- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
tomu říkám budoucnost vodíku. Dojezd kolem 350km na jednu nádrž a veškeré výhody elektromobilu.
V dnesni dobe uz existuji funkcni minireaktory k domum. Proste prijede firma, zakope do zeme a padesat let nic neresim. Pak akorat vymenim palivo. Proc nekdo uz nevymysli neco na podobnem principu pro auta? Stacilo by to v tak 100x mensim meritku. Proste by clovek koupil auto, ejzdil by s nim 5 az 10 let, palivo by vyhorelo, a auto by se sesrotovalo. Hlavne mi tu nepindejde, jak by to bylo nebezpecny pry bouracce. Myslim, ze to se da vyresit dostatecnou pevnosti onoho kritickeho mista. V dnesni dobe to dokazuji obycejne CNG a LPG nadrze
při bouračce ne, ale dalo by se to zneužít (špinavá bomba). navíc cena by byla velmi vysoká...
o elektrice,přijde baworák s novým motorem na vodík.No kde kluci asi udělali chybu? Doufám,že se ale rychle vzpamatujou,protože si vodíkový nekoupim ani za nic
Vodík jako prvek nelze pořádně uskladnit. Jeho molekuly jsou tak malé, že projdou téměř vším. Když neumíme ani pořádně utěsnit Propan Butan, CNG, někdy ani vodu, tak u vodíku je to někde úplně jinde. Večer natankujete a ráno máte 1/2 nádrže prázdnou aniž by jste ujeli 1 km. Podle mě budoucnost patří elektrice. Baterie se neustále zdokonalují, jsou lehčí a mají větší kapacitu. CNG taky není špatná volba. Jediná možnost s vodíkem je výroba chemickou reakcí a okamžitým spalováním.
ono se ten vodík nemusí tankovat do klasické "duté nádrže", ale lze ho úspěšně skladovat v "mikropórech" hydridů určitých prvků, a pak je to skladování úplně o něčem jiném, ale to je hudba budoucnosti - doufám že brzké.
:-) A co na to Czeští tuneři? Už je k dispozici CHIP za 250Kč, který udělá dalších 120 koní navrch? :-)
Aneb jak si znicit motor za 250kc. enjoy! Temhle lidem rikam, ze jezdej na brikety. TAky to tak vypada, kdyz pidaj plyn.
No nevím, na české podnikavce to možná zapůsobí dojmem pokroku. Opak je ale pravdou. Účinnost spalování 40%, výstupem je mechanická energie, která se nedá uchovávat a rekuperovat (s nepraktickou mikrovýjimkou setrvačníku). Dle Wikipedie je účinnost přeměny vodíku na el. energii v palivovém článku až 60%. Navíc elektromotor je pružnější, menší, lehčí, jednodušší, kroutivý moment má konstantní v celém rozsahu otáček a dokonce může pracovat v reciprokém režimu, tedy jako alternátor a rekuperovat taky kinetickou energii s velmi vysokou účinností zpět na el. energii. Jinými slovy, 21. steletí patří elektrickým pohonům a BMW tímto kvazivýzkumem zůstává ve století minulém.
Tak, a teď můžete kšiltovkáři debatovat.
by me zajimalo, jak bude vypadat ten tvuj palivovy clanek o skromnem vykonu 100kW
vzdycky me dostane, jak hejno inzenyru nekolik let na necem pracuje, aby pak prisel cesky brouk pytlik a mrknutim oka vse vyresil
k cemu budou vyuzivat odpadni teplo??
na nic jinyho nez na topeni me nenapada
mozna tak jeste vozit za sebou vozejk s bojlerem, kterej se behem jizdy ohreje a kdyz prijdeu domu, tak si budu moct umej ruce teplou vodou, aniz by me to stalo neco navic
taky samozrejme jde vyuzit teplotni spad treba pomoci termoclanku, ale tim se moc energie nezika
pokud si pamatuju mělo BMW ve vývoji využití odpadního tepla k výrobě páry.....
něco jako parní stroj pomůže výkonově motoru a sníží spotřebu.
já myslím, že nebezpečnější jsou nevzdělanci...
jak ten vodík budeme energeticky nenáročně a v dostatečném množství získávat.
budem ziskavat energii z vakua...ale to potom nebudem potrebovat vodikovej pohon