Diskuze
Setrvačníky KERS už míří z Formule 1 do obyčejných aut
Děkujeme za pochopení.
homoděj
KERS
Proč už se někde nenapíše,že všechny tyhle KERSy vlastně nahrazují výkon o který automobilka motor okradla při svých debilních pokusech,jak snížit o 2 gramy obsah CO?
M Á M D O T A Z :
když dostane Paroubek chřipku, bude se jednat o prasečí?
Homer _ 3
Re: když dostane Paroubek chřipku, bude se jednat o prasečí?
Pssssssssst!
Pikot
Blahé paměti vyrobila švýcarská
Oerlikon řadu trolejbusů , které braly energii ze setrvačníků. Ty se na koncových stanicích roztočily na maximum a dodávaly energii během jízdy. Problém ale spočíval v tom, že gyroskopický efekt se nedal vyrovnat. Žádným závěsem. Trolejbusy byly stále v opravě - což stálo firmu, která je vyrobila spousty milionů Franků. Řešení se stále nenacházelo... až do svobody vstupující Kongo bylo ochotné trolejbusy koupit za minimální cenu. (Ušetřilo se tím vrchní vedení...)
Ale i v Kongu nebyl potížím konec. Ty byly smeteny ze světa vojenskou akcí znepřátelených stran. Trolejbusy zhořely.
Zlé huby tvrdí, že ta rozmiška byla jen k vůli likvidaci tohoto ekologického vozidla.
Martin
Re: Blahé paměti vyrobila švýcarská
Přiznám se, nevěděl jsem že Oerlikon vyráběl trolejbusy, já si vždycky pod pojmem Oerlikon představil protiletadlový kulomet
M
To je bezva
Další věc, která půjde kukat a bude majtelům aut +3roky starých sužovat život. Pokud to bude mechanické, tak to bude potřebovat údržbu, pokud elektrické, tak nové baterky.
Ušetří to pár deci benzínu za dobu životnosti auta, ale tu energii na výrobu, likvidaci, přídavnou hmotnost a údžbu už raději nikdo nevyčíslí. Pokud to nebude čistokrevně integrované v elektromobilu - zpětná rekuperace - místo brzdových kotoučů cívky (což těžko půjde), tak je to k ničemu. Stávající Toyota Prius je takovej ekopodvod.
Bude to jak s řepkou a bionaftou.
Pan Navratil
Re: To je bezva
Místo brzdových kotoučů cívky? Podívejte se, elektromotor mění elektrickou energii na mechanickou, a umí to i zpátky, čili brzdi můžete elektromotorem, a žádný cívky místo kotoučů nepotřebujete. Brzdí tak vlaky, trajfy i šaliniy, takže auta mohou též.
kawasaki
START
Při startu by měl tento systém být zakázaný. Zahřívací kolo je na zahřátí a ne na nabytí.
mikes
Re: START
A to proč jako? Protože jsi to ted vymyslel?
PS: Když už tak jde o "nabití", "nabytí" je trochu neco jineho.
Svoboda
Kers a formule
Přesně takhle by se mi to líbilo, aby byla formule nositelkou technologického pokroku. Bohužel KERS je hodně drahý, a tak to vypadá že ho na příští sezónu smáznou. Jinak omezením rozpočtů z toho vůbec udělají technologicky starou srandu ... ono co asi ukážou s rozpočtem 30 mil liber na rok, když letos dal takový McLaren 60 mil liber pouze za ten KERS.
vševěd elektrotechnický
co chtít od iVčera..
česky Superkondenzátor, v EN nejčastěji Ultracapacitor. Jedná se o součástku schopnou uchovávat elektrickou energii v přímé podobě náboje. Rozdíl mezi běžným kondenzátorem a superkondenzátorem je vysoká hodnota kapacity na jednotku hmotnosti (objemu). Jejich největší výhodou je schopnost velmi rychlého vybití i nabití, tj. odevzdávání či přijímání výkonu v řádu desítek kW. To vše při velmi vysoké účinnosti >95% a životnosti >statisíce cyklů. Nevýhodou je zatím jen 1/10 kapacita ve srovnání s chemickými akumulátory a nějaké technologické problémy. Ve chvíli, kdy budeme schopni vyrábět uhlíkové nanotrubičky bude využitelnost mnohem vyšší, protože měrná kapacita se vyrovná a později dalece překoná chemické akumulátory. Superkondenzátorům patří budoucnost a jednoho dne zcela vytlačí chemické akumulátory. Alespoň že se o nich teď bude mluvit a navzdory ropné lobby se zrychlí jejich vývoj.
Pan Navratil
Re: co chtít od iVčera..
Nu, víte kdo začal s výzkumem ultrakapacitorů? Přece Standard Oil of Ohio...
intago
laické
chtělo by to víc odborných inrormací, kolik joulů se do toho vejde a oč klesne spotřeba v městském provozu u obyč.osobáků? Co na to místní odborníci?
aaaaaaa
Bééé
Ten "superkapacitor" je vtipnej. Škoda, že český novinář neví, že česky je to kondenzátor. A tak zase musím dát
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche
Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...
Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu
Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...
Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT
O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....