- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pohon dieselu vzduchem???? Na vojně jsme startovalli - tedy roztáčeli - tedy poháněli dieselový motor tanku T - 55 ( - rok konstrukce) a T 72 právě stlačeným vzduchem. Vidím že nové je doplňování nádrže na stlačený vzduch a pokud to vyřeší tak je to supr - pohon vyřešily rusové už v roce 1955.
PS : pro technické typy - podmínky mazání atd. je samozřejmě spoustu věcí které musí vyřešit a bylo by to supr.
mazání a spol jsou technické detaily. Problém je především termodynamická účinnost celé té technologie. Pro občasné startování motoru je to nepodstatné, ale pro trvalý provoz je to dost limitující parametr.
Kdyby někdo vynalezl technologii, jak akumulovat a stlačit moje prdy, tak vám garantuju, že bych na jedno u5rání ujel hodně dlouhou štaci!!!
Eliminovat ztráty a akumulovat enrgii z brždění pro další použítí. V případě elektrického pohonu je to velký kondenzátor nebo baterie, v případě stlačeného vzduchu je to tlakový zásobník. Jsou i chemické akumulátory, roztočené hmoty - setrvačníky, atd. Všechno má ale jednu chybu. Energie se neakumuluje 100%, vždy dochází k tepelným ztrátám. Ještě nikdo nezkoušel auto na klíček i když to by mohlo taky fungovat.
Ty a vis, ze auto na klicek dojede docela daleko? To mozna neni tak spatny napad, strcit do kary pruzinu a setrvacnik...
a za deset let se všichni udusíme, protože ve velkých městech nebude vzduch..
Ale řešil bych to jinak. Do motoru bych nešahal a přiřadil přes el-mag spojku kompresor a ten by se spínal při brždění motorem (jen nevím, jak udělat regulaci, aby se to spínalo jen, když to bude mít smysl a necvakalo to s každým řazením). Stlačený vzduch jsem chtěl využívat jako booster při předjíždění, protože takhle by toho vzduchu bylo jen na pár vteřin. Pneustartér mě taky napadl, ale elektrický by tam musel být taky.
Jinak pouhý pohon na stlačený vzduch je pro běžný automobilový průmysl hloupost - možná tak pro pohon vozíků někde v hale nebo po golfovém hřišti. Do toho stlačeného vzduchu se "vleze" málo energie -je uložená nebezpečně a komprimování je s velkými ztrátami. Konvenční spalovací motory hned tak nahrazeny nebudou. Polde mě nahrazení spalovacích motorů je zbožné přání technicky velmi málo erudovaných lidí.
Auto poháněné vzduchem už dávno vynalezl mladej Berka..nikdo neviděl / nečetl Křečka v noční košili? :)
Auto poháněné vzduchem se pořád dokola vrací a vrací, podobně jako čisté ideje komunismu :-) Když ne sovětští vědci tak britští, když ne lamínátový paskvil co už desátým rokem jde "letos do prodeje" tak pro změnu každé auto po mírné úpravě...
Auta na stlačený prdy sou stejně dobrý, jako auta poháněná větrem. Je to k ničemu a větší auto to asi neuživí. Viděli ste to takzvané auto na vzduch? Je to taková laminátová bída, celá z uměké hmoty, aby to ten nabušení vzduchový motor utáhl. (trochu mi to připomíná takové ty pistole na vzduch, co mají v pneuservisech - když to nastartujete, tak se vám všichni vysmějí, páč budete syčet, jako přehřátý papiňák:)
Lepší je energii využívat efektivnějí (tak jako se snaží např vlaky - vracet zpět energii při brždění), resp. ji akumulovat tak, třeba tak jako to dělá system KERS v F1.
( http://www.carmotor.cz/magazin/pages/Auta-na-setrvacnik-kers,684.html )
I KERS by se teoreticky dal založit právě na stlačovaném vzduchu. Při brzdění by se vzduch stlačoval a následně by se použil (jako pomocná energie) pro rozjezd