Diskuze

Život s Tatrou 603: láska na věky

Filip Landa zrestauroval auto, v němž jezdil jako kluk. Tatrovce z roku 1968 se věnuje už šestnáct let, od svých šestnácti. Jako skalní fanoušek značky říká: "Každé auto časem zchátrá, věky vydrží jen TATRA."
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

weizenkleie1

11. 10. 2009 15:56
Tatra 603

Hodne kilometru preju!R^

0 0
možnosti

fkada

31. 7. 2009 20:13
TATRA 603

Přeji Filipu Landovi hodně radosti s jeho znovuzrozenou tatrou a posilám odkaz na serii fotografii TATRA 603. Doufam, že se budou líbit: http://www.flickr.com/photos/29725182@N07/

0 0
možnosti

vybananovanybanan

23. 7. 2009 18:51
Hezký článek.

0 0
možnosti

Host

23. 7. 2009 15:24
Jak to bylo ?

Preferovaná byla Škodovka, která vyráběla malá auta.Jinak ty kecy o nemožnosti koupit Tatru, jsou nesmyslem. Kdo na ni měl, mohl si ji koupit, ale samozřejmě musel někdy čekat, protože přednost měly národní podniky. ;-D;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Host

25. 7. 2009 11:24
Re: Jak to bylo ?

Tatra 603 byl především výrobek na tzv. bilanční příděl, "pro podniky", resp. pro  "socialistický" nebo "družstevní" sektor a státní instituce. V maloobchodu bylo možno pořídit si T-603 asi někdy od r.1966 - cena byla stanovena asi na 105.000,-Kčs. Šlo spíše o teorii, neboť kdo chtěl mocimermo 603-ku mít, tak si ji pořídil za cenově příznivějších podmínek při vyřazení z podniku, oficiálně přes n.p. KLENOTY - Autobazar (samozřejmě za nějakou protislužbičku). Kalkulovalo se předem s mizivým zájmem o "nákupy" nových šestsetrojek, t.j. bez konkurence  bilančnímu  přídělovému systému. Po zavedení výroby Tatry 613 poč. 70.let možnost koupě nové tatrovky zmizela, neboť vozy byly přísně přidělovány dle stranické a státní nomenklatury - přednost měli členové předsednictva úvékáesčé, atd. Po nasycení "trhu" se situace opakovala jako s T-603. Počátkem 90.let pak nabízela Kopřivnice vyrobené a již neodebrané 613-ky s velkou slevou, dokonce s možností "změny barevnosti" (černá na jinou barvu).Jura 

0 0
možnosti

primeminister

23. 7. 2009 9:07
který blb dělal to "video"

0 0
možnosti

Host

22. 7. 2009 23:20
vzduchové chlazení u osobních aut: CITROEN VISA...

Ale dyť občas se vyskytne i osobák  se vzuchem chlazeným motorem!! Není jich mnoho, ale co si vzpomínám, tak na přelomu 70. a 80. let měl v nabídce jeden "luftgekühlt" z motorů i Citroën - VISA (předchůdce pak licenčního Oltcita - ten už ale s motorem s vodním chlazením). Ten Citroen VISA bylo přitom malé autíčko s malým motorem, zajímavé by proto byly zkušenosti, včetně důvody, proč se pak ten vzuchem chlazený motor z nabídky vytratil...? (Juraj)

0 0
možnosti

Host

23. 7. 2009 1:26
Re: vzduchové chlazení u osobních aut: CITROEN VISA...

vzduchem chlazené motory se používaly pro jednoduchost a zlevnění konstrukce a v letech 50. a 60. bylo takových vozů pměrně hodně, v nižších třídách většina aut.

Olcit používal karoserii podobnou Vise, ale mechanika byl zjednodušený model  GS, tedy chlazení vzduchem.

Vzduchem chlazený motor není schopen plnit současné emisní požadavky protože pracuje v širším režimu teplot než vodník.

0 0
možnosti

Host

22. 7. 2009 22:25
boze

vune detstvi...

0 0
možnosti

Host

21. 7. 2009 9:53
krásná klasika

ty tatry jsou nádherný.. patří ke zlatý klasice, když něco takovýho vidím na silnici tak se nemůžu vynadívat.. ještě sou super škodovky 1000 a 130...

0 0
možnosti

Host

21. 7. 2009 18:42
Re: krásná klasika

velmi poučné je že i v roce 2009 víme, že za  všechno mohou komančové, to jsou věci, co??????8-o

0 0
možnosti

Franta 1

20. 7. 2009 20:23
Jak to bylo?

Na tatru 603, nebo 613 si prý nechali dělat kasli v italii u Bertoniho.

0 0
možnosti

celim

20. 7. 2009 23:34
Re: Jak to bylo?

No pokud vím, tak 603 byla naše a 613 dělala firma Vignale z Itálie.

0 0
možnosti

Pan Navratil

20. 7. 2009 8:20
Mno,

moc pěkný článek.

---

P.S. co je to tam v diskusi za ichtyla, co pořád mele něco o turbu a nevhodnosti hliníkové hlavy??? 8-o

0 0
možnosti