Diskuze
Bezpečné řízení: na jedničku neumí jezdit nikdo
Děkujeme za pochopení.
Host
Kdo to vymyslel?
Teda v padesátce objíždět na šířku dveří,co to udělá stím co vystupuje?
Host
belzezub
na LEPIČE a problikávače funguje jediné- až pojede naproti víc aut,zpomalit..motorem..a když se rozbliká znovu,ještě víc..ty vemena,co ve tmě problikávají dálkovými, nebo když nedejbože milospánu silnic neuhnu ze silnic pustí dálkové,prostě zastavím..jsem oslněn, nevidím kam jedu tak stojím...tole umí borci v SUV, doávkch,náklaďácích..světla mají výš a když vám je pustí zezadu,nevidíte nic..
v německu jsou za to nehorázný pálky,proč to nezavedou u nás?
a lepiče také vyléčí přbrždění ruční brzdou....
Host
Jen tak...
Dvě takové malé drobnosti, co mě napadají.
1) pokud potřebujete přejet z pruhu do pruhu a dáte s předstihem blinkr, pro vedle jedoucího kreténa je to ve zdejších končinách jen výzva k tomu, že schválně přidá a zablokuje vás, abyste do toho pruhu vjet nemohli. Na rozdíl od řady jiných zemí, kdy ten vedle jedoucí naopak lehce ubere a umožní vám zařazení. Takže se nelze divit, když skoro nikdo v předstihu blinkry nedává
2) lepení na zadek je v řadě případů zřejmě jediný způsob, jak kreténa jedoucího pomalu zcela zbytečně a nesmyslně v levém pruhu, ačkoliv je pravý pruh prázdný, přesvědčit, že do toho pravého uhne. Druhá možnost je podjetí, ovšem otázka je, co je horší.
Pozn., to jsou jen takové malé potřehy okolo, sám jezdím velmi defenzivně, tak zpravidla problém nemám, ani z jedné strany
Host
Re: Jen tak...
Poznámka k bodu 1, obávám se, že jste zcela nepochopil o jakém "předstihu"/prodlevě se v článku jedná. Prodleva má nastat mezi podíváním se do zrdcátka a zapnutím blinkrů. Neznamená to, že máte půl hodiny blikat než začnete kroutit volantem.
Vzhledem k vašemu agresivnímu vyjadřování doufám, že přestože dle vašich slov jezdíte defenzivně, na silnici vás nikdy nepotkám
Host
Ano klasicky ukaz na ceskych cestach...
Potvrzuji, v CR neumi jezdit na jednicku NIKDO, na ceskych cestach jsou to bud splasene prasata predjizdejici pred zatackou, po zebre nebo pres slucujici se pruhy anebo hlemyzd ktery je zakousnuty do volantu a nevnima svet
dívenka prostá
Re: Ano klasicky ukaz na ceskych cestach...
neni to takova tragedija* Tich par mušek viřešim předjižděnim před zatačku, po zebře nebo přes slucujicise pruhi*
honza158
To je sila
"jsem udělal tři vážnější chyby: myška na magistrále, nerozlišování
hlavní a vedlejší silnice, dvakrát jsem přehlédl značku s třicítkou.
Ta poslední byla nejhorší" Tak to je sila hlavni, vedlejsi, mysky to je prd, ale rychlost to je uplne nejvic. K tem 30 snad jen to ze 95% z nich je naprosto nesmyslnych
Host
Re: To je sila
Pokud ale chceme, aby se nad nesmyslnými omezeními někdo zamyslel, měli bychom je (tak trochu po švejkovsku) pečlivě dodržovat.
Prostě vidím třicítku na rovném a přehledném úseku - tak zpomalím opravdu na 30 a pokud se to někomu nelíbí, nechť si mne předjede (pokud tam není plná - jako že takové úseky znám taky).
Často se taky u staveb a podobně zapomíná dávat správně konec omezení - takže prostě pojedu 30 třeba kilometr, dokud nedojedu k nejbližší křižovatce (která omezení rychlosti ruší)
Někdy naopak dávají třicítku před křižovatku, i když staveniště nebo přechod je až za ní - těžko radit někomu, ať za křížovatkou, ještě před přechodem zrychlí na 50 (nebo 90 mimo obec), když tam může někdo vejít do silnice, ale pokud není nikdo v dohledu, proč ne - pokud chtějí, aby se přes přechod jezdilo 30 vždy, měli tu značku dát jinam.
GoogleBomber
Bezpečnost na 1. místě
Zajímavé, něco z uvedeného mám v krvi, něco byla novinka, něco nechápu. Například nevím, co je nebzepečného na řízení levou rukou a s pravou na šaltrpáce. Tak jezdím často. Řízení má posilovač, levá ho tak hravě zvládne.
V každém případě bych navrhoval, aby bylo udělování řidičscké licence (řidičáku) dvoufázové - první fáze jako dosud, druhá fáze po roce, až se řidič zajezdí bych uvítal povinně jízdy bezpečnosti s důrazem na v článku uvedené zásady.
Prosím o více článků na toto téma, díky!
honza158
Re: Bezpečnost na 1. místě
spravne vice clanku at se naucite aspon castecne ridit. K te jedne ruce - pokud byste potreboval nahle provest uhybny manevr tak s jednou rukou jste v riti, zvladnuti nasledneho smyku atd., zjednodusene s jednou rukou nemuzete zatocit tolik jako s obema, nemate potrebnou rychlost pri krouceni volantem... drzeni volantu obema rukama je zakladni vec pro to abyste mel vubec sanci nenadalou situaci zvladnout
Host
Odhad vzdálenosti
Už jsem párkrát někoho táhl na laně a občas jsem i řídil osobní auto tažené na laně. Lano mělo délku 2,5 metru a rozhodně jsem na pneumatiky na autě přede mnou neviděl, natož abych viděl ještě kus silnice. Takže kdybych měl někde před křižovatkou stát s takovým rozestupem, abych viděl pneumatiky auta a ještě kus vozovky, tak by mezi těmi auty musela být mezera aspoň 4-5 metrů. Takže kolony před každou křižovatkou by se prodloužily při takových rozestupech nejméně na dvojnásobek. Zkrátka vzdálenost mezi vozidly je v reálu mnohem větší, než to občas vypadá z kabiny. A pokud se občas někomu lepím "na zadek", tak většinou vidím i kus vozovky a ani nešlapu na brzdu - to v pohodě dobrzdím motorem (i když ta noha na brzdě je připravená, kdyby bylo třeba zastavit na místě). Je z toho vidět, že instruktoři nemají praxi v řízení a proto neumí v reálném provozu odhadovat skutečné vzdálenosti při konkrétní rychlosti (místo toho počítají sekundy).
Host
Re: Odhad vzdálenosti
V sekundach se to uvadi proto, ze je mozne si takto definovany rozestup z auta priblizne zmerit, zatimco vzdalenost zmerit primo nejde.
Host
Čekání na křižovatce se zařazenou jedničkou???
Jestli se v UK učí čekat na křižovatkách se zařazenou jedničkou, docela rád bych viděl hlavně statistiky spálených spojek - zejména ve velkoměstech...větší hovadinu jsem neslyšel, chudinky auta :-(
Ta ručka je řekněme ještě snesitelná, i když uplně vidím, jak se pak tvoří daleko více zácpy, neboť když každý nejprve musí zařadit a pak povolit ruční brzdu (či obráceně), stihnou zvláště u méně zkušenách řidičů takové prodlevy, že by stihly projet nejméně dvě auta...výhodu v tomto směru mají lidi jako já, co mají ručku jako čtvrtý pedál a povolují stiskem tlačítka vedle volantu, čili mohou v klidu zařadit a ve stejném okamžiku povolovat ručku (zlatý starý mercedesy :-D)
Host
Tak to je vtipný
když řekne i tento "učitel" že na jedničku neumí jezdit nikdo, ani on. Pokud jsem to pochopil dobře, tak tento test se týká předpisů, tudíž když nedáte na jedničku tak jste za tu dobu porušili předpisy. Tak co to je, když ani instruktor nedokáže jed podle předpisů?!?!?!? Nechápu jak můžou platit stejné předpisy pro někoho kdo je rád, že dokáže vůbec řadit, natož používat zrcátka a sledovat co se kolem něj děje a například mě, ať jsem konkrétní, když je pro mě řízení zábavou a věnuji mu maximální koncetraci. Třeba rychlost 30kmh je opravdu pro idioty co nesledují silnici. Kdyby místo značky 30 kmh tam dali POZOR PŘECHOD tak je to daleko účinější a mě by fíci nedávali pokuty za uplný kraviny. Pak jim jako deb*l vysvětluju, že vim o 30ce i o přechodu. Ale když v okolí nikde ani noha, tak nepojedu 30 jen proto, že tam je značka.
Homer1
Re: Tak to je vtipný
Je třeba si nejdříve uvědomit, pro koho jsou ty značky. Jestli pro účastníky dopravy nebo pro benga.
Pokud tam bude "Pozor přechod", tak policajti mají výrazně omezenou paletu možností jak prudit. Je-li tam "30km", pak stačí dřepět někde v koutku a čekat, měřit a kasírovat (klidně i ve 2 ráno, to chodí ze školy nejvíce dětí, jak známo).
Takže? Kterápak varianta asi bude vítězná? Ano, b) je správně...
Homer1
Se správným rozestupem...
... se v ČR jezdit nedá. Ani ve městech, ani na dálnicích.
Bohužel převládající většinu tvoří idioti, kteří se vecpou i do sebemenší mezery. A nejlépe bez blinkru. Blinkr je pro blbečky, správný frajer ho přece nepoužívá. Nejlépe ještě jet tak min. čtvrt metru v cizím pruhu a trochu plavat sem a tam aby nikdo kolem nich neměl sebemenší šanci uhodnout, co dotyčný bezmozek provede.
komentator-1
Re: Se správným rozestupem...
souhlas zejména s těmi blinkry. V poslední době mám pocit, že nebliká polovina lidí. Vůbec nechápu v čem je problém a proč se blinkr nepoužívá a to ani v dost nepřehledných situacích.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!