Diskuze

Budoucnost je podle BMW vodíková. Nový motor funguje jako diesel

Vývojovému oddělení BMW se spolu s několika partnery podařilo vyvinout nový motor spalující vodík s účinností 42 procent. To je stejná hodnota, jako u nejlepších současných turbodieselů. Vodík tak nevzdává svůj boj o palivo budoucnosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KD

CubA21

9. 7. 2009 13:55
HONDA CLARITY FCX

tomu říkám budoucnost vodíku. Dojezd kolem 350km na jednu nádrž a veškeré výhody elektromobilu.V

0 0
možnosti

Host

9. 7. 2009 11:55
Atomova energie?

V dnesni dobe uz existuji funkcni minireaktory k domum. Proste prijede firma, zakope do zeme a padesat let nic neresim. Pak akorat vymenim palivo. Proc nekdo uz nevymysli neco na podobnem principu pro auta? Stacilo by to v tak 100x mensim meritku. Proste by clovek koupil auto, ejzdil by s nim 5 az 10 let, palivo by vyhorelo, a auto by se sesrotovalo. Hlavne mi tu nepindejde, jak by to bylo nebezpecny pry bouracce. Myslim, ze to se da vyresit dostatecnou pevnosti onoho kritickeho mista. V dnesni dobe to dokazuji obycejne CNG a LPG nadrze R^

0 0
možnosti
SR

Host

9. 7. 2009 21:27
Re: Atomova energie?

při bouračce ne, ale dalo by se to zneužít (špinavá bomba). navíc cena by byla velmi vysoká...

0 0
možnosti
MZČ

Martin z Čech

8. 7. 2009 18:41
Tak když už se konečně začalo mluvit

o elektrice,přijde baworák s novým motorem na vodík.No kde kluci asi udělali chybu? Doufám,že se ale rychle vzpamatujou,protože si vodíkový nekoupim ani za nic

0 0
možnosti

Host

8. 7. 2009 22:35
Re: Tak když už se konečně začalo mluvit

Proč?

0 0
možnosti

Host

8. 7. 2009 16:48
tudy asi cesta nevede

Vodík jako prvek nelze pořádně uskladnit. Jeho molekuly jsou tak malé, že projdou téměř vším. Když neumíme ani pořádně utěsnit Propan Butan, CNG, někdy ani vodu, tak u vodíku je to někde úplně jinde. Večer natankujete a ráno máte 1/2 nádrže prázdnou aniž by jste ujeli 1 km. Podle mě budoucnost patří elektrice. Baterie se neustále zdokonalují, jsou lehčí a mají větší kapacitu. CNG taky není špatná volba. Jediná možnost s vodíkem je výroba chemickou reakcí a okamžitým spalováním.

0 0
možnosti

Host

9. 7. 2009 15:27
Re: tudy asi cesta nevede

ono se ten vodík nemusí tankovat do klasické "duté nádrže", ale lze ho úspěšně skladovat v "mikropórech" hydridů určitých prvků, a pak je to skladování úplně o něčem jiném, ale to je hudba budoucnosti - doufám že brzké.

0 0
možnosti

Host

8. 7. 2009 13:18
A co chiptuning?

:-) A co na to Czeští tuneři? Už je k dispozici CHIP za 250Kč, který udělá dalších 120 koní navrch? :-)

0 0
možnosti

Host

9. 7. 2009 11:51
Re: A co chiptuning?

Aneb jak si znicit motor za 250kc. enjoy! Temhle lidem rikam, ze jezdej na brikety. TAky to tak vypada, kdyz pidaj plyn.R^

0 0
možnosti
TM

GoogleBomber

8. 7. 2009 12:56
Nic moc

No nevím, na české podnikavce to možná zapůsobí dojmem pokroku. Opak je ale pravdou. Účinnost spalování 40%, výstupem je mechanická energie, která se nedá uchovávat a rekuperovat (s nepraktickou mikrovýjimkou setrvačníku). Dle Wikipedie je účinnost přeměny vodíku na el. energii v palivovém článku až 60%. Navíc elektromotor je pružnější, menší, lehčí, jednodušší, kroutivý moment má konstantní v celém rozsahu otáček a dokonce může pracovat v reciprokém režimu, tedy jako alternátor a rekuperovat taky kinetickou energii s velmi vysokou účinností zpět na el. energii. Jinými slovy, 21. steletí patří elektrickým pohonům a BMW tímto kvazivýzkumem zůstává ve století minulém.

Tak, a teď můžete kšiltovkáři debatovat.

0 0
možnosti

Host

8. 7. 2009 13:23
Re: Nic moc

by me zajimalo, jak bude vypadat ten tvuj palivovy clanek o skromnem vykonu 100kW

vzdycky me dostane, jak hejno inzenyru nekolik let na necem pracuje, aby pak prisel cesky brouk pytlik a mrknutim oka vse vyresil

0 0
možnosti
RS

rudastraka

8. 7. 2009 12:05
odpadni teplo??

k cemu budou vyuzivat odpadni teplo??

na nic jinyho nez na topeni me nenapada

mozna tak jeste vozit za sebou vozejk s bojlerem, kterej se behem jizdy ohreje a kdyz prijdeu domu, tak si budu moct umej ruce teplou vodou, aniz by me to stalo neco navic

taky samozrejme jde vyuzit teplotni spad treba pomoci termoclanku, ale tim se moc energie nezika

0 0
možnosti

Host

8. 7. 2009 14:50
Re: odpadni teplo??

pokud si pamatuju mělo BMW ve vývoji využití odpadního tepla k výrobě páry.....

něco jako parní stroj pomůže výkonově motoru a sníží spotřebu. :-)

0 0
možnosti

Host

8. 7. 2009 11:48
BMW forever

To jsou aspon machri! Jen tak dal.

0 0
možnosti
XX

ChorcheCh

8. 7. 2009 10:20
vodík je drahej a nebezpečnej pro ozonovou vrstvu

0 0
možnosti
LP

Iridium

8. 7. 2009 12:37
Re: vodík je drahej a nebezpečnej pro ozonovou vrstvu

já myslím, že nebezpečnější jsou nevzdělanci...:-P

0 0
možnosti

Host

8. 7. 2009 9:30
A teď ještě vymyslet

jak ten vodík budeme energeticky nenáročně a v dostatečném množství získávat.;-D

0 0
možnosti
PZ

me2di

8. 7. 2009 9:54
Re: A teď ještě vymyslet

budem ziskavat energii z vakua...ale to potom nebudem potrebovat vodikovej pohon

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!