Diskuze
První saaby byly zelené dvoutakty, teď patří značka výrobci nejrychlejších aut
Děkujeme za pochopení.
Santa1
Drobná chybka
Alfa Romeo 164 neměla se Saabem 9000/Fiatem Croma nic společného, vznikla mnohem později a byl to sesterský model Peugeota 605.
Host
Re: Drobná chybka
Bodejť, devítitísicovka je neuvěřitelnej držák, kdežto pod alfičkou musíš ležet jak je rok dlouhej - to je vtip, tak se neuraž, jestli si alfista...
Host
saab je proste pojem
koupil jsem si nedavno sveho prvniho saab, po skole, takze starsiho a uprimne jsem byl neskutecne prekvapeny. Byl jsem zvykly na vw golfa, skoda oktavia apod. ale tohle auto je proste jine a musim rict, ze lepsi. Tezko si dokazu predstavit, ze bych si sel nekdy jeste koupit jine auto...
Host
Švédský duch v SAABu
Holt, Švédové, vždy jsem tento národ obdivoval pro jejich obrovskou kreativitu a podnikavost. Kolik toho ve světě dokázali, přitom jsou, co do počtu obyvatel, menším národem, než my
Host
Auta značky SAAB se zrodila v pankrácké
"Janečkárně", bývalé Jawě, během 2. světové války, kdy tam skupina českých konstruktérů tajně vyvíjela pokračování vozu Jawa Minor.
Předpokládali, že po válce bude hlad po levných a spolehlivých autech. Okolo roku 1943 se podařilo dostat dokumentaci a některé díly do neutrálního Švédska, aby se tam protoptyp mohl postavit a vyzkoušet. To se stalo.
Dále se pak teorie rozcházejí. Jedni tvrdí, že Švédové dokumentaci ukradli, druzí tvrdí, že ji naopak zachránili, když jeho původní tvůrci začali být v Československu komunistům nepohodlní. Faktem je, že první SAAB a poválečná Jawa Minor, která se prodávala pod značkou Aero Minor, byly velmi podobné.
A co se týče inspirace Škodovky a tím sporťákem od SAABu - škodovka mi přijde hranatější, ostřeji řezaná, zkrátka docela jiná. Ten SAAB vypadá, že spíš inspiroval Ulliho Melkuse, závodníka NDR, který jezdil Pohár míru a přátelství se Zastavou a pak s vlastním monopostem s motorem z Wartburga... :-) Ten pak jeden čas stavěl podobné sporťáky.
pavelthelong
Re: Auta značky SAAB se zrodila v pankrácké
diky, jsem zase o neco chytrejsi, Jinak existuje jeste stranka http://magazin.auto.cz/historie/aero-minor-maly-velky-automobil.html s celkem detailnim popisem aerovek, komicke je, ze se o svedske eskapade nezminuje vubec, zato udajne Minora okopcili Polaci pd nazvem FSO Syrena http://pl.wikipedia.org/wiki/Syrena_(samoch%C3%B3d), pozdeji dodavaneho s trivalci Wartburg. A na rozdil od Syreny ma aerovka jen miniaturni stranku we wikipedii. Ale co je jeste zajimavejsi, Jawa zacinala v roce 1934 s licenci nemecke DKW Meisterklasse 701, coz byl konstrukcni zaklad dalsich automobilu Jawa/Aero
pavelthelong
pokud vim
tak saab zacal vyrobu aut teprve na zaklade ceske licence Aero Minor z roku 1948, po komunistickem puci udajne se prestala vlada o licencni podminky zajimat a projekt cely spadl svedum zadarmo do klina. Bohuzel jsem nikde na netu nenasel podklady pro toto tvrzeni, ale konstrukcni podoba vcetne karoserie a shoda, ze obe tovarny se zabyvaly letadly a mely vzduchem chlazene dvouvalce a trivalce je pozoruhodna......:-)
Judas Priest
Re: pokud vim
He? Nenašel protože je ta smyšlenka naprosto zcestná. Švédové pouze stáli o nákup motorů původně pro Aero Minor, ale komunistická garnitura odmítla prodat náš skvělý motor (opravdu v té době dobrý byl) zlým kapitalistům. No a zatímco se náš motor pro nedostatečný odbyt přestal vyrábět, švédové se poohlédli jinde, tedy v Německu a tuším u DKW. Další věcí je licence na homokinetické klouby které švédové použili v domění že se jedná o válečnou kořist (od němců) a že je možné je použít, ale ve skutečnosti je zkonstruoval čechoameričan Rzepa (Řepa?). To je asi tak vše. Sixten Sasson se ve skutečnosti ani neinspiroval předválečnými Tatrovkami (které navrhoval němec Ledvinka který nikdy ani neuměl česky).
Host
Saab
Skvělej článek,pěkný fotky ,hlavně ta černá legenda 900 prostě letí a její pilot se usmívá na svět,protože každej správnej saabista vždy létá s úsměvem!
Host
Sami Skandinávci nevědí, proč mají tato auta,
když všichni musejí jezdit padesátkou.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Rodinný dům se zahradou v obci Dolní Újezd u Litomyšle. CP 793m2. Výrazné snížení ceny.
Dolní Újezd, okres Svitavy
2 265 000 Kč