" (osobně vyzkoušeno). Jenže fyzika je pěkná sfině a energie neroste lineárně, ale kvadraticky. Proto je náraz v 70ti do PEVNÉ (tohle slovo je důležité) překážky prakticky u všech aut na hranici přežití. V 90ti jste mrtvý v jakémkoliv autě bez ohledu na deformační zóny, airbagy a pásy. Bohužel si pořád spousta lidí myslí, že se jim v "lepším" autě nemůže nic stát... A proto je kolem silnic tolik křížků a na silnicích to vypadá tak jak to vypadá :-P

0 0
možnosti

Martin

5. 2. 2009 12:17
Re: chce to upřesnit...

Kolega boural v Mercedesu (model nevím) ve 120 do pevné překážky (pilíř, který se po nárazu ani nehnul). Nebyl připoutaný a skončil se zlomeninami končetin a žeber. Kdyby měl pás, pravděpodobně by se nestalo ani to. Moderní auta dokážou často zachránit hodně.

0 0
možnosti

pepa

5. 2. 2009 10:33
...a Amerika vyvrazdi...

...za 6 let v Iraku a Afghanistanu dohromady stejne tolik lidi! :) ...ale jo, placejme se tu po rameni jaky jsme kabrnaci a hlavne jak je to neuveritelne uzasny vynalez. Ne ze by nebyl, ale k tomu ze jinde umiraji takove pocty lidi jsou vsichni slepi a videt to nechteji a nic proti tomu delat nebudou...ze? Nebo se pletu?

0 0
možnosti

Petr

5. 2. 2009 10:40
Re: ...a Amerika vyvrazdi...

pepo, spletl sis diskuzi, nebo jsi opravdu tak hloupy. Co sem tahat Irak. Valky byly a budou.

0 0
možnosti
JN

tojsouveci

5. 2. 2009 9:54
Aitbagy

Je zajímavé, že po našich silnicích jezdí auta, schválená, kde vás může airbag zranit při nepoužití bezp. pásu. Je to podobné jako kdyby se prodávaly kovové lampy, které byste meseli rozsvícet a zhášet pouze v izolovaných rukavicích, jelikož by jejich kostra byla pod napětím :-)

0 0
možnosti

rudastraka

5. 2. 2009 10:07
Re: Aitbagy

auto muze ridit pouze clovek, ktery vykonal nejaky zkousky a mel by dodrzovat stanoveny predpidy

pokud vim, lampu, ktery je vyropena podle predpisu muze obsluhovat kazdy aniz by prodelal nejaky skoleni a zkousky

navic lampa, kte bude faze na kostre, je evidentne proti vsem predpisum a normam

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  16:11

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie v bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování

18. dubna 2024

Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...

Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku

18. dubna 2024

Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!