- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pětitaktní motor jako první zkonstruoval Jára Cimrman, jednotlivé cykly byly: Sání - stlačení - výbuch -výfuk - oddych.
dokud to bude jezdit na ropu, tak to nikomu vadit nebude, jak do toho zacnou motat elektriku a vodik apod., OPEC to zasekne
Přesně,pokud se něco obejde bez ropy tak to stopnou. První pravidlo tržního hospodářství zní "za vším hledej peníze". Zdůrazňuji slovíčko ZA VŠÍM. Můžete s tím nesouhlasit,protestovat, ale to je tak asi všechno.
Opravdu hodně dobrý nápad, 200.koní z listru ?
Pravděpodobně levnější způsob oproti přeplňování.
Moc se mi to líbí.
.....při jakých maximálních otáčkách to bude fungovat. ta expanze v pátém válci to musí zákonitě zpožďovat ve vysokých otáčkách...... protože se to časově nemůže rovnat výbuchu v pracujícím válci
Ci prave to nebude ten dovod preco doteraz nikto taky motor seriovo nevyraba.
Vážený perpetum d3bile, kolik litrů jste si už zvládnul nacouvat?
Pohon na benzin,naftu je neúčinný a drahý, zvlášť v zemích jako je ČR je to v daňovém pekle těžká finanční újma. Elektrika, stlačený vzduch jako varianta dobrý, ale stále jen výhodné pro manažery v ČEZu. Nejlepší by byla varianta asi stirlingův motor.
Podle me,
se do vyvoje cpe strasna rana penez, a ze by vyvojari v automobilovem prumyslu takovy motor uz davno nepouzivali, to by me prekvapilo. Ja vidim spis budoucnost v dieslu, vodiku, a elekticke energii. Docela zajimaý je stlacený vzduch, to se mi libi hodne, ale jaky potencial to ma nedokazu rict, tesim se ale, jakym smerem se to bude ubirat.
Jasně. To je zase zelené pomatení. Auto nebude čudit protože pojede na baterky. To že o to víc budou čudit elektrárny aby vyrobily elektřinu pro nabíječky je fuk. To samé stlačený vzduch. Bursíkomobil si to bude prděl na stlačený vzduch a všude budou hučet motory , které ho budou stlačovat.
130 koní není na 0,7 litru objemu nic nedosažitelného ani u běžného turbo čtyřtaktu - kolik koní mají motory F1, což jsou turbo 1,5 litru?
Spíš jde o to zvýšení účinnosti - expanze plynů ještě vykonává trochu užitečné práce, místo aby dělala kravál z výfukového potrubí. To vidím jako další výhodu tohoto návrhu - budou stačit jednodušší tlumiče výfuků. Na druhou stranu mohou nastat problémy s katalyzátory, teplota výfukových plynů bude nižší.
turbo neporovnavej s atmosfericky plnenym, to pak neni problem z toho dostat i 200 koni. btw F1 ma 1,5 litrovy turba? to slysim prvne. a za treti u zavodnich motoru kde se bezny motory stelujou na tyhle vykony je trosku jina zivotnost motoru, soucastek a trosku jina cenova relace servisu.
zajimava myslenka,ale videl bych jej radeji jako nizko objemový 6valec,4 prac 2 expanzni..bude se pravdepodobne jednat o benzinak jelikoz naftak nema potrebne horke a roztazne plyny...