- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jestli mi k tomu udělají tažný zařízení a předělají to na plyn, tak koupi snad zvážím
...auto pro Jyrku z ČSSDKSČ....úplně ho tam vidím, jak vzadu sedí zaraženej jako prase z tečkou na hubě a na koleni má tu svojí sinoritku, která již toho hodně zažila...
a když bude nejhůř, tak se přední půlka uřízne, zapřáhnou koně a je z toho krásnej povoz s řidičem uprostřed
Tak už si konečně budu moci koupit svého vlastního rolska
JEN SE TAM UVELEBIT A VYSRAT SE
PĚKNĚ V SOUKROMÍČKU
KRÁÁÁSA
proč nemůžu napsat, že je to auto pro Jyrku, abys mi to nesmáznul???
tak to má určitě taky nainstalovaný suchý hajzlík.
kopírování je naprosto logickou fází vývoje. Parní lokomotivy kopíroval v 19 století od angličanů zbytek světa, po druhé válce kopírovali japonci motory a celé auta a podobných příkladů najdeme stovky. Je to logický vývojový krok, kdy už je k dispozici technologie, ale ještě ne vývoj.
Čína má neuvěřitelný potenciál. Už dnes se tam vyrábí drtivá většina elektroniky, textilu a já nevím čeho ještě - má to i logická ekonomické vysvětlení, levná a dostupná pracovní síla, která je mladá, mobilní, netáhne je těžká koule sociálních nákladů a podobných věcí, které efektivně pohřbívají výrobu v evropě a částečně i v USA.
Teď se smějeme čínským autům, že kopírují, jsou nebezpečné a já nevím, co ještě. Ano, ale ta země před deseti lety vyráběla maximálně mopedy, před dvaceti lety sotva bicykly a na začátku šedesátých let ještě stavěli na vesnicích neolitické pece na železo. Dneska jsou třetí zemí světa, co poslala člověka na oběžnou dráhu - ano, s použitím cizích technologií, ale dokázali to.
Perspektiva ekonomické prosperity je pro "starý svět" neveselá, výroba se odstěhuje do číny, vývoj taky - v číně se každý týden zakládá nová univerzita - to znamená, že za pár let se objeví statisíce a možná miliony mladých inženýrů, našlapaných znalostmi, kteří se budou snažit něco dokázat - a budou k tomu mít prostor. A nakonec budeme moc rádi, když nás číňané zaměstnají a nenechají umřít hlady.
Ano, s rostoucí životní úrovní se časem zvýší i tam sociální náklady, a dostanou se do stejných potíží, jako jsme teď my (a otěže převezme pravděpodobně indie), ale vzhledem k tomu, kolik potenciálu mají, my se toho už nedožijeme.
Pokud se nemýlím, tak ten používá Mercedes Benz S500
...ale v minulosti kopírovaly i některé jiné automobilky a naopak řada čínských automobilek nekopíruje. Článek je celkově svým vyzněním velmi nepřátelská, agresivní a štvavý - a to nikoliv proti firmě, která auto vyrábí, ale proti celé Číně a Číňanům. Doufám, že nejde ze strany idnes ocílený rasizmus a populismus, ale pouze o šlendrián či práci na zakázku evrobských automobilek. Diskuze pod článkem je evidentně ovlivněna protičínským vyzněním celého článku. Přitom jde soukromoprávní spor, poškozená je firma Rolls-Royce a její práva porušuje firma Gelly. Nemá smysl se tu bavit o Číňanech, rákosu a rýžových magnátech. Mají snad diskutující pocit, že nám Číňané dodávají do obchodů okopírovanou rýži? Přitom kritika automobilky Gelly v Článku není - kritizují se téměř výhradně Číňané a v diskuzi i všichni Asiaté.
Ovsem nalejme si cisteho vina - bohati Cinane si radeji koupi pravy RR nez tuhle napodobeninu (protoze by ihned klesli na spolecenskem zebricku). Vlastnit stoprocentne importovane auto je v Cine znakem vysokeho spolecenskeho postaveni, protoze si majitel dokaze krome registrace vozu zaridit i jeho individualni dovoz a procleni, coz vyzaduje znacne mnozstvi penez i guanxi. Pristup "novych Cinanu" k bohatstvi v mnohem pripomina devadesata leta v Rusku a jsou to prave oni, kteri nad cinskym zbozim ohrnuji nos mnohem vic nez lide v Evrope ci USA.