- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč už se někde nenapíše,že všechny tyhle KERSy vlastně nahrazují výkon o který automobilka motor okradla při svých debilních pokusech,jak snížit o 2 gramy obsah CO?
Pssssssssst!
Oerlikon řadu trolejbusů , které braly energii ze setrvačníků. Ty se na koncových stanicích roztočily na maximum a dodávaly energii během jízdy. Problém ale spočíval v tom, že gyroskopický efekt se nedal vyrovnat. Žádným závěsem. Trolejbusy byly stále v opravě - což stálo firmu, která je vyrobila spousty milionů Franků. Řešení se stále nenacházelo... až do svobody vstupující Kongo bylo ochotné trolejbusy koupit za minimální cenu. (Ušetřilo se tím vrchní vedení...)
Ale i v Kongu nebyl potížím konec. Ty byly smeteny ze světa vojenskou akcí znepřátelených stran. Trolejbusy zhořely.
Zlé huby tvrdí, že ta rozmiška byla jen k vůli likvidaci tohoto ekologického vozidla.
Přiznám se, nevěděl jsem že Oerlikon vyráběl trolejbusy, já si vždycky pod pojmem Oerlikon představil protiletadlový kulomet
Další věc, která půjde kukat a bude majtelům aut +3roky starých sužovat život. Pokud to bude mechanické, tak to bude potřebovat údržbu, pokud elektrické, tak nové baterky.
Ušetří to pár deci benzínu za dobu životnosti auta, ale tu energii na výrobu, likvidaci, přídavnou hmotnost a údžbu už raději nikdo nevyčíslí. Pokud to nebude čistokrevně integrované v elektromobilu - zpětná rekuperace - místo brzdových kotoučů cívky (což těžko půjde), tak je to k ničemu. Stávající Toyota Prius je takovej ekopodvod.
Bude to jak s řepkou a bionaftou.
Místo brzdových kotoučů cívky? Podívejte se, elektromotor mění elektrickou energii na mechanickou, a umí to i zpátky, čili brzdi můžete elektromotorem, a žádný cívky místo kotoučů nepotřebujete. Brzdí tak vlaky, trajfy i šaliniy, takže auta mohou též.
Při startu by měl tento systém být zakázaný. Zahřívací kolo je na zahřátí a ne na nabytí.
A to proč jako? Protože jsi to ted vymyslel?
PS: Když už tak jde o "nabití", "nabytí" je trochu neco jineho.
Přesně takhle by se mi to líbilo, aby byla formule nositelkou technologického pokroku. Bohužel KERS je hodně drahý, a tak to vypadá že ho na příští sezónu smáznou. Jinak omezením rozpočtů z toho vůbec udělají technologicky starou srandu ... ono co asi ukážou s rozpočtem 30 mil liber na rok, když letos dal takový McLaren 60 mil liber pouze za ten KERS.
česky Superkondenzátor, v EN nejčastěji Ultracapacitor. Jedná se o součástku schopnou uchovávat elektrickou energii v přímé podobě náboje. Rozdíl mezi běžným kondenzátorem a superkondenzátorem je vysoká hodnota kapacity na jednotku hmotnosti (objemu). Jejich největší výhodou je schopnost velmi rychlého vybití i nabití, tj. odevzdávání či přijímání výkonu v řádu desítek kW. To vše při velmi vysoké účinnosti >95% a životnosti >statisíce cyklů. Nevýhodou je zatím jen 1/10 kapacita ve srovnání s chemickými akumulátory a nějaké technologické problémy. Ve chvíli, kdy budeme schopni vyrábět uhlíkové nanotrubičky bude využitelnost mnohem vyšší, protože měrná kapacita se vyrovná a později dalece překoná chemické akumulátory. Superkondenzátorům patří budoucnost a jednoho dne zcela vytlačí chemické akumulátory. Alespoň že se o nich teď bude mluvit a navzdory ropné lobby se zrychlí jejich vývoj.
Nu, víte kdo začal s výzkumem ultrakapacitorů? Přece Standard Oil of Ohio...
chtělo by to víc odborných inrormací, kolik joulů se do toho vejde a oč klesne spotřeba v městském provozu u obyč.osobáků? Co na to místní odborníci?
Ten "superkapacitor" je vtipnej. Škoda, že český novinář neví, že česky je to kondenzátor. A tak zase musím dát