Diskuze
Milionová Škoda 100 slaví čtyřicáté narozeniny
Děkujeme za pochopení.
Host
Poruchová
My jsme si koupili Š100 rok před skončením výroby. Je pravda, že trpěla nekončícím řetězcem drobných závad od spínačů stěračů, přes neustále nefunční startér a v zimě neodmražená čelní skla. S těmi svislými čepy to nebyla taková katastrofa, prostě se v té době musely pravidelně promazávat mazacím lisem. Byly tak zkonstruovány a nesmělo se na to kašlat. Skoro každý měl mazací lis doma, mám ho dodnes. My jsme měli smůlu, vvařovali jsme a stříkali *komplet* už po třech letech. Pod dešťovými žlábky odpadávala barva už po roce. Říkalo se, že Košice tenkrát dodaly plech totálně rezavej a Škodovka ho prostě natáhla do lisů tak jak byl. Volant se (naštěstí při parkování) rozlomil po čtyřech létech a tak jsme si koupili "spotovní". Prostě, smůla na smůlu. Ale taky hromada nádherných zážitků. To nedůležitější. Kdo neměl rodinného automechanika, nebo nebyl extrémně šikovný, ten splakal. V servisu třeba ty čepy jen zašpinili.
Host
Re: Poruchová
Potom jsme šli do Wartburga kombi ani jedna porucha za léta a to jsme s ním postavili dům. (Neustálý totální přetížení).
other_side
to je článek jako prase
dik pane autor, gurmansky jsem si pocetl
Host
Něco začalo a něco skončilo
Takže aby se tato kreace embéčka mohla začít vyrábět, tak nás embéčka musela opustit přičemž lepší by bylo vzpomínat na výrobu 720, ale tohle?
no ale dobře, bylo český.....
Host
otázkou je kolik by se jich prodalo v rámci volného trhu
a ne v netržním socialistickým prostředí, kdy se na auta stály fronty. Západní konkurenti té doby byly určitě na lepší úrovni
Host
Brečíte dobře...
...ale na špatném hrobě. Škodovka měla na konci šedesátých let připraveno do výroby skvělé auto, s mootrem vpředu, s modulárním objemem (motory od 1200 do 2000, podle počtu válců), nicméně stranický sjezd rozhodl, že todle auto se vyrábět nebude a místo toho se modernizuje kdysi úspěšná 1000MB a auta vyšších výkonů se budpou dovážet ze SSSR. Takže poděkujte našim slavným soudruhům a nezapomeňte jim to připočíst ve volbách.
Host
Re: Brečíte dobře...
Stranicky sjezd nic nerozhodl, rozhodly penize. Jedna vec je neco navrhnout (zvlast v te dobe, kdy auto bylo temer ciste mechanicka zalezitost) a udelat par hezkych prototypu a druha je rozjet to v serii....
Host
bezva kára ;)
Nevím co pořád proti těm škodovkám máte......vlastním Škodu 100L a je to super kára - oproti moderním automobilům máte aspoň pocit že jedete v autě a že ho i řídíte :). Na hustý městský provoz to tedy není již to pravé ořechové, ale mimo město si vychutnáte ten správný jízdní požitek ještě teď (pokud teda nejste rozežranci konzumu bez špetky citu k veteránům).
Host
mnoho hodnoceni
v teto diskusi vychazi z dnesnich znalosti a zvyklosti - chtelo by to trochu nadhledu a hodnotit auto napasovane do sve doby
napr. stale dokola omylane deformacni zony je zalezitost, ktera se v te dobe proste neresila nikde (napr. amici toto zacali resit docela nedavno, do te doby staveli auta vzhledem tanky, ale papirove, jak dnesni cinani)
Host
Dobrý krám
Měl jsem Š100 v roce 2000, ale původní motor byl na odpis, tak jsem narval motor 120LS a šlapalo to bez problémů, byl jsem s ním spokojenej a pak jsem dostal od strejdy shnilýho favorita 136LS s dobrým motorem, a říkal jsem "Co stím???". Z Fávíka jsem vyndal motor a narval do tý 100, a jelo to jako drak, ale převodovka nebyla stavěná pro tenhle motor, ale do kopce kopnout 4 kvalt to bylo dobrý....A v roce 2003 jsem prodal.....
Host
Velice špatné auto
Bylo tak špatné auto, že modifikace 130 RS na rally Monte Carlo hned při první účasti vyhrály s obrovským náskokem svoji třídu a v absolutním pořadí,bezrozdílu objemu, čtvrté a páté místo. Panečku, to byly mizerné stroje. Mimochodem, dnešní cena 130 RS je 300 000 - 1 000 000 Kč.
Host
Dobu nebrat, auta z tédoby také NÉÉÉ, aůe
prázdné silnice z tehdejší doby-to by bylo. To bych chtěl alespoň na chvíli zažít
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Prodej chaty se stavebním povolením, osada Orličan
Hradec Králové - Slezské Předměstí
2 290 000 Kč