Diskuze

Nezanedbávejte servis, zkontrolujte si brzdy

Brzdy jsou na autě to nejdůležitější. Se slabým motorem budete nejvýš poslední, s nefunkčními brzdami mrtvý... Pokud cítíte při brzdění různé vibrace v pedálu, ozývají se pazvuky a zdá se, že auto začíná hůř brzdit, je třeba vše ihned překontrolovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

toyota

21. 4. 2009 8:36
omg

Panebože co to je za doporučení mnenit kotouč vždy z destičkami????? kotouč musí vydržet aspon3-4 destičky pokud ho nepřehřejete nic s nestane, a jemne zvlnení nevidím jako problémRv

0 0
možnosti

Roman

19. 2. 2009 6:54
Stalo

se mi nedávno, že auto sice dobře zabrzdilo (bez vibrací apod.), ale na jedné straně se mi to "kouslo" a pak jsem jel s přibržděným kolem...no tak jsem to rozebral, promazal válec, odvzdušnil a doplnil kapalinu, no uvidíme, zatím bez problému.

0 0
možnosti
ID

PES na cesneku

17. 2. 2009 11:59
Šetříme na všem, aneb socky opravují...

Kouzelný článek a kouzelná diskuze. Na brzdách se nešetří, socky, tedy pouze originální díly, případně kvalitní značky (Brembo). Destičky zásadně s kotouči, v tom má článek pravdu. Nezapomeňte vyčistit plovoucí uložení třmenu a namazat to vazelínou s vysokou odolností proti teplotě (tzv. "měděná") Zkontrolujte manžety uložení třmenu a manžetu pístku brzdy, zkontrolujte nedře-li pístek a jde-li volně, jinak rozebrat, vyčistit - nemazat!! Volná musí být i destička, stačí opilovat barvu na místě styku destičky a třmenu, né moc, protože to potom klepe při šlápnutí na brzdu - opět platí nemazat. Nezapomínejte na pravidelné výměny brzdové kapaliny - váte vodu - snižuje se bod varu - průšvih při intenzivním brzždění, například v Alpách ;-D Složité co, "opraváři", brzdy a vůbec celé auto svěřujte kvalifikovaným servisům, když na to nemáte - ježděte dobytčákem.

0 0
možnosti

chk

17. 2. 2009 12:39
Re: Šetříme na všem, aneb socky opravují...

Kvalifikovaný servis ano, ale jedině někde za hranicemi (třeba v Německu), tam opravdu dodrží všechny tyto postupy. Český servis nikdy. Umí pouze vyměnit ale nikdy doopravdy diagnostikovat. Takže buďto to po prosté výměně funguje jak má (a díky současné kvalitě aut naštěstí většinou ano), nebo to prostě nespraví.

Jo, a ty řeči o sockách svědčí o nějaké nedostatečnosti :-/

0 0
možnosti

_

17. 2. 2009 11:10
Nejen

Vedle brzd se občas vyplatí zkontrolovat iřízení. Taky není špatný mít ho OK

0 0
možnosti
RK

krakra

17. 2. 2009 10:32
Zkusil jsis to

Zkusil jsis to nebo plácáš ?

0 0
možnosti

von Kleist

17. 2. 2009 9:56
.

Clovek by si po precteni clanku myslel, ze kotouce a desticky jsou na brzdach jedina vec... :-/

0 0
možnosti

Michal

17. 2. 2009 9:56
Zvlněné kotouče

Potřebuji radu: nechal jsem vyměnit kotouče a cca. po dvou tisících se zvlnili. Už se mi to stalo jednou. Co stím? Špatný materiál? Mám tam koupit originál?

0 0
možnosti

Glumik

17. 2. 2009 10:42
Re: Zvlněné kotouče

Viva la China ;-D

0 0
možnosti

Johnn

17. 2. 2009 9:52
koukam že autor bude asi odborník

no čekal jsem trochu víc, ale autor članku tomu přeci rozumí ne? jinak by ho asi nepsal nebo jo?

0 0
možnosti

17. 2. 2009 9:44
Pro koho

je tento článek? Ti kteří si auto opravují nějak sami to už dávno ví. No a blondýny, které si neumí vyměnit ani kolo s tim nic dělat nebudou a budou jen doufat, že se jim na to v servisu při pravidelné prohlídce mrknou a že když na faktuře bude napsáno vyměněno, že se to skutečně stalo.

0 0
možnosti
JD

icmek

17. 2. 2009 9:23
"Kotouč by měl být téměř hladký a hrana minimální

ad kotouč - v kotouči se brzděním vytvořej drážky. a tomu nezabráníte. hrana minimální? minimální hrana je po zajetí kotoučů.. hranu maji po celý dýlce používání. že jsou zralý na výměnu pozná každej podle zvuku při brzdění a chování brzdovýho pedálu.

0 0
možnosti

JmJ

17. 2. 2009 9:28
Re: "Kotouč by měl být téměř hladký a hrana minimální

to, ze ma koutouc misto 10 mm jen 6 mm se nemusi pri brzdeni nijak projevit. obcas je proste treba mrknout a premerit :-)

0 0
možnosti