Diskuze
Život s Tatrou 603: láska na věky
Děkujeme za pochopení.
fkada
TATRA 603
Přeji Filipu Landovi hodně radosti s jeho znovuzrozenou tatrou a posilám odkaz na serii fotografii TATRA 603. Doufam, že se budou líbit: http://www.flickr.com/photos/29725182@N07/
Host
Jak to bylo ?
Preferovaná byla Škodovka, která vyráběla malá auta.Jinak ty kecy o nemožnosti koupit Tatru, jsou nesmyslem. Kdo na ni měl, mohl si ji koupit, ale samozřejmě musel někdy čekat, protože přednost měly národní podniky.
Host
Re: Jak to bylo ?
Tatra 603 byl především výrobek na tzv. bilanční příděl, "pro podniky", resp. pro "socialistický" nebo "družstevní" sektor a státní instituce. V maloobchodu bylo možno pořídit si T-603 asi někdy od r.1966 - cena byla stanovena asi na 105.000,-Kčs. Šlo spíše o teorii, neboť kdo chtěl mocimermo 603-ku mít, tak si ji pořídil za cenově příznivějších podmínek při vyřazení z podniku, oficiálně přes n.p. KLENOTY - Autobazar (samozřejmě za nějakou protislužbičku). Kalkulovalo se předem s mizivým zájmem o "nákupy" nových šestsetrojek, t.j. bez konkurence bilančnímu přídělovému systému. Po zavedení výroby Tatry 613 poč. 70.let možnost koupě nové tatrovky zmizela, neboť vozy byly přísně přidělovány dle stranické a státní nomenklatury - přednost měli členové předsednictva úvékáesčé, atd. Po nasycení "trhu" se situace opakovala jako s T-603. Počátkem 90.let pak nabízela Kopřivnice vyrobené a již neodebrané 613-ky s velkou slevou, dokonce s možností "změny barevnosti" (černá na jinou barvu).Jura
Host
vzduchové chlazení u osobních aut: CITROEN VISA...
Ale dyť občas se vyskytne i osobák se vzuchem chlazeným motorem!! Není jich mnoho, ale co si vzpomínám, tak na přelomu 70. a 80. let měl v nabídce jeden "luftgekühlt" z motorů i Citroën - VISA (předchůdce pak licenčního Oltcita - ten už ale s motorem s vodním chlazením). Ten Citroen VISA bylo přitom malé autíčko s malým motorem, zajímavé by proto byly zkušenosti, včetně důvody, proč se pak ten vzuchem chlazený motor z nabídky vytratil...? (Juraj)
Host
Re: vzduchové chlazení u osobních aut: CITROEN VISA...
vzduchem chlazené motory se používaly pro jednoduchost a zlevnění konstrukce a v letech 50. a 60. bylo takových vozů pměrně hodně, v nižších třídách většina aut.
Olcit používal karoserii podobnou Vise, ale mechanika byl zjednodušený model GS, tedy chlazení vzduchem.
Vzduchem chlazený motor není schopen plnit současné emisní požadavky protože pracuje v širším režimu teplot než vodník.
Host
krásná klasika
ty tatry jsou nádherný.. patří ke zlatý klasice, když něco takovýho vidím na silnici tak se nemůžu vynadívat.. ještě sou super škodovky 1000 a 130...
Host
Re: krásná klasika
velmi poučné je že i v roce 2009 víme, že za všechno mohou komančové, to jsou věci, co??????
Franta 1
Jak to bylo?
Na tatru 603, nebo 613 si prý nechali dělat kasli v italii u Bertoniho.
celim
Re: Jak to bylo?
No pokud vím, tak 603 byla naše a 613 dělala firma Vignale z Itálie.
Pan Navratil
Mno,
moc pěkný článek.
---
P.S. co je to tam v diskusi za ichtyla, co pořád mele něco o turbu a nevhodnosti hliníkové hlavy???
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Instalatér do Německa
Arcon Personalservice GmbH
nabízený plat:
75 260 - 90 320 Kč