- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Panebože co to je za doporučení mnenit kotouč vždy z destičkami????? kotouč musí vydržet aspon3-4 destičky pokud ho nepřehřejete nic s nestane, a jemne zvlnení nevidím jako problém
se mi nedávno, že auto sice dobře zabrzdilo (bez vibrací apod.), ale na jedné straně se mi to "kouslo" a pak jsem jel s přibržděným kolem...no tak jsem to rozebral, promazal válec, odvzdušnil a doplnil kapalinu, no uvidíme, zatím bez problému.
Kouzelný článek a kouzelná diskuze. Na brzdách se nešetří, socky, tedy pouze originální díly, případně kvalitní značky (Brembo). Destičky zásadně s kotouči, v tom má článek pravdu. Nezapomeňte vyčistit plovoucí uložení třmenu a namazat to vazelínou s vysokou odolností proti teplotě (tzv. "měděná") Zkontrolujte manžety uložení třmenu a manžetu pístku brzdy, zkontrolujte nedře-li pístek a jde-li volně, jinak rozebrat, vyčistit - nemazat!! Volná musí být i destička, stačí opilovat barvu na místě styku destičky a třmenu, né moc, protože to potom klepe při šlápnutí na brzdu - opět platí nemazat. Nezapomínejte na pravidelné výměny brzdové kapaliny - váte vodu - snižuje se bod varu - průšvih při intenzivním brzždění, například v Alpách Složité co, "opraváři", brzdy a vůbec celé auto svěřujte kvalifikovaným servisům, když na to nemáte - ježděte dobytčákem.
Kvalifikovaný servis ano, ale jedině někde za hranicemi (třeba v Německu), tam opravdu dodrží všechny tyto postupy. Český servis nikdy. Umí pouze vyměnit ale nikdy doopravdy diagnostikovat. Takže buďto to po prosté výměně funguje jak má (a díky současné kvalitě aut naštěstí většinou ano), nebo to prostě nespraví.
Jo, a ty řeči o sockách svědčí o nějaké nedostatečnosti
Vedle brzd se občas vyplatí zkontrolovat iřízení. Taky není špatný mít ho OK
Clovek by si po precteni clanku myslel, ze kotouce a desticky jsou na brzdach jedina vec...
Potřebuji radu: nechal jsem vyměnit kotouče a cca. po dvou tisících se zvlnili. Už se mi to stalo jednou. Co stím? Špatný materiál? Mám tam koupit originál?
no čekal jsem trochu víc, ale autor članku tomu přeci rozumí ne? jinak by ho asi nepsal nebo jo?
je tento článek? Ti kteří si auto opravují nějak sami to už dávno ví. No a blondýny, které si neumí vyměnit ani kolo s tim nic dělat nebudou a budou jen doufat, že se jim na to v servisu při pravidelné prohlídce mrknou a že když na faktuře bude napsáno vyměněno, že se to skutečně stalo.
ad kotouč - v kotouči se brzděním vytvořej drážky. a tomu nezabráníte. hrana minimální? minimální hrana je po zajetí kotoučů.. hranu maji po celý dýlce používání. že jsou zralý na výměnu pozná každej podle zvuku při brzdění a chování brzdovýho pedálu.
to, ze ma koutouc misto 10 mm jen 6 mm se nemusi pri brzdeni nijak projevit. obcas je proste treba mrknout a premerit :-)