Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Milionová Škoda 100 slaví čtyřicáté narozeniny

Škoda 100, kterých po světě jezdilo víc než milion a i teď je možné tento vůz potkat, slaví čtyřicáté narozeniny. Její výrobu nezastavil ani velký požár, který v roce 1969 postihl mladoboleslavskou automobilku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

19. 8. 2009 15:12
Poruchová

My jsme si koupili Š100 rok před skončením výroby. Je pravda, že trpěla nekončícím řetězcem drobných závad od spínačů stěračů, přes neustále nefunční startér a v zimě neodmražená čelní skla. S těmi svislými čepy to nebyla taková katastrofa, prostě se v té době musely pravidelně promazávat mazacím lisem. Byly tak zkonstruovány a nesmělo se na to kašlat. Skoro každý měl mazací lis doma, mám ho dodnes. My jsme měli smůlu, vvařovali jsme a stříkali *komplet* už po třech letech. Pod dešťovými žlábky odpadávala barva už po roce. Říkalo se, že Košice tenkrát dodaly plech totálně rezavej a Škodovka ho prostě natáhla do lisů tak jak byl. Volant se (naštěstí při parkování) rozlomil po čtyřech létech a tak jsme si koupili "spotovní". Prostě, smůla na smůlu. Ale taky hromada nádherných zážitků. To nedůležitější. Kdo neměl rodinného automechanika, nebo nebyl extrémně šikovný, ten splakal. V servisu třeba ty čepy jen zašpinili.

0 0
možnosti

Host

19. 8. 2009 15:13
Re: Poruchová

Potom jsme šli do Wartburga kombi ani jedna porucha za léta a to jsme s ním postavili dům. (Neustálý totální přetížení).

0 0
možnosti

other_side

18. 8. 2009 18:42
to je článek jako prase

dik pane autor, gurmansky jsem si pocetl

0 0
možnosti

Host

16. 8. 2009 21:43
Něco začalo a něco skončilo

Takže aby se tato kreace embéčka mohla začít vyrábět, tak nás embéčka musela opustit přičemž lepší by bylo vzpomínat na výrobu 720, ale tohle?;-D

no ale dobře, bylo český.....[>-]R^

0 0
možnosti

Host

16. 8. 2009 11:12
otázkou je kolik by se jich prodalo v rámci volného trhu

a ne v netržním socialistickým prostředí, kdy se na auta stály fronty. Západní konkurenti té doby byly určitě na lepší úrovni

0 0
možnosti

Host

15. 8. 2009 11:55
Brečíte dobře...

...ale na špatném hrobě. Škodovka měla na konci šedesátých let připraveno do výroby skvělé auto, s mootrem vpředu, s modulárním objemem (motory od 1200 do 2000, podle počtu válců), nicméně stranický sjezd rozhodl, že todle auto se vyrábět nebude  a místo toho se modernizuje kdysi úspěšná 1000MB a auta vyšších výkonů se budpou dovážet ze SSSR. Takže poděkujte našim slavným soudruhům a nezapomeňte jim to připočíst ve volbách.

0 0
možnosti

Host

15. 8. 2009 13:52
Re: Brečíte dobře...

Stranicky sjezd nic nerozhodl, rozhodly penize. Jedna vec je neco navrhnout (zvlast v te dobe, kdy auto bylo temer ciste mechanicka zalezitost) a udelat par hezkych prototypu a druha je rozjet to v serii....

0 0
možnosti

Host

14. 8. 2009 16:48
bezva kára ;)

Nevím co pořád proti těm škodovkám máte......vlastním Škodu 100L a je to super kára - oproti moderním automobilům máte aspoň pocit že jedete v autě a že ho i řídíte :). Na hustý městský provoz  to tedy není již to pravé ořechové, ale mimo město si vychutnáte ten správný jízdní požitek ještě teď (pokud teda nejste rozežranci konzumu bez špetky citu k veteránům).

0 0
možnosti

Host

14. 8. 2009 20:42
Re: bezva kára ;)

souhlas, ale nesmis se dostat na dalnici....

0 0
možnosti

Host

14. 8. 2009 16:36
mnoho hodnoceni

v teto diskusi vychazi z dnesnich znalosti a zvyklosti - chtelo by to trochu nadhledu a hodnotit auto napasovane do sve doby

napr. stale dokola omylane deformacni zony je zalezitost, ktera se v te dobe proste neresila nikde (napr. amici toto zacali resit docela nedavno, do te doby staveli auta vzhledem tanky, ale papirove, jak dnesni cinani)

0 0
možnosti

Host

14. 8. 2009 16:24
Dobrý krám

Měl jsem Š100 v roce 2000, ale původní motor byl na odpis, tak jsem narval motor 120LS a šlapalo to bez problémů, byl jsem s ním spokojenej a pak jsem dostal od strejdy shnilýho favorita 136LS s dobrým motorem, a říkal jsem "Co stím???". Z Fávíka jsem vyndal motor a narval do tý 100, a jelo to jako drak, ale převodovka nebyla stavěná pro tenhle motor, ale do kopce kopnout 4 kvalt to bylo dobrý....A v roce 2003 jsem prodal.....:-/

0 0
možnosti

Host

14. 8. 2009 16:22
Velice špatné auto

Bylo tak špatné auto, že modifikace 130 RS na rally Monte Carlo hned při první účasti vyhrály s obrovským náskokem svoji třídu a v absolutním pořadí,bezrozdílu objemu, čtvrté a páté místo. Panečku, to byly mizerné stroje. Mimochodem, dnešní cena 130 RS je 300 000 - 1 000 000 Kč.

0 0
možnosti

Host

14. 8. 2009 20:43
Re: Velice špatné auto

300 000 je cena novyho motoru do ni.

0 0
možnosti

Host

14. 8. 2009 14:56
Dobu nebrat, auta z tédoby také NÉÉÉ, aůe

prázdné silnice z tehdejší doby-to by bylo. To bych chtěl alespoň na chvíli zažít;-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...