Diskuze

Ženeva po válce viděla kultovní vozy i hledání designéra pro favorita

V neděli končí už 79. ročník autosalonu v Ženevě. Za posledních 50 let se na nejzápadnějším konci Švýcarska představily světu největší ikony poválečného automobilismu: Fiat 600, Jaguar E-type, Renault 16, VW Polo, Fiat Panda, Renault Scénic nebo třeba Ford Focus. A v Ženevě se v roce 1983 se škodováci dohodli s Bertonem, že jim namaluje favorita.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bajus

17. 3. 2009 20:19
C6

C6 je nádherné auto, bohužel nedoceněné

0 0
možnosti

iuos

15. 3. 2009 14:25
hmm

fiat x 1/9 R^R^R^

0 0
možnosti

rabul

15. 3. 2009 14:00
dodatek

a v roce 1983 musel bertone dostat hodne mizerny honorar, kdyz z toho vznikla takova zruda jako skoda favorit! asi ho platili v rublech ......

0 0
možnosti

Flynn

15. 3. 2009 20:09
Re: dodatek

chlapce, on to puvodne myslel mnohem lepe, ale technologicky v te dobe v MB nebyli schopni napr. vyrobit oble svitilny. Jinak jak nedavno bylo v Zapomenutych projektech, tak na poc. 70. let jsme mohli vyrabet naprosto super auto, kteremu by Golfy a Fisesty a Corsy nesahaly ani po rafky. Ale souzi rozhodli jinak...

0 0
možnosti

rabul

15. 3. 2009 13:59
trochu vedle

zajimalo by mne, co jsou ty nudy na 4 kolech jmenem vw polo, ford focus nebo renault scenic za kultovni vozy? za 30 let po nich ani pes nestekne!

0 0
možnosti

Flynn

15. 3. 2009 20:11
Re: trochu vedle

a na co stekas Ty? Na 105?

0 0
možnosti

moopy2

15. 3. 2009 13:48
hm..

tak zatím co v roce 71 italové předváděli Lambo, my se tu sotva plazili v MBéčkách

0 0
možnosti

kluboš

15. 3. 2009 16:44
Re: hm..

noo, zatimco vetsina italu jezdila v tech lambech .....

0 0
možnosti

inter

15. 3. 2009 9:14
Ford Focus

Zajímavý článek, ale autor opomněl, že řadu kultovních a často mnohem kvalitnějších vozů představili japonští výrobci.  Ti také v nižší střední třídě používali víceprvkovou zadní nápravu v době, kdy evropští výrobci netušili, o co jde. 

0 0
možnosti

Flynn

15. 3. 2009 20:11
Re: Ford Focus

Jo, a wankela Mazda opustila docela nedavno, jestli se nemylim...

0 0
možnosti

řidič

14. 3. 2009 23:30
Renault 16

Máme ho dodnes a pořád věrně slouží. Renault 16  R^VVVR^

       

0 0
možnosti

pepan

15. 3. 2009 12:38
Re: Renault 16

v devadesatem tretim jsem se ho po mnoha letech skvele sluzby zbavil (oprava unavove zavady za 15tis, na 22 let starem aute me prisla prilis draha) Dodnes si to vycitam, a mel bych nadherneho veterana s kralovskym svezenim. Ta mekkost sedacek a torzniho pruzeni byla vynikajici. Koncepcene neprekonane auto, jehoz vlastnosti se nedarilo napodobit ani na prelomu stoleti. Je usmevne jak treba ve skodovce vymysleli "revolucniho" favorita, kdyz tohle vsechno uz v evrope vice jak 20 let fungovalo.

0 0
možnosti

Mates

14. 3. 2009 20:05
Ford Mondeo

Ford Monedo se vyrábí ve třetí generaci,ne ve čtvrté.

0 0
možnosti

iuos

14. 3. 2009 21:42
hmm

myslím, že pravdu nemáte ani jeden

http://mondeo.fordclubs.org/

0 0
možnosti

Kozan

14. 3. 2009 11:27
Už v obecné škole

nás učili, že názvy se píší velkými písmeny! Takže pro favorita čeho hledali designéra? Nebo že by se to auto Favorit jmenovalo?

0 0
možnosti

mysack

14. 3. 2009 23:30
Re: Už v obecné škole

Názvy automobilů se píší vždy s počátečním malým písmenem.

0 0
možnosti

Serf

14. 3. 2009 8:53
OK

Celkem OK clanek, uvital bych vice infa o starsich modelech event. fotky. Nektera infa jsou ale usmevna a spise marketingova - no flame - ale jedno vyjmu za vsechna: Focus a jeho prvni generace, revoluce v kvalite. Akorat na pozink hosi trochu zapomneli.

Ale celkove clanek hodnotik kladne ;)R^

0 0
možnosti