Diskuze

Čtyřdobý motor už nestačí, na obzoru je pětitakt 0,7 litru, 130 koní

Dvoutakty a čtyřtakty byly vývojářům společnosti Ilmor málo. Za několik týdnů předvedou funkční koncept pětitaktního motoru. Maloobjemový tříválec má nečekaný výkon při nízké spotřebě a využívá neobvyklé technické řešení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

10. 7. 2009 21:30
Jára Cimrman

Pětitaktní motor jako první zkonstruoval Jára Cimrman, jednotlivé cykly byly: Sání - stlačení - výbuch -výfuk - oddych.

0 0
možnosti

Host

25. 6. 2009 15:14
OPEC

dokud to bude jezdit na ropu, tak to nikomu vadit nebude, jak do toho zacnou motat elektriku a vodik apod., OPEC to zasekne

0 0
možnosti

Host

26. 6. 2009 15:26
Re: OPEC

Přesně,pokud se něco obejde bez ropy tak to stopnou. První pravidlo tržního hospodářství zní "za vším hledej peníze". Zdůrazňuji slovíčko ZA VŠÍM. Můžete s tím nesouhlasit,protestovat, ale to je tak asi všechno.

0 0
možnosti
K

krokus2

20. 6. 2009 6:30
Super !

Opravdu hodně dobrý nápad, 200.koní z listru ?

Pravděpodobně levnější způsob oproti přeplňování.

Moc se mi to líbí.

0 0
možnosti

Host

19. 6. 2009 12:53
h

[>-]

0 0
možnosti
ZP

vymrzovac

19. 6. 2009 9:56
zajímalo by mne, .....

.....při jakých maximálních otáčkách to bude fungovat. ta expanze v pátém válci to musí zákonitě zpožďovat ve vysokých otáčkách......:-/   protože se to časově nemůže rovnat výbuchu v pracujícím válci

0 0
možnosti

Host

1. 7. 2009 13:17
Re: zajímalo by mne, .....

Ci prave to nebude ten dovod preco doteraz nikto taky motor seriovo nevyraba.

0 0
možnosti

Host

10. 6. 2009 17:35
Todle nepotřebuju

motor v mym autě při couvání palivo vyrábí...

0 0
možnosti

Host

19. 6. 2009 0:51
Re: Todle nepotřebuju

Vážený perpetum d3bile, kolik litrů jste si už zvládnul nacouvat? 8-o

0 0
možnosti
LK

mi_golem

8. 6. 2009 8:38
uvažuji o parním stroji

Pohon na benzin,naftu je neúčinný a drahý, zvlášť v zemích jako je ČR je to v daňovém pekle těžká finanční újma.  Elektrika, stlačený vzduch jako varianta dobrý, ale stále jen výhodné pro manažery v ČEZu. Nejlepší by byla varianta asi stirlingův motor.

0 0
možnosti
KE

Pan Navratil

9. 6. 2009 8:55
Re: uvažuji o parním stroji

Stirling nevychází moc pružně.

0 0
možnosti

Host

7. 6. 2009 10:54
Muj nazor

Podle me,

se do vyvoje cpe strasna rana penez, a ze by vyvojari v automobilovem prumyslu takovy motor uz davno nepouzivali, to by me prekvapilo. Ja vidim spis budoucnost v dieslu, vodiku, a elekticke energii. Docela zajimaý je stlacený vzduch, to se mi libi hodne, ale jaky potencial to ma nedokazu rict, tesim se ale, jakym smerem se to bude ubirat.

0 0
možnosti
IKČ

Ing.Rudolf Kitler_prezident ČSSR

23. 6. 2009 8:27
Re: Muj nazor

Jasně. To je zase zelené pomatení. Auto nebude čudit protože pojede na baterky. To že o to víc budou čudit elektrárny aby vyrobily elektřinu pro nabíječky je fuk. To samé stlačený vzduch. Bursíkomobil si to bude prděl na stlačený vzduch a všude budou hučet motory , které ho budou stlačovat. ;-D

0 0
možnosti

Karel Kahovec

3. 6. 2009 13:53
Výkon

130 koní není na 0,7 litru objemu nic nedosažitelného ani u běžného turbo čtyřtaktu - kolik koní mají motory F1, což jsou turbo 1,5 litru?

Spíš jde o to zvýšení účinnosti - expanze plynů ještě vykonává trochu užitečné práce, místo aby dělala kravál z výfukového potrubí. To vidím jako další výhodu tohoto návrhu - budou stačit jednodušší tlumiče výfuků. Na druhou stranu mohou nastat problémy s katalyzátory, teplota výfukových plynů bude nižší.

0 0
možnosti
H

Honza.Z

4. 6. 2009 8:03
Re: Výkon

turbo neporovnavej s atmosfericky plnenym, to pak neni problem z toho dostat i 200 koni. btw F1 ma 1,5 litrovy turba? to slysim prvne. a za treti u zavodnich motoru kde se bezny motory stelujou na tyhle vykony je trosku jina zivotnost motoru, soucastek a trosku jina cenova relace servisu.

0 0
možnosti

prof Válec VUT Brno

2. 6. 2009 10:42
keep it real

zajimava myslenka,ale videl bych jej radeji jako nizko objemový 6valec,4 prac 2 expanzni..bude se pravdepodobne jednat o benzinak jelikoz naftak nema potrebne horke a roztazne plyny...R^

0 0
možnosti