Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Díky ekologickým poplatkům zmizelo ze silnic 150 tisíc starých aut

Od prosince loňského roku do března bylo z registru vozidel vyřazeno 150 tisíc aut, dovoz ojetých vozů, které nesplňují emisní limity, se téměř zastavil. Mezi své úspěchy v čele ministerstva životního prostředí tento posun zařadil šéf zelených Martin Bursík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mirda

bla bla

celej clanek je sracka..... sam mam katalizatory 2 na 328i a naprosto funkcni a lecktera shade by mohla zavidet, spis by meli resit nerozove vyfuky jako ma BMW protoze ty srackoidni vyfucky hnijou uz pred katikem a pak to jsou emise:-©, ale to v zajmu setreni nikoho nezajima, vsude se poustej do BMW ze kterych by si mohli brat vsichni priklad

0/0
11.5.2009 10:43

mirda

bla bla

ty stary auta se vyradej sami, driv nebo pozudeji, bych chtel videt cloveka co si koupi BMW viz foto a bude resit 5tis za prepis...... myslim ze starou shades tam nikdy neuvidime jako nepritele statu... je to smesne, kdyz na to lidi nemaj tak zaplatej i poplatek, to by je mueseli zakazat

0/0
11.5.2009 10:40

mirda

nesmysl

0/0
11.5.2009 10:37

Jirka

Škodliviny na skleníkový efekt

Nedávno jsem četl zpávu o množství emisí a to ,že 14 obřích tankerů vyprodukuje stejné množství emisí jako všechna auta na světě,takže pokud je to pravda,tak vyřazením "několika" starých aut má na čistotu světového ovzduší vliv, jako močení chrousta na rezivění zemské osy.

0/0
9.5.2009 22:27

Milan

Re: Škodliviny na skleníkový efekt

Nevím, jestli tahle úměra platí, zdá se m to trošku nadnesené. Nesporným faktem je ale to, že Bursík blábolí nesmysly a co se týče oxidu uhličitého, tedy hlavního skleníkového plynu, tak ten produkují všechna auta. nejen ta stará. Naopak - třeba supermoderní osmiválcové BMW  při spotřebě 10 - 12 litrů (a někdy i daleko víc) ho vypustí jako dvě Š 120 při stejném kilometrovém proběhu.  Ovšem ten, jak známo, je u starších vozů nesrovnatelně nižší.

Ale k věci - samozřejmě, že ekopoplatky nezlikvidovaly vůbec nic, jen nadělaly další bordel v registru, neboť stará auta se přestala při prodeji převádět a nyní se jen "půjčují". Oněch 150 000 vozů byly ve skutečnosti buď  totální vraky, anebo spíše zcela neexistující auta, které lidé odhlásili ze strachu, způsobeném kampaní okolo povinného ručení. To ostatně byla také jen bublina, která, když splnila svůj účel, splaskla a dnes na ní nikdo ani nevzdechne.

A tyhle dezinformace člověk čte a slyší ve "svobodných" sdělovacích prostředcích...

0/0
10.5.2009 6:35

tom

úvodní obrázek

proč máte na úvodním obrázku trojkové BMW, které se jako tato modelová řada e36 už ve většině případů osazovalo motorem s katalyzátorem a ve výsledku tak plnilo normu euro 3 ??? To mi jako ekologicky zatěžující auto nepřijde, euro 3 neplnila ještě kdejaká škodovka o pět let později než BMW.

0/0
6.5.2009 9:43

Kosta262

Re: úvodní obrázek

No to pozor. Euro 3 plní i udržovanej favorit, jenže to nikoho nezajímá. Stavěnej byl pro Euro 1 (nebo2?) a podle toho se za něj platí.

Výroba nových aut je pro životní prostředí větší zátěž, než provoz těch starých.

Tento EKOpoplatek není EKOlogický, ale čistě EKOnomický.

Jediné plus vidím v omezení dovozu starších aut. A ani to není tak jednoznačné. Ty největší plečky se k nám stejně už skoro nevozily.

0/0
6.5.2009 9:53

tom

Re: úvodní obrázek

udržovanej favorit? To je naprostý nesmysl, na euro 3 se dostaneš minimálně s neřízeným katalyzátorem a o tom se jim u škody ještě muselo pár let nechat zdát.. Fáčko se stříkačkou (monošpric) plnilo euro 2, s karburátorem je to v podstatě stejný motor jak u š120, resp. 125 či 136 rapid.

0/0
6.5.2009 9:59

rudastraka

Re: úvodní obrázek

vyvozni favority mely rizeny katalyzator od 1991, od 1993 vsechny

pochybuju ze s nerizenym katalyzatorem se dostanes na euro 3 trubko

0/0
6.5.2009 13:28

MartyKO

Ostuda pana Bursika

Nekdo by mel panu Bursikovi vysvetlit, ze tech 150.000 aut nema na svedomi jeho ekobolsevicka dan, ale zmena v placeni povinneho ruceni kde hrozilo platit pouze za doklady byt auto fyzicky uz davno neexistovalo nebo bylo nekde odstaveny a rozebrany na dily. Pokud to nevi, je to ostuda. Pokud to vi chlubi se cizim perim. Oboji mu nedela zrovna dobre jmeno... Rv

0/0
5.5.2009 23:37

amigo_23

Ekologicky poplatek za neodhlasene kraksny

No, jeste by meli vymyslet neco pro ty, co se tech strepu nezbavili! Meli by platit nejaky rocni ekologicky poplatek za to, co vypousti s tech kramu. Kdyz vidim sousedovu asi "100 let" starou skodovku, se kterou vyjede 1x za mesic a potom celou dobu blokuje parkoviste, tak me mury berou...

0/0
5.5.2009 19:33

Rid

Re: Ekologicky poplatek za neodhlasene kraksny

Pěkně si protiřečíš. Když někdo vyjede i kdyby 2x za měcíc starou herkou, znečištuje prostředí méně než ten kdo jezdí novějším všude i přes ulici do krámu pro deset rohlíků.

0/0
5.5.2009 21:11

dYvY

Re: Ekologicky poplatek za neodhlasene kraksny

Když někdo vyjede 2x za měcíc novým autem, znečištuje

prostředí méně než ten kdo vyjede starym.

0/0
6.5.2009 1:12

tom

Re: Ekologicky poplatek za neodhlasene kraksny

to sice ano, ale jak moc se znečistilo prostředí když se to nové auto muselo vyrobit? Kolik energie se muselo zpotřebovat? Proto je ekologicky výhodnější, když ten, kdo jezdí jen velmi málo tak si ponechá staré auto (i kdyby to měl být warťas).

Tahle demagogie je příznačná od zelených i pro výrobu elektřiny: postavíme větrníky, sice nejsou schopné vyrobit za svou životnost energii, kterou bylo potřeba k jejich výrobě, ale když už jedou v provozu, tak jsou "zelené". :-©

0/0
6.5.2009 9:48

Kosta262

Re: Ekologicky poplatek za neodhlasene kraksny

R^

0/0
6.5.2009 9:55

dYvY

Re: Ekologicky poplatek za neodhlasene kraksny

Ja to nejak neresim. Kdyz nekdo chce jezdit ve stare kourici herce at jezdi. Kdyz ma nekdo na nove auto at si ho koupi.

Kdyz mesto nechce aby mu tam stare auta jezdila, at to zakaze.

Kdyz si stat mysli, ze stare auta prinasi vic skody nez uzitku, at je zakaze.

To je demokracie.

0/0
6.5.2009 10:41

PRAK

Re: Ekologicky poplatek za neodhlasene kraksny

A to jste vzal kde. Já jsem proti větrníkům z mnoha důvodů a nechci je v České republice, ale energentická návratnost větrné elektrárny (rok výroby 2008) je tak 5-6-ti násobek energie investované. Víc energie než získáte jejich použitím potřebují k výrobě a distribuci pouze biopaliva (to je ostatně důvod proč přestali zelení jezdit s nafťákama na naftu - samozřejmě hezky potichu). Takže příště nepište nesmysly.

0/0
9.5.2009 8:48

TDI

Re: Ekologicky poplatek za neodhlasene kraksny

SI BLB

0/0
5.5.2009 22:48

fojtik

auta

Taky bych nejradsi prodal ten svuj strep a koupil naky faro z tehle stranek

R^

www.sportovnivozy.cz   

V

0/0
5.5.2009 18:32

Qwert

BMW

Proč tam dali fotku E36? Vždyt tyto auto jsou technicky vyspělá i na dnešní dobu! A ty se navíc vrakoují pouze bouračkami....:-)

0/0
5.5.2009 18:22

rudastraka

Re: BMW

euro 1 = vyseptanej kram na urovni favorita

0/0
5.5.2009 18:39

qualcom

Re: BMW

sám sedíš ve zhnilé feldě,jelikož jsi toho bawca nikdy neřídil,na jízdní vlastnosti této káry nemají většinou nová auta

0/0
5.5.2009 21:49

rudastraka

Re: BMW

ty ses typicky priblblo s xiltem dozadu

0/0
5.5.2009 22:59

tom

Re: BMW

chca chá, srandisto, většina motorů v e36 plní euro 3 8-o

0/0
6.5.2009 9:50

rudastraka

Re: BMW

autobazar.hyperinzerce.cz

to jen namatkou jedinej odkaz na euro 1

srandisto

0/0
6.5.2009 13:30

tom

Re: BMW

nejspíš proto mělo BMW vícebodové vstřikování a katalyzátory v době, kdy se do fáčka tlačil benál přes karburátor.. :-)

V německu byly auta začátkem 90. let úplně jinde. Víš třeba o tom, že od počátku 90. let vyráběl VW, BMW, atd. auta plnící euro 3? Tenkrát to bylo v rámci nějaké normy, pro povolení vjezdu do některých center měst, ale specifikace a limity byly stejné jak pro pozdější euro 3

0/0
6.5.2009 9:56

individual

Re: BMW

To je pravda, ale na nesmyslnosti puvodniho prispevku o vyspelosti E36 i v dnesnich meritkach to nic nemeni.

0/0
6.5.2009 11:04

g

Re: BMW

dobrý tak pro romy

0/0
5.5.2009 19:26

Spit_MkI

Diky? Spis kvuli!

Tahle cela "ekologie" je jen populismus. Nejvic skodi prirode ne provoz auta, ale jeho vyroba. Auto, ktere uz 20 let jezdi (a je samozrjme ve stavu, ze muze dostat technickou a emise) je diky mnoha letum v provozu mnophem ekologictejsi, nez kdyz kazde tri roky auto vyhodite a koupite si nove. Jenze tim by trpelo HDP. Divadelko.

0/0
5.5.2009 14:56

Coraxus

Re: Diky? Spis kvuli!

Souhlas.

BTW zkuste si představit alternativní vývoj: vláda zruší ekologickou daň a NEzavede šrotovné, a místo toho uzákoní povinnou záruční dobu na auta 10 let. Co všechno by to přineslo? A bylo by to ekologičtější, po zvážení VŠECH dopadů ve VŠECH oblastech ?

0/0
5.5.2009 15:12

icmek

Re: Diky? Spis kvuli!

jenže - automobilky nebudou mít co dělat, lidi nebudou mít co žrát, stát bude mít prázdnou pokladnu, vlna nevole, občanská válka... svět si zvolil tržní ekonomiku. nechápu proto, jak chce bejt ekologickej.

0/0
5.5.2009 16:11

Coraxus

Re: Diky? Spis kvuli!

Automobilka jako každá firma chce vydělávat, takže když nepůjdou na odbyt auta, převedou část výroby na něco jiného. Že by automobilky propustily dělníky a pak jejich manažeři plakali na rohu ulice "Chtěli jsme dělat auta, ale vy je nechcete koupit, tak nebudem vyrábět nic!", to je dost nesmyslná představa. Od toho jsou manažeři, aby něco vymysleli.

Ovšem CO by vymysleli, se nedozvíme, jestliže ta situace nenastane.

0/0
5.5.2009 17:29

g

Re: Diky? Spis kvuli!

záruka na 10 let by pčinesla tak o polovinu vyšší cenu auta ... dívenko prostáV

0/0
5.5.2009 19:28

pocestný

Re: Diky? Spis kvuli!

Je to relativni. Pravdu by jsi mel jen v pripade, ze by lide prostredky, ktere by usetrily nekoupenim noveho auta pouzili ekologicteji. Pokud si ale za tyto prostredky koupi dovolenou u more nebo nejake spotrebni zbozi, jehoz vyroba neni take ekologicka, tak je to jeste horsi....  Nahradou stareho auta za nove se alespon snizi emise, a to ma prinos pro vsechny.... Nebo jak myslis, ze ty penize alternativne utrati?...  Vzdyt i kdyby je prochlastali v hospode, tak na vyrobu a dovoz piva spotrebujes energii atd atd.... Takze nez zacneme odsuzovat, zkusme veci domyslet.

0/0
5.5.2009 16:14

icmek

Re: Diky? Spis kvuli!

jak se sníží emise?

0/0
5.5.2009 17:07

dYvY

Re: Diky? Spis kvuli!

Jeste jsem nevidel nikoho, kdo by auto po trech letech vyhodil.

0/0
6.5.2009 1:18

kubas_86

Re: Diky? Spis kvuli!

musíš nad sebou asi otevřít poklop......

0/0
6.5.2009 19:47

Andee

Hmm...

Jinak je to od Bursíka opět čistokrevné populistické vytahování se. 150 tisíc zní sice velkolepě, ale kolik procent provozu tato auta asi udělala? Tipuju, že víc než polovinu z nich vytáhli majitelé dvakrát za rok z garáže, když jeli zalejt kytky na hřbitov...:-P

0/0
5.5.2009 14:17

DeDust

Re: Hmm...

spousta z nich uz vubec nejezdila, pokud jeste v dobe "likvidace" existovala...

0/0
5.5.2009 16:00

icmek

Re: Hmm...

R^

0/0
5.5.2009 16:12

dYvY

Re: Hmm...

Co porovnavas neporovnatelne! Myslis, ze nekdo kdo ma nove auto s nim jezdi jenom proto, ze je nove? Napriklad ja najezdim z novym autem uplne stejne kilometru jako jeste pred pul rokem ze starym.

0/0
6.5.2009 1:23

Andee

Re: Hmm...

Nepochopils... jednak část těch "sešrotovaných" už dávno neexistovala a další velká část byla opravdu minimálně provozovaná... že jsou lidé, kteří ve starých šunkách najedou dost km, to s tím vůbec nesouvisí...

0/0
6.5.2009 23:50

icmek

Bursíku

prosím tě, srovnej nám na blogu ekologicky dvě auta - 15 let starou 1.3 16V a fungl novou 4.8i :-/

0/0
5.5.2009 14:00

Andee

Re: Bursíku

Bursík je ten poslední, koho bych se zastával, ale když chceš srovnávat, tak se drž v jedné kategorii. Velkoobjemové motory byly, jsou a budou. Kdo sešrotoval 15 let starej vrak s objemem 1.3, tak si asi neběží koupit pětilitr... :-/

0/0
5.5.2009 14:16

Coraxus

Re: Bursíku

Icmeku, to jsou dost nefér podmínky, nezdá se ti? :-P

BTW pokud by šlo o srovnání emisí ŠKODLIVIN a ne CO2, jehož množství je v podstatě úměrné objemu motoru, tak by ses možná divil, kdo by vyhrál...

0/0
5.5.2009 15:16

icmek

Re: Bursíku

jenže to je právě to, co nechápeš, přiblblo. proč se mám držet ve stejný kategorii jako? proč existuje pětilitr, když tam bohatě stačí dát dvoulitr, he? proč platí ekodaň auto, které má malý objem a proč tu ekodaň neplatí pětilitrovej prasák, kterej navíc jezdí ročně mnohem větší vzdálenosti, než ta třináctka? proč, když je to EKOdaň, jí neplatí ten, kdo znečišťuje? proč jí neplatí ten, co si koupí pětilitr? proč jí platí ten, kdo koupí třináctku? už vem jen fakt, že ten, kdo kupuje pětilitr, nemá zájem na šetření palivem... chápeš to?

0/0
5.5.2009 15:35

xxx

Re: Bursíku

Chytraku, omezuj si sam sebe, tobe taky nenarizuje bydlet v garsonce, ktera by ti urcite stacila k zivotu a nespotrebovala tolik energie, narozdil treba od domu. Ten v tom petilitru zaplati statu mnohem vice v palivu, to je ta ekodan, jezdis vic - vic zaplatis.

0/0
5.5.2009 17:00

Andee

Re: Bursíku

Tak, tak R^

0/0
6.5.2009 23:51

icmek

Re: Bursíku

pokud je to EKOLOGICKÁ daň, tak ať jí platí ten, kdo vědomě koupí něco, co víc znečišťuje ovzduší, než je potřeba. a pětilitr v rodinném SUV fakt potřeba neni. nevim, proč by měla rodina, která koupí 10 let starý maličký auto, aby ušetřila na nákladech, platit nějakou ekodaň.

0/0
5.5.2009 15:38

Coraxus

Re: Bursíku

A hleďme, původně to vypadalo jako ekologie - a ona se z toho klube závist lidí s malým autem vůči lidem s velkým autem... ;-D

0/0
5.5.2009 17:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.