Diskuze

Prohlédněte si novou čtyřtaktní Jawu, která vyjede příští rok

Týnecký výrobce motocyklů Jawa Moto bude od příštího roku nabízet stroj s novým velkým čtyřtaktním motorem. Prototyp chystané novinky byl premiérově k vidění minulý týden na výstavě Motocykl 2009 v pražských Holešovicích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

michaljn

20. 3. 2009 11:02
POZDĚ

Je  pěkná...ALE.....přichází  poněkud  POZDĚ......cenově  naprosto  NEKONKURENCE  SCHOPNÁ......servis  ŽÁDNÝ.......    Takže  je  to  jen pro  JAWISTY (Y)

0 0
možnosti

whismen

19. 3. 2009 20:27
přední maska

Design docela ujde,ale jen zboku a zezadu.Přední maska má parametry z r.1980:-©

0 0
možnosti

Pít

19. 3. 2009 13:54
Jawa

Jak může existenčně nestabilní firma, která vyrobí několik desítek motorek ročně a nemá ani tuzemskou dealerskou síť natož evropskou komukoliv konkurovat s cenou 150.000 Kč? Leda tak sami sobě. Kdo zná ceny např. šestikila CBF, Bandita a podobně, tedy čtyřválců, které jsou za stejné peníze a servis mají na každém okrese, tak má předem jasno... Konkurovat se mohou pokusit, ale tak s cenou maximálně 120.000 Kč. Jako odkojený ,,Jawista" bych si za 150 t. kusově vyráběnou motorku s pochybnou kvalitou zpracování nekoupil.;-O  

0 0
možnosti

toni

19. 3. 2009 22:00
Re: Jawa

R^

0 0
možnosti

MH4

19. 3. 2009 9:57
Jawa leží na přístrojích na JIPce

Po dědovi mám péráka r. v. 1947 a kývačku r. v. 1956. Jako veterány jsou to úžasné stroje. Ale doby, kdy s nimi Jawa dávala na prdeI celému motocyklovému světu a svět se od Čechů učil, jak se staví motorky, jsou už nenávratně pryč. Podle mě Jawa smrtelně onemocněla už někdy začátkem 70. let a od 1989 leží na JIPce uměle udržovaná na přístrojích. Chyba bylo, že ji při privatizaci nezískal schopný vlastník (po vzoru VW ve Škodě). Pokud se nevydá novou cestou - např. individuální přístup k zákazníkovi a stavbou exkluzivních (a náležitě zaplacených) motorek na zakázku (jak se vydal např. PRIM s hodinkama), nemá šanci. Číně nemůže konkurovat cenou, Japoncům technologií a oběma objemem výroby.

Je mi líto, jak Jawa 20 let živoří, ale management se podle mě vydal špatnou cestou.[>-]

0 0
možnosti

Tonda

18. 3. 2009 18:25
JAWA

To, že někdo píše, že Jawa by měla skončit, svědčí o jeho totální blbosti. Jawa je značka, která měla ve světě velice dobrý zvuk a jméno. Je to značka která má historii a jako jediná přišla po válce se zcela novým motocyklem Jawa 250 "pérák", který tajně vyvinula během války. Zatím co se ostatní výrobci po válce vraceli k předválečným typům, Jawa vyjela s elegantním a moderním strojem. Všechno by bylo jinak nebýt těch komunistických hovad, kteří z Jawy udělali velkovýrobnu pro SSSR. Tam žádné nové typy nepotřebovali, hlavně, že to jezdilo. Komunistické rádoby ekonomice to taky vyhovovalo, protože výroba jela a vývoj nových motocyklů nic nestál, protože se nic nevyvíjelo. To, že Jawa byla uznávaná značka ve světě, vědí všichni skuteční motocykloví odborníci a ne nějací cintalové, kteří tomu vůbec nerozumnějí!

0 0
možnosti

Dyzl

18. 3. 2009 21:21
Re: JAWA

Brouku, já tomu rozumím. Jawa byla svého času největší výrobce motocyklu na světě a jeji motorky si vedli i velmi úspěšně ve sportu. Bohužel je to již jen minulost a jak se říká "všechna sláva polní tráva". A nebo jak říkali kdysi soudruzi "kdo chvíli stál, stojí opodál".

Dnes Jawa nic neznamená, jen pro pár pomalu vymírajících pamětníků. A nikdy již nic nebude znamenat. Svět je již někde uplně jinde a než se v Jawe vzpamatují, budou před ními i vietnamci a mongolové.

0 0
možnosti

rime

18. 3. 2009 13:13
jawa

za 150k? jako nechapu jaktoze se nenajde jeden normalni clovek a nerekne nekomu kompetentnimu, ze je ta motorka vicemene hnusna, mela by tudiz sanci na trhu pokud se jednalo o tradicky a znacne spolehlivy stroj, coz se nejedna a jawa by tak mela delat kvalitni a krasne motorky jinak nema zadnou sanci prorazit, kazdej si koupi radsi osvedcenyho bandita za stejnou cenu nez tohle.

0 0
možnosti

pan jako cool

18. 3. 2009 13:45
Re: jawa

Jako? Jako! Jako... Jako - co?

0 0
možnosti

bestiak

18. 3. 2009 12:30
Jawa

preju jawe jen vsechno dobre, mela by ted byt nekde jinde, to nasi zlati komunisti ji potopili (resp. dostali tam, kde je dnes).......jinak tenhle ohyzdny samohyb nema za 150 tisic absolutne sanci konkurovat Japoncum, nechapu kdo by si to za ty prachy koupil......

0 0
možnosti

xHall

18. 3. 2009 12:18
Lide, proboha neblbnete

Vemte si tyden dovolene. Zalette do UK (Bristol )- za 2 h tam jste. OD 1car1.com si na dva dny pujcte cca. za 50L auto na 2 dny a vyberte si masinu dle vlastniho gusta. Zbyvajicih 5 dni si neche na cestu domu. Vejdete se do 3000L s nakladama a doma budete mit stroj, ktery za polovinu ceny tohodle krapu Vam bude jezdit jezte klidne 10let. Chce to jen mluvit trochu An a nebat se.

To se nechaji Cesi porad okradat a budou kupovat Trabanty za cenu Mercedesu. Jen to ze se nedomluvi, maji strach atd jsou potom brani na hul. Vladou, Mladou Boleslavi ci temito inovacniky. Uz jen kdyz vidim ten vylisek bloku motoru. EU RULEZ

0 0
možnosti

Drátík

18. 3. 2009 12:28
Re: Lide, proboha neblbnete

xHall: Nevím, co se ti na výlisku bloku motoru nelíbí? Motor je kvalitní a prověřený a navíc renomovaného výrobce motorů Minarelli, který stejný motor vyrábí i pro kvalitní Yamahu.

Jawa bohužel není schopná cenu stlačit níž, než za jakou ji bude prodávat. Jen nákup toho motoru je vyjde na cca 80 tisíc, když si k tomu připočtu cenu forem, dalších dílů /třeba vidlice paioli pod 10 tisíc určitě nepůjdou/, náklady na vývoj, otestování, nejsou schopni tu motorku prodávat v malých sériích levněji.

O tom, že je to křáp bych s tebou rád polemizoval... viděl jsi ji, jel jsi na ní? Jak proboha můžeš o něčem prohlásit, že je to křáp, když jsi na tom vůbec nejel a soudil bych, že jsi ji viděl pouze z fotografií. Mě třeba zpracování těchto podotýkám prototypů připadalo na poměrně vysoké úrovni, za kterou se Jawa nemusí stydět. Design je velice subjektivní záležitostí, chápu, že se někomu nelíbí, ale určitě se najde i spousta lidí, kterým se ta motorka líbí. A je to především design, co dělí lidi.

0 0
možnosti

Drátík

18. 3. 2009 12:00
Nová 660

Já jsem stále rád, že se Jawa snaží a že něco vyrábí. A zrovna tahle zmiňovaná 660 je obrovským krokem dopředu. Jsou na ni použité kvalitní komponenty především z Itálie, nicméně základ této motorky - tj, hlavně rám a jeho součásti a kapotáž je české výroby. Když to srovnám s novou 125 ccm Blatou - ta tyhle části taky vyrábí u nás, ale podvozkové části si nechává vozit ze zahraničí.

Pokud se zmiňujete čínské práci, nemáte tak docela pravdu. Osobně považuji za problém, že Jawa povolila používat svou značku opavskému dovozci čínských motorek firmě Motoscot, která k nám vozí z číny třeba nového pionýra. V Týnci nad Sázavou vyráběné stroje jsou z převážné většiny české výroby, jedině u 125 a 250 používají čínské motory - jen kvůli ceně. U zbytku modelové řady jsou motory buď české výroby /Jawa 350/ nebo výroby rakouské /Jawa 650/ či teď u nové 660 výroby Italské. A zrovna poslední 2 zmiňované motory jsou na tom kvalitativně na vysoké úrovni.

0 0
možnosti

Drátík

18. 3. 2009 12:01
Re: Nová 660

A co se týče podvozkové části - už Jawa 650 má podvozek na poměrně vysoké úrovni, obzvlášť u modelů z předními vidlicemi Paioli a jezdící na 17" kolech a kvalitních pneumatikách. A tohle píšu z vlastní zkušenosti, protože tu motorku vlastním a za 5 měsíců jsem na ni ujel přes 11 tisíc kilometrů - bez žádné poruchy.A v tomhle ohledu na tom bude nová 660 ještě dál, bude mít pevnější zadní vidlici, nový a pevnější rám - troufnul bych si říct, že co se týče podvozku bude nová Jawa srovnatelná s podobnými stroji zahraniční výroby - a tím nemyslím výrobu čínskou.Vývojáři překonstruovali všechny kritizované části u 650, takže nová 660 je zcela nová motorka, byť má podobný kabát 650 motardu, která byla k vidění minulý rok. Mě osobně se nové 660 líbí, příští rok bych si ji rád koupil.

0 0
možnosti

tomasfuk

18. 3. 2009 10:54
JAWA by mela zkoncit...

JAWA opravdu uz je out... mam uplne blbeho skutra z ciny (KEEWAY,lepsi cinska kvalita) za 30 tis..trochu jsem ho vytunil za 3000, a jezdi jako vino v pohode po rovine jedu skutecnych 80km/h... mam na nem najeto 9100 km a NIKDY me nikde nenechal... Nikdy zadna zavada... jen normalni zarucni servis 1x za rok za 800 kc. A jawa? jawa prodava motorky s archaickou technologii za cenu malo jeteho krasneho skutra... Yamaha Majesty 250...R^

0 0
možnosti

jendaH

18. 3. 2009 15:10
Re: JAWA by mela zkoncit...

no jasně.. koupíš si pekáč z číny a chlubíš se tu jak ti vydržel 9000, nemyslíš že je trochu směšný.. nehledě na to že ty čínani to určitě z valný většíně ukradli firmě jako je jawa a ted to vydávají za vlastní..  díky tomu to jednoduše je za uplně jinou cenu.. protože u motorky je nemalá částka z prodejní ceny právě cena vývoje a ukonů kolem toho..  a pokud se chceš stát dalším návštěvníkem pracovního úřadu tak jen svůj názor dál prosazuj.. pokud se neudrží firmy jako je jawa, bude to u nás hodně špatný s pracovní příležitostí.. bohužel to lidi jako ty jen přímo i nepřímo podporují.. (Y)  já osobně bych koupil jawu za 150 tis, než nějakou čínu za 100..

0 0
možnosti