Diskuze
Budoucnost je podle BMW vodíková. Nový motor funguje jako diesel
Děkujeme za pochopení.
CubA21
HONDA CLARITY FCX
tomu říkám budoucnost vodíku. Dojezd kolem 350km na jednu nádrž a veškeré výhody elektromobilu.
Host
Atomova energie?
V dnesni dobe uz existuji funkcni minireaktory k domum. Proste prijede firma, zakope do zeme a padesat let nic neresim. Pak akorat vymenim palivo. Proc nekdo uz nevymysli neco na podobnem principu pro auta? Stacilo by to v tak 100x mensim meritku. Proste by clovek koupil auto, ejzdil by s nim 5 az 10 let, palivo by vyhorelo, a auto by se sesrotovalo. Hlavne mi tu nepindejde, jak by to bylo nebezpecny pry bouracce. Myslim, ze to se da vyresit dostatecnou pevnosti onoho kritickeho mista. V dnesni dobe to dokazuji obycejne CNG a LPG nadrze
Host
Re: Atomova energie?
při bouračce ne, ale dalo by se to zneužít (špinavá bomba). navíc cena by byla velmi vysoká...
Martin z Čech
Tak když už se konečně začalo mluvit
o elektrice,přijde baworák s novým motorem na vodík.No kde kluci asi udělali chybu? Doufám,že se ale rychle vzpamatujou,protože si vodíkový nekoupim ani za nic
Host
tudy asi cesta nevede
Vodík jako prvek nelze pořádně uskladnit. Jeho molekuly jsou tak malé, že projdou téměř vším. Když neumíme ani pořádně utěsnit Propan Butan, CNG, někdy ani vodu, tak u vodíku je to někde úplně jinde. Večer natankujete a ráno máte 1/2 nádrže prázdnou aniž by jste ujeli 1 km. Podle mě budoucnost patří elektrice. Baterie se neustále zdokonalují, jsou lehčí a mají větší kapacitu. CNG taky není špatná volba. Jediná možnost s vodíkem je výroba chemickou reakcí a okamžitým spalováním.
Host
Re: tudy asi cesta nevede
ono se ten vodík nemusí tankovat do klasické "duté nádrže", ale lze ho úspěšně skladovat v "mikropórech" hydridů určitých prvků, a pak je to skladování úplně o něčem jiném, ale to je hudba budoucnosti - doufám že brzké.
Host
A co chiptuning?
:-) A co na to Czeští tuneři? Už je k dispozici CHIP za 250Kč, který udělá dalších 120 koní navrch? :-)
Host
Re: A co chiptuning?
Aneb jak si znicit motor za 250kc. enjoy! Temhle lidem rikam, ze jezdej na brikety. TAky to tak vypada, kdyz pidaj plyn.
GoogleBomber
Nic moc
No nevím, na české podnikavce to možná zapůsobí dojmem pokroku. Opak je ale pravdou. Účinnost spalování 40%, výstupem je mechanická energie, která se nedá uchovávat a rekuperovat (s nepraktickou mikrovýjimkou setrvačníku). Dle Wikipedie je účinnost přeměny vodíku na el. energii v palivovém článku až 60%. Navíc elektromotor je pružnější, menší, lehčí, jednodušší, kroutivý moment má konstantní v celém rozsahu otáček a dokonce může pracovat v reciprokém režimu, tedy jako alternátor a rekuperovat taky kinetickou energii s velmi vysokou účinností zpět na el. energii. Jinými slovy, 21. steletí patří elektrickým pohonům a BMW tímto kvazivýzkumem zůstává ve století minulém.
Tak, a teď můžete kšiltovkáři debatovat.
Host
Re: Nic moc
by me zajimalo, jak bude vypadat ten tvuj palivovy clanek o skromnem vykonu 100kW
vzdycky me dostane, jak hejno inzenyru nekolik let na necem pracuje, aby pak prisel cesky brouk pytlik a mrknutim oka vse vyresil
rudastraka
odpadni teplo??
k cemu budou vyuzivat odpadni teplo??
na nic jinyho nez na topeni me nenapada
mozna tak jeste vozit za sebou vozejk s bojlerem, kterej se behem jizdy ohreje a kdyz prijdeu domu, tak si budu moct umej ruce teplou vodou, aniz by me to stalo neco navic
taky samozrejme jde vyuzit teplotni spad treba pomoci termoclanku, ale tim se moc energie nezika
Host
Re: odpadni teplo??
pokud si pamatuju mělo BMW ve vývoji využití odpadního tepla k výrobě páry.....
něco jako parní stroj pomůže výkonově motoru a sníží spotřebu.
Iridium
Re: vodík je drahej a nebezpečnej pro ozonovou vrstvu
já myslím, že nebezpečnější jsou nevzdělanci...
Host
A teď ještě vymyslet
jak ten vodík budeme energeticky nenáročně a v dostatečném množství získávat.
me2di
Re: A teď ještě vymyslet
budem ziskavat energii z vakua...ale to potom nebudem potrebovat vodikovej pohon
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!