Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Konečně pořádné elektroauto pro 5+2: Tesla S s koberečky z PET lahví

Automobilka Tesla Motors ohromuje sedmimístným hatchbackem, který používá plně elektrický pohon. Dojezd elegantního automobilu dosahuje 480 kilometrů na jedno nabití baterií.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Spit_MkI

31. 3. 2009 20:49
Dojezd

Krasa, co jineho rict. Ale zajimal by mne skutecny dojezd pri normalnim obsazeni. Mela by konecne vzniknout norma, jak udavat dojezd u elektromobilu, stejne, jako existuji jasna pravidla, jak udavat spotrebu u benzinu a nafty.

Vyrobci vetsinou uvadeji udaje namerene za neprovoznich idealnich podminek. Pak do auta/na motorku sednete a pokud se dostanete na polovinu ujetych kilometru na jedno nabiti, je to velky uspech.

0 0
možnosti
GH

ppc1500

31. 3. 2009 19:24
atomové elektrárny

Stejně si myslím, že budoucnost ve výrobě el. energie je v malých atomových elektrárnách, samozřejmě postavených podle francouzké technologie. Tam každě větší město má svoji vlastní elektrárnu. Nemyslím si, že by byli až tak nebezpečné, jak ty ruské.

0 0
možnosti

rudastraka

31. 3. 2009 19:09
pro ty co si myslej

ze jen u nas by bylo potreba postavit nekolik temelinu kvuli elektromobilum tvrdim, ze veskery provoz aut v cesky by utah jeden dostaveny temelin

0 0
možnosti
AP

svatapravda

1. 4. 2009 0:38
Re: pro ty co si myslej

Tak to jste vedle, celkovy prumerny vykon generovany z ropy je srovnatelny s vykonem generovanym vsemi elektrarnami - pricemz temelnim generuje zhruba 20%, tj. na nahrazeni pohonu vsech aut by bylo potreba pet temelinu. To ovsem pri 100% ucinnosti cyklu nabiti/vybiti baterii, coz samozrejme neni; pri rel. optimistickych 50% byste potreboval temelinu deset. Na druhou stranu v soucasnosti rada elektraren samozrejme nejede naplno a k nabijeni elektromobilu se idealne hodi nocni proud.

Ovsem velky potencial je v solarnich clancich. Na pokryti veskere energeticke spotreby CR - elektrina, doprava, vytapeni - by stacilo zachytit (_a vhodne ulozit_) s 10% ucinnosti energii dopadajici na 2% plochy CR. Samozrejme je potreba pocitat s ulozenim energie v horizuntu napr. 6 mesicu, zkratka pres leto slunce nachytat a v zime energii jen vyuzivat. Dlouhodobe ulozeni by bylo mozne napriklad syntetizovanim cpavku (a jeho naslednym vyuzitim jako paliva).

0 0
možnosti
GH

ppc1500

31. 3. 2009 19:00
Ekologický či nikoliv.

Přečetl jsem si pár příspěvků a zarazil jsem se u některých, např. Martin.strike. On a i jiní oponují tím, že vozidlo není ekologické, protože je poháněno elektřinou, které není ekologicky vyráběno. Možná to tak je, ikdyž v případě atomových elektráren bych to tak špatné s ekologií neviděl. Ale větší "nelogičnost" tohoto tvrzení je v tom, že ani benzin nebo nafta se nevyrábí moc ekologicky. Takže ve výrobě je to minimum jedna-jedna. Jenomže elektromotory již ekologické jsou, na rozdíl od "klasických" vozidel. Takže podle mého názoru ekologické jsou.

Výroba čehokoliv je většinou málo ekologická. Rozdíl je pak v tom, jak konečný produkt - v tomto přípatě toto auto - znečišťuje přírodu.

Kromě toho jak tady někdo poznamenal, tak ČEZ by byla ráda, jelikož by velká většina lidí dobíjela svoje auta v noci, tím by nemuseli regulovat síť.....

0 0
možnosti

rudastraka

31. 3. 2009 19:04
Re: Ekologický či nikoliv.

a hlavne vyrobit 1kWh i v uhelne odsirene elektrarne je mnohem ekologictesi nez 1kWh vyrobena ve spalovacim motoru v aute a to i pres vsechny katalyzatory

0 0
možnosti
JH

iuos

31. 3. 2009 16:16
hmm

a pořád nevím, jaký má takový auto příkon... aby to člověk nepíchnul do eletriky a předtím povypínal všechny spotřebiče ;-D

0 0
možnosti

rudastraka

31. 3. 2009 19:02
Re: hmm

bezna trikolikova zasuvka 230V muze dat maximalne 16A, takze prikon neco pres 3.5kW

nabijeni 4hod je podle me max pro tu verzi s nejmensim akumulatorem a dojezdem 260km

i tak spotreba 5kWh/100km je dost optimisticka

0 0
možnosti
M

Martin.strike

31. 3. 2009 15:49
Není ekologický

Výroba samotné el. energie, na kterou automobil jezdí není zcela ekologická a ve výsledku to bude skoro stejné jako kdyby jezdilo na beznín, nebo naftu. Až na ty emise. Miluju tyhle "ekologická auta", člověk si neuvědomí, že výroba paliv pro ně je mnohem méně ekologická, než samotné zrpacování ropy. Ve výsledku je to pak tak, že se stále vyplatí a ekologičtější bude normální automobil na naftu nebo benzín. Jinak co se týče desingové stránky, tak se mi líbí, takový Maserati Quattroporte.

0 0
možnosti

icmek

31. 3. 2009 13:27
hmm

fešné elektrické maserati.... :)

0 0
možnosti
KM

jahodove_ticho

31. 3. 2009 13:12
škoda

že elektroauta dojíždí na cenu, dojez a dobíjení. U pumpy stojím po 1000km asi 2-3 minuty do plný, S elektroautem po 400km 2-4 hodiny??? Chápu, že ekologii musíme udělat nějaké ústupky, ale těžko si budu házet večer prodlužovačku z okna, aby se mi auto dobilo nebo trávit každej druhej den dopoledne u "dobíjecích center" a to vše mi bude stát celkově o tolik navíc, že ani za ty promr*aný 4h na rozdíl nevydělám...Rv

0 0
možnosti

David

31. 3. 2009 11:44
Taky Lotus?

Nevíte kdo dělal šasi a karoserii, taky Lotus jako ten roadster? Moc to na Lotus nevypadá.

0 0
možnosti

Dave

31. 3. 2009 11:11
No vida...

... ještě z toho auta vyházet nepotřebné krámy, jako klimatizace, elektrické ovládání oken, sedadel a podobných věcí, displeje na každou kravinu, posilovače na všechno možné (kromě řízení) a dojezd se opět o pár desítek kilometrů zvýší.

0 0
možnosti
OF

Andee

31. 3. 2009 12:45
Re: No vida...

Ale nikdo v tom nebude chtít jezdit ;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...

Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu

20. dubna 2024

Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...

Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT

20. dubna 2024

O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze
Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze

Řada maminek řeší u dětí odřená kolena, škrábance, neštovice nebo třeba záněty středního ucha. Z těchto příhod se děti většinou velmi rychle...