- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proboha kdo a jak přišel na toto: "Jen v USA ročně prý zemře na následky onemocnění způsobených znečištěním ovzduší z obřích přepravních lodí 60 000 lidí"
Ono je to sice pěkné, ale pokud by se to mělo převážet kamiony, bude to ještě horší. Pokud by se vešly 2 kontejnery na kamion, což není vždy možné, tak to vychází cca na 5500 kamionů. A pokud má kamion průměrný výkon 400 - 600 koní a budeme-li počítat se spodní hranicí, které odpovídá výkon 400 koní = +-300 kW, tak na převoz nákladu lodi Emma Maersk kamiony to vychází na 1650 MW. Je to jen orientační výpočet, ale +- to ukazuje, jak na tom lodní doprava je....
Možná, ale těch 5500 kamionů ti nevyprodukuje tolik sraček, protože používají efektivnější spalovací motory. Možná to bude tím, že automobilový průmysl je buzerován a tak byl nucen používat efektivní motory narozdíl od lodí. Možná to bude tím, že soukromý sektor se lépe buzeruje. Možná v tom je mimo ekologie i něco jiného. A možná jednoho dne nám bude zakázáno dýchat, protože vydechujeme "škodlivé" plyny. Ale až budeme mrtví, pak budeme zelení.
co takhle jaderný pohon? Nějaký menší reaktor, stejně jako v ponorkách by byl asi výhodnější. Jistě, sou tu velká rizika při haváriích, ale u takto velkého plavidla je nebezpečí minimální. To už je větší riziko že by ji někdo ukradl právě kvůli reaktoru..
USA už tuším jednu takú nákladnú loď s atómovým pohonom postavili,ale prevádzkovali ju len chvílu.Že vraj boli výsoké prevádzkové náklady a iné komplikácie,ktoré neboli v civilnom sektore akceptovateľné.
Zelení řeší zcela neškodný CO2 a podstatné problémy jim zcela unikají.
Jako obvykle !
to už víme roky, že zelený jsou vymaštěný demagogové co s ekologií nemají moc společného a řeší naprosté nesmysly.
pár lidí mi tu nechtělo věřit, co dělají Američani se starýma loděma - potápějí je. Je nesmysl, kdo tu tvrdí, že je klasicky sešrotujou - stálo by to totiž několikanásobně víc. Tady je důkaz, je to tak půl roku staré: http://www.youtube.com/watch?v=1TNK0GM3OvU nebo zadat na youtube "sinking of aircraft carrier "
No a co? Vzdyt je to jen balik zeleza co zrezivi. To je naprosto ekologicke...
Pravdepodobne se v clanku mluvi o lodi s motorem Wärtsilä/Sulzer (Finsko), 14 valcu a okolo 70MW vykonu. Jedna se o nejvetsi motor na svete, 2 takt (nakladni lode maji vzdy 2-takt, osobni 4-takt), vstrikovani Common-Rail s procesorovym rizenim, a to pekne slozitym. A nemyslete si, ze ty lode muzou kourit jak Titanic. Ani nahodou. Vse podleha celkem prisnym predpisum a existuje neco jako TÜV - bezne je to Germans Lloyds. Jestlize lod nesplnuje limity, nedostane imatrikulaci, nelze ji pojistit- a to pri 14.000 kontejnerech napalube uz neni vubec zadna sranda, protoze hodnota prepravovaneho zbozi presahuje jednu miliardu dolaru !!! Lod nesmi do pristavu, takze si ani nevrzne. Budete se divit, ale ty lode splnuji aktualni emisni limity.
ja jsem se 8 mesicu pohyboval na jedne z podobnych, ale mensich kocabek (M/S Sitno, 5300 BRT, motor o vykonu 5500 PS se spotrebou zhrba 15 tun/24 hod, za tu dobu jsme ujeli zhruba 600 km) coz cini spotrebu na 1 tunu pohybujici se hmoty a na 100 km zhruba 0,5 kg pohonnych hmot. Ve srovnani s "ekologickou" motorkou tak 500 ccm objemu, vaha 200 kg stroj a 2 jezdci zhruba taky 2x100 kg=200 kg, spotreba 5-6 l benzinu/ 100 km....to dela zhruba uctyhodnych 18-10 kg pohonnych hmot / tunu hmoty / 100 km, cili zhuba 20x vyssi spotreba. U vetsich a modernich lodi bude pomer spotreby na tunu hmotnosti jeste mnohem priznivejsi
Řekl bych, že tady nejde o relativní hodnoty (kolik na tunu), ale jen o absolutní (kolik celkem). Ale jinak díky za info. Rozšířil jsem si obzory:)
Ano, ty lodě vyprodukují fůru znečištění. Ale pořád je to nejjekologičtější způsob, jak ten ohromný náklad převézt přes půl planety. Kdyby se zrušili tihle giganti, musely by se náklady převážet na menších lodích, případně nějakými kombinacemi menších lodí a vlaků a podobně - a tedy na převoz jednoho kontejneru z bodu A do bodu B by se vyprodukovalo ještě mnohem víc znečištění, než vyprodukuje tahle ohromná loď . Takže je to nejlepší možné řešení - podobně jako třeba kamion a vlak - jedna lokomotiva sice znečišťuje mnohem víc než kamion, ale jedna jízda plného vlaku nahradí xx jízd kamionů - tudíž jde o přijatelnější řešení, jak z ekonomického, tak ekologického pohledu.
Tak a te´d je otázka, jestli je opravdu nutné převážet ty věci na druhou stranu planety.
Z uvedeného je patrné, že takzvaná "zelená" opatření nejsou nic jiného než způsob, jak vydělat na běžných občanech další a další peníze...
No kdyby byli ekologum opravdu slo o prirodu, nezabyvali by se spotrebou u aut. Cim vetsi spotrebu by mely, tim driv by dosla ropa a priroda by se neznecistovala.