Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Život s Tatrou 603: láska na věky

Filip Landa zrestauroval auto, v němž jezdil jako kluk. Tatrovce z roku 1968 se věnuje už šestnáct let, od svých šestnácti. Jako skalní fanoušek značky říká: "Každé auto časem zchátrá, věky vydrží jen TATRA."
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

weizenkleie1

11. 10. 2009 15:56
Tatra 603

Hodne kilometru preju!R^

0 0
možnosti

fkada

31. 7. 2009 20:13
TATRA 603

Přeji Filipu Landovi hodně radosti s jeho znovuzrozenou tatrou a posilám odkaz na serii fotografii TATRA 603. Doufam, že se budou líbit: http://www.flickr.com/photos/29725182@N07/

0 0
možnosti

vybananovanybanan

23. 7. 2009 18:51
Hezký článek.

0 0
možnosti

Host

23. 7. 2009 15:24
Jak to bylo ?

Preferovaná byla Škodovka, která vyráběla malá auta.Jinak ty kecy o nemožnosti koupit Tatru, jsou nesmyslem. Kdo na ni měl, mohl si ji koupit, ale samozřejmě musel někdy čekat, protože přednost měly národní podniky. ;-D;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Host

25. 7. 2009 11:24
Re: Jak to bylo ?

Tatra 603 byl především výrobek na tzv. bilanční příděl, "pro podniky", resp. pro  "socialistický" nebo "družstevní" sektor a státní instituce. V maloobchodu bylo možno pořídit si T-603 asi někdy od r.1966 - cena byla stanovena asi na 105.000,-Kčs. Šlo spíše o teorii, neboť kdo chtěl mocimermo 603-ku mít, tak si ji pořídil za cenově příznivějších podmínek při vyřazení z podniku, oficiálně přes n.p. KLENOTY - Autobazar (samozřejmě za nějakou protislužbičku). Kalkulovalo se předem s mizivým zájmem o "nákupy" nových šestsetrojek, t.j. bez konkurence  bilančnímu  přídělovému systému. Po zavedení výroby Tatry 613 poč. 70.let možnost koupě nové tatrovky zmizela, neboť vozy byly přísně přidělovány dle stranické a státní nomenklatury - přednost měli členové předsednictva úvékáesčé, atd. Po nasycení "trhu" se situace opakovala jako s T-603. Počátkem 90.let pak nabízela Kopřivnice vyrobené a již neodebrané 613-ky s velkou slevou, dokonce s možností "změny barevnosti" (černá na jinou barvu).Jura 

0 0
možnosti

primeminister

23. 7. 2009 9:07
který blb dělal to "video"

0 0
možnosti

Host

22. 7. 2009 23:20
vzduchové chlazení u osobních aut: CITROEN VISA...

Ale dyť občas se vyskytne i osobák  se vzuchem chlazeným motorem!! Není jich mnoho, ale co si vzpomínám, tak na přelomu 70. a 80. let měl v nabídce jeden "luftgekühlt" z motorů i Citroën - VISA (předchůdce pak licenčního Oltcita - ten už ale s motorem s vodním chlazením). Ten Citroen VISA bylo přitom malé autíčko s malým motorem, zajímavé by proto byly zkušenosti, včetně důvody, proč se pak ten vzuchem chlazený motor z nabídky vytratil...? (Juraj)

0 0
možnosti

Host

23. 7. 2009 1:26
Re: vzduchové chlazení u osobních aut: CITROEN VISA...

vzduchem chlazené motory se používaly pro jednoduchost a zlevnění konstrukce a v letech 50. a 60. bylo takových vozů pměrně hodně, v nižších třídách většina aut.

Olcit používal karoserii podobnou Vise, ale mechanika byl zjednodušený model  GS, tedy chlazení vzduchem.

Vzduchem chlazený motor není schopen plnit současné emisní požadavky protože pracuje v širším režimu teplot než vodník.

0 0
možnosti

Host

22. 7. 2009 22:25
boze

vune detstvi...

0 0
možnosti

Host

21. 7. 2009 9:53
krásná klasika

ty tatry jsou nádherný.. patří ke zlatý klasice, když něco takovýho vidím na silnici tak se nemůžu vynadívat.. ještě sou super škodovky 1000 a 130...

0 0
možnosti

Host

21. 7. 2009 18:42
Re: krásná klasika

velmi poučné je že i v roce 2009 víme, že za  všechno mohou komančové, to jsou věci, co??????8-o

0 0
možnosti

Franta 1

20. 7. 2009 20:23
Jak to bylo?

Na tatru 603, nebo 613 si prý nechali dělat kasli v italii u Bertoniho.

0 0
možnosti

celim

20. 7. 2009 23:34
Re: Jak to bylo?

No pokud vím, tak 603 byla naše a 613 dělala firma Vignale z Itálie.

0 0
možnosti

Pan Navratil

20. 7. 2009 8:20
Mno,

moc pěkný článek.

---

P.S. co je to tam v diskusi za ichtyla, co pořád mele něco o turbu a nevhodnosti hliníkové hlavy??? 8-o

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč