Diskuze
Za volantem v Indii: festival náhody mezi slony
Děkujeme za pochopení.
Bihár
Pochopit Indii vyžaduje dlouhou zkušenost
I když Vaše postřehy jsou relativně přesné, číší z nich nedostatečná znalost a zkušenost a malé úsilí pochopit mentalitu společnosti, v níž se pohybujete. Minimálně 2 roky každodenního kontaktu s Indy všech vrstev mi trvalo, než jsem mnoho věcí pochopil a dokázal sám sobě vysvětlit. Na to nestačí dívat se očima Evropana, je třeba se cele vžít do indické společnosti, porozumět odlišné logice a hodnotit svoje postřehy s využitím dokonalé znalosti podmínek, příčin a souvislostí. Až pak poznáte, jak jste se ve svých úsudcích mnohdy mýlil.
Ajvn
navrat vzpominek
S Vasim vybornym clankem jsem se tam mohl zase ve vzpominkach vratit. Dik! Take me tam svrbely ruce, ale jedinou nabidku jsem dostal dole v Goa v Benaulimu, sice je tam provoz vyrazne evropctejsi nez nahore od Mumbaie vys, ale protoze melo jit o skutr a ja v zivote nikdy motorku neridil, jen auta, tak na to jsem si i pres rozpolcenost svych tuzeb a obav nakonec netrouf. Mozna i proto jeste dnes ziju. :-) Je fakt, ze v Indii ani nemusite ridici cehokoliv taxikoidniho rikat, ze spechate. Jakmile reknete, ze jedete na nadrazi, tak je to pro nej vyzva predvest se v nejlepsim zavodnim svetle. Skutecne me tam fascinovalo, jak na prvni pohled vraky, ktere sedlali, ale jak dobre brzdily. Odhad v oku maji fantasticky, vsechno to dobrzdovani na centimetry na plechy me misto v udes privadelo do ridicske extaze. :-) A ze vseho nejlepsi jsou v noci na silnici kravy. Docela rad bych se tam zase vratil, ikdyz jsem odtamtud velmi rad po 21 dnech odletal. :-) Taky znate tenhle rozpolceny pocit? ;-)
Mirek
Re: navrat vzpominek
Já jsem tam byl týden a dýl by mě tam nikdo neudržel ani násilím, ale po letech si říkám, že bych to zase chtěl vidět, je to ovšem takový ten rozpolcený pocit, kdy na jedné straně tam chcete a na druhé se toho strašně bojíte...
Mirek
Mám podobnou zkušenost
Byl jsem v Indii už před několika lety, ale pořád jsem se ještě nevyléčil ze strachu, který jsem prožíval kdykoli nás někdo vezl po Kalkatě. Jednou jsme strazili cyklistu, tak jsem očekával sanitku, policii a možná i pohřební vůz, místo toho vyběhl rozčílený řidič našeho auta směrem k ležícímu cyklistovi a ten na nic nečekal, vyskočil, popadl kolo a utekl, asi aby nebyl ještě víc zraněn od naštvaného řidiče.
toono
Re: Mám podobnou zkušenost
heh, ja zase videl ted nekde spot o tom, ze prej tam nebyly donedavna vuubec ale vubec sanitky, ze je zacinaj zavadet az ted..
m
doprava v Indii
Me prislo, ze rizeni auta v Indii je spis cistej boj o preziti. Na jejich "highways" jak tomu s hrdosti rikaji, ackoliv jste radi, ze jedete tak 60 -70, se mota na silnici kde co, sloni, velbloudi, kone , jak psal autor o nakladacich bez kapoty, taky jsem zil v tom, ze se jedna o nakladak, ktery se nekam prepravuje, ale jak to vypada tak ne. Jizda v Ambasadoru neni vubec spatna, osobne jsem neridil, clovek musi byt hodne opatrny.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...