Diskuze
Dva roky je málo, záruky na auta se prodlužují
Děkujeme za pochopení.
Martin
Záruka neprorezivění Dacia a Kia
Zapoměli jste dodat, že u Dacie je záruka neprorezivění 6 let a u Kie 5 let.
Pepa
Re: Záruka neprorezivění Dacia a Kia
Kia má záruku na neprorezivění 120měsíců,což je 10let.
Rextir
Je vůbec právem ČR podložená
povinnost placených servisních prohlídek pro uznání 2leté záruky? Protože to by se dobře aplikovalo i v jiném oboru. Ale obávám se, že na to prodejcí nemají žádný nárok.
...
Re: Je vůbec právem ČR podložená
A jaký s tím máš problém? To jako nechceš měnit olej v motoru, nebo co? Výrobce auta říká, že aby jeho výrobek správně fungoval, musíš v předepsaných intervalech provádět předepsanou údržbu (a při tom dodržet stanovené pracovní postupy a použít ND v požadované kvalitě). A pokud tyto podmínky dodržíš, ručí za bezvadnost výrobku 2 (3...) roky. Že jsi ty podmínky dodržel musíš při reklamaci doložit. Není potřeba jezdit do autorizovaného servisu, ale pak riskuješ, že ti záruku neuznají kvůli nedodržení nějakého pracovního postupu nebo použití nekvalitního ND. Já na tom nevidím nic nenormálního, kdybych já prodával tak složitý výrobek, jako je auto, taky bych nechtěl zadarmo opravovat závady vzniklé jeho nesprávným užíváním nebo špatnou údržbou.
Záruku 2 roky výrobce/prodejce držet musí. A stanovit si podmínky užívání výrobku je jeho zákonné právo (viz občasnký/obchodní zákoník, najdi si tam odpovědnost za vady). Když se ti ty podmínky nelíbí, tak ten výrobek nekupuj.
Pít
prorezavění
U firem Hyundai a Kia je záruka na prorezavění poloviční, než u všech ostatních aut, protože z úsporných důvodů nezinkují karosérie. Takže záruka na motor po 5 letech OK, ale celou novou shnilou karosérii si už uhradí zákazník sám.
Petr
Re: prorezavění
Lzes. Zaruka na proreziveni je u KIA 10 let, to same u Hyundai:
http://www.kiamotors.cz/content/poprodejnisluzby/zaruka.aspx
Nepozinkovane plechy dnes pouzivaji pouze Cinani.
O.O
Mohl by mi, prosím, někdo
ze zdejších odborníků vysvětlit, proč mraky firem v ČR nakupujou škodovky, když jsou tak drahé (cituji "za cenu oktávky se dá koupit auto o třídu výš") a poruchové a je potřeba s nimi jezdit téměř každý měsíc alespoň jednou do servisu? Proč tedy všechny firmy nenakupujou Avensisy, Mazdy6 atd., když jsou za "stejnou cenu" a jsou údajně daleko méně poruchové než oktávky? Žeby si firmy v dnešní době nebyly schopné analyzovat pořizovací ceny, náklady apod.?
krok
Re: Mohl by mi, prosím, někdo
Nevím, nejsem podnikatel. Ale třeba je to výhodnější z hlediska daní či účetnictví.
Firma si pořizuje auto na 5 let, pak ho prodá a koupí další zase na 5 let. Kdežto člověk prostý si pořizuje auto na delší dobu tudíš chce něco méně poruchového co vydrží déle.
Viktor
trošku se škodárny vykrádaj
Moje zkušenost s firemní Octávií ani není o poruchách, ty považuji tak za průměr, cena servisu atd taky asi průměr, ale co je neskutečný je že každý měsíc vykradená Jen na vykuchynejch airbagách spolu s výměnou palubky je to dohromady cca 135.000 (3x uříznutej bag u spolujezdce + ve volantu), velká navigace v čudu 2x á 60.000, mlhovky, atd...... Slevu na skla mám už 15% jako věrný zákazník...... ŠKODOVKU UŽ NIKDY VÍCE!!!!!!!!!! Kéž by mi tu podělanou octávku konečně už ukradli aspoň celou.....
Hanyz01
Re: trošku se škodárny vykrádaj
Firemní vozy se obecně vykrádají častěji (bůhví proč). Ale s jinou značkou by to lepší nebylo - mě když jsem měl Hondu, ukradli postupně SPZ, znak Hondy zepředu i zezadu... teď mám Audi a už jsem přišel o jedno komplet kolo a pár puklic...Sousedi jsou na tom hůř, ti už o jedno auto přišli komplet.
Policii samozřejmě v našem pětitisícovém městě těsně u Prahy neuvidíte (párkrát za rok prudí za překročení rychlosti o pět km/h, zatímco motorkáři se tam prohání bez problémů). Měšťáci mají pracovní dobu cca od sedmi do čtyř (!!!) - pardon, oprava - JEDINÝ městský strážník.... Česká klasika.
Ladin
Peugeot 206 reklamace
Před necelými třemi roky jsem si koupil Peugeota 206 1,4 HDI. Již po roce mi přestal fungovat klakson. Jel jsem na garančku po 20 tisících a nahlásil jsem závadu. Tenkrát auto bylo ještě v záruce. Po hodině mi volali že nefunkčnost je v prasklém konektoru na vedení ke klaksonu. Vymění to, ale musím to zaplatit. Námitky na to, že mám záruku neakceptovali s tím, že tam třeba mohl vlítnout kámen a konektor rozbít a na to se záruka nevztahuje. Naprosto vyspekulovaný důvod. Nechal jsem si konektor vyměnit a psal jsem na Peugeot CZ. Ten mi pak napsal že si vyžádali vyjádření toho servisu kde jsem byl a že prý mi konektor rozbil kámen. Na mojí námitku, že kdybych souhlasil s vyjádřením servisu, tak bych jím nepsal, již nikdo nereagoval. Našel jsem ten konektor. Je schovaný za nárazníkem a ze spodu je dekl. Co chci říct. Nevím jak je to jinde ale v ČR s námi pěkně zametají. Jaké auto si tedy koupit? BMW? Máte někdo zkušenost dobrou nebo i špatnou?
xy
Re: Peugeot 206 reklamace
Podobná zkušenost i u BMW nebo Mercedesu, tady si nevybereš
michaljn
ALE JE PEKNÁ
Nekvalitní sice je....ale na rozdíl od hnusné fábie je pěkná viz. obr.
Niky79
Jo?
"Například u Mercedesu třídy B to znamená, že v průměru ušetří 60 tisíc korun."
Za 6 let? 60 tisic servisni prohlidky? Za co proboha. To ten mercedes voskuji zlatem? Mam renaulta, 4 roky, dve servisni prohlidky po 30k a celkove me to stalo 8 tisic cca.
pavelthelong
Re: Jo?
znackovy MB servis se mi kdysi snazil namluvit, ze emise u osobnich dieselu plati jenom jeden rok. Problem byl, ze sondy na mereni emisi u MB dieselu nema jen tak nekdo ........ az stiznost na vedeni v Praze mi pomohla
PES na cesneku
Doporučuji k přečtení AMS č. 4
Vyšel tam luxusní master test čtrnácti v Evropě prodávaných kompaktů. Hádejte kdo vyhrál a kdo obsadil poslední místo, ano, vyhrál ten s nejkratší zárukou - dle místních znalců šmejd a poslední místo obsadil vůz s nejdelší zárukou - dle místních znalců klenot automobilové techniky Tedy, pro méně chápavé to sesumíruji, první místo obsadil VW Golf VI a poslední Kija CEEd. Dalšího komentáře není třeba, neb DAS AUTO
Petr
Re: Doporučuji k přečtení AMS č. 4
To ze v yhral Golf je u dvorniho casopisu VW povinnost - VW za to plati kazdy rok tezke prachy. Kdo umi nemeckya alespon trochu rozumi autum, muze si clanek precist tady a pobavit se nad argumentaci autora:
Vypovedni hodnota testu v AMS rovna se nule.
PES na cesneku
Nekvalitní šmejd se musí podbízet "dlouhou" zárukou
Kvalitní značky nic takového nepotřebují, neb kvalita je prověřena miliony spokojených zákazníků.
dodo-dodo
Re: Nekvalitní šmejd se musí podbízet "dlouhou" zárukou
po ranu dobry
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...