- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
docela mě překvapilo, že škodovka má měrku ... mám deset let starý peugeot a vždy při nastartování to ukáže stav na lcd...
Proměnej interval cca 25-27 tis km na vyměnu veme si tak 0,3 až 0,5 litru oleje zaleži na stylu jizdy a na vzdalenosti na jeden tah, konstantni jizda 140km v hodině tak 2-3 honiny dejme tomu Praha Bratislava tak to je zaurka dolejvani za par dni to to zacne polikat hned jak se to vic ohřeje. Po městě pohoda jednou za 8 tis
zdravim, ja menim po 6000 km a jsem spokojen, mam rad svuj moturek a i kdyz mu nedavam za usi, tak oil menim casteji. tak.
no to zas trochu prehanis myslim... pokud teda nedas tech 6000km za rok.
a nedolejvám nic. jezdím na pravidelný prohlídky po 30 tkm a žádnej problém. dávají mi tam plnou sintetiku Elf 5 W 40. nikdy sem nic nedolejval teda zatím bez problémů.
Ale toto bol clanok o TDI PD VW a spol, a tie teda naozaj olej zeru. Osobna skusenost - Oct. II, Passaty vo firme, prve desattisicky km dolievat liter oleja nebolo nic vynimocne. Teraz mam P. 407 HDi - 30tis km, z oleja neubuda...
Článek je jaksi nepřesný. Když svítí červená kontrolka oleje, znamená to vždycky nízký TLAK oleje (tedy nikoli, že je oleje málo, leda by z důvodu malého množství byl nízký tlak). Pokud má auto kontrolku HLADINY oleje, je vždy žlutá (oranžová). V takovém případě samozřejmě není nutné kontrolovat ručním měřákem. Dále je třeba říct, že jakmile svítí červená, v žádném případě se nesmí pokračovat v jízdě.
Mám Mondeo 2.0 TDCi 130hp přečipováno na 160hp a olej za celou výměnu 10000km nemusím doplňovat. Stačí dát do 3/4 mezi rysky a po 10tis. km mám v 1/3 mezi risky. Obecně TDCi všechny u Fordu nejsou vůbec náročné na olej.
protože to nejsou motory Ford , ale HDI od PSA a Ford koupil pouze licenci a HDI motory žádnej olej nežerou.
Taky jsem byl překvapený když mi v servisu rekli ze si veme 1-2 litry oleje na 15 tis. km !!?? Jak může takové auto vůbec dostat emise? Na doporučení jsem nechal záběhový olej vyměnit už po 3tis., ikdyž v servisu si ťukali na čelo. Mám teď už přes 10 000km na druhém oleji a zatím olej jenom mírně klesnul ale stále je v toleranci. Dlouho se držel přesně v polovině vyznačeného rozptylu. Většinou jezdím dlouhé přejezdy po dálnici nebo většími rychlostmi. Taky jsem to šetřil prvních 2tis. km - jako v záběhu. Jezdění po městě minimálně, za měsíc dám kolem 4 tis. a asi to moc nehoním na studený motor. Nebo jsem měl jenom víc štěstí na "těsný" motor. Zajímalo by mě jak jsou na tom motory jiných značek a common raily od VW, protože pumpa-tryska už je opuštěný koncept......
vzdycky me fascinuje, kolik mame v CR odborniku na cokoli, kteri vedi vse nejlip.. ty blby konstrukteri aut prece nicemu nerozumi, kdyz stanovuji idealni intervaly vymeny oleju a pod..
Kdyby ti lide v servisu rekli, ze mas menit olej kazdy utery a delat u toho kotrmelce, tak jim budes bezmezne verit, vid........ typicky blby cechacku
...žere 2 litry oleje na 1000km!!! Jestli Ti soudruzi z NDR někde neudělali chybu...
Vážně je nový 1,6TDCi od Forda taková katastrofa, co jsem slyšel?