Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Schody na nové D1 už nebudou. Jak se staví dálnice

Továrny na dálnice - finišery budeme příštích deset let potkávat na nejdůležitější české dopravní tepně neustále. Stroje, které za stovky milionů staví dálnice, teď dostanou za úkol rozbitou D1 zrekonstruovat a rozšířit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jan9002

11. 11. 2009 7:59
Doufám, že to nebude jak Ostravská dálnice

předloni to otevřeli a letos se jezdí jenom v jednom pruhu, protože se to musí celé opravovat. Jenom bych rád věděl, za čí peníze se to opravuje, jestli je to v záruce, nebo to cálujem ze svých daní.  Machři.

0 0
možnosti

AlterID

16. 11. 2009 19:55
Re: Doufám, že to nebude jak Ostravská dálnice

Reklamace. A bylo to nečekaným pohybem v podloží. Netvrdím, že to nebyla jejich chyba, každopádně to není problémn s povrchem vozovky (o kterém je tento článek), ale s umístěním pilířů v zemi.

0 0
možnosti

Host

9. 11. 2009 10:07
pokud umrel, nemuze mit klid

proc nezverejni jmeno toho debila co projektoval D1? rad bych vedel, koho vlastne proklinaji ty statisice lidi co po ni denne musi jet?

!!!

0 0
možnosti

Plukovnik_Kolonel

12. 11. 2009 12:23
Re: pokud umrel, nemuze mit klid

Nejdriv si prosim te neco precti o tom, jak komplikovane ty stavby vznikaly, to nebyla jedna D1 navrzena od stolu, ale bohuzel rada udalosti... pak teprve mudruj

http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info/historie-dalnic

0 0
možnosti

Host

5. 11. 2009 22:11
pseudodálnice na Poděbrady

Obzvláště krásný povrch z doby éry KSČ je na dálnici Praha-HK v úseku Mochov-Praha a na opačné straně Praha-Pečky. Před jízdou je nutné si kromě dálniční známky zakoupit boxerský chránič zubů, aby se při jízdě po nechutných betonových vlnách samy nevytloukly!;-O Za jízdu po takovém hnusu by měl stát platit motoristům! Korektní by bylo alespoň v uvedeném úseku zrušit zpoplatnění dokud nebude to co se nazývá dálnice skutečnou dálnicí plnící mezinárodní parametry!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0 0
možnosti

Host

4. 11. 2009 18:09
No a po tom všem

to ai tak za 2 roky popraská. V prvních letech jezdí jenom zalívači. Po nich to nádherně bouchá. No a pak tak za 5 let se dělá novej koberec. Je to takové perpetum mobile na peníze.

0 0
možnosti

Host

4. 11. 2009 17:51
Není beton jako beton

D1- úseky mezi Brnem a Vyškovem celkem nová dálnice s nejšílenějším betonovým povrchem co jsem poznal.Výrobce by měl vrátit ty miliardy nebo to zdarma opravit. Mezi Prostějovem a Ohrozimí je betonová dálnice co postavili Němci za 2. světové války někdy v roce 1942 což je 67let tak se tam vy machři podívejte a zanechte výmluv. Nebo jsou naše normy zas nějak lobisticky změkčelé ??? Každá naše dálnice je když se otevře perfektní ale jaksi velmi rychle stárne.

0 0
možnosti

Host

2. 11. 2009 15:02
všechno jde

Beton bude vždy lepší. Stačí pouze ten důvod, že na něm nebudou během dvou let šílený koleje od kamionů. Otázka hluku je podružná a vcelku mne nezajímá. Zajímá mě spíš to, že na betonu mam kratší brzdnou dráhu. Jestli promrzne rychleji asfalt nebo beton je úplně jedno. Prostě přizpůsobim jízdu stavu vozovky a nepojedu na ledu 130 jenom proto, že je to dálnice a že se tam může jet 130. Kdo má něco v hlavě, tak přezuje na zimní a při řízení vytáhne hlavu v pr**le a neřítí se jak idiot, když hrozí, že může být vozovka namrzlá. Jinak samozřejmě beton vydrží od dost déle než asfalt.

Celé je to ale o lidech, kteří to staví. I asfaltka se dá postavit tak aby na ní nebyla po chvíli koleje. Rozdíle ale je pak v tom, že se peníze musí lít pod ten asfalt a ne do kapes. Silnice u nás stojí dvakrát víc než v Německu a vydrží přitom polovinu. Ono by možná taky pomohlo kdyby se maximální hmotnost kamionů nastavila z 48 tun na 40, jako je to na západě a důsledně se to kontrolovalo.

0 0
možnosti

AlterID

16. 11. 2009 19:56
Re: všechno jde

R^

0 0
možnosti

Host

23. 10. 2009 11:47
Jednotky

Doporučoval bych autorovi příspěvku ověření rychlosti betonáže. 350m za den je asi překlep. Umíte si představit jak vyrobíte a dopravíte během jednoho dne cca 950 m3 betonu?

0 0
možnosti

Honza.Z

26. 10. 2009 16:42
Re: Jednotky

ja si to treba predstavit umim;-D;-D;-D;-D;-D ale ja si dokazu predstavovat spoustu veci.

0 0
možnosti

Host

20. 10. 2009 18:08
Mamlasove dodelejte Ostrava - Hradec a

jizni spojku PaneBoze!! Konecne uz pahnáti!!!

0 0
možnosti

Honza.Z

20. 10. 2009 20:49
Re: Mamlasove dodelejte Ostrava - Hradec a

beru lopatu a hned tam letim kdyz si to rek tak razne8-o

0 0
možnosti

Host

20. 10. 2009 17:58
Skutečně?

pane bože....vidím, že se tu sešla banda neuvědomělých lidí :D, viz- na betonové dálnici horší přilnavost, beton rychleji promrzá, pak taky, že v západních zemích nemají betonové dálnice, pak cosi o tom, že to skáče jak prase, pak, že je asfalt lepší...nestačím se divit, kolik lidí bez základní školy tu zvěřejňuje své výmysly.

Za prvé - na b. dálnici je přilnavost značně lepší. než na asfaltce, je to dáno tím, že to zdrsňují a i kdyby nezdrsňovali, pořád to bude mít lepší vlastnosti, než asvalt

Za druhé - beton rychleji nepromrzá a to z toho důvodu, že má větší hustotu než asvalt

Za třetí - podívejte se do Rakouska, tam staví jednu betonovou dálnici za druhou a v Německu staré asvaltky nahrazují nové betonky

Za čtvrté - projeďte se směr Ostrava v úseku Olomouc - Lipník, betonové úseky jsou staré více než 11 let a ani známka zvlnění, žádné skoky, koleje, nic...to stejný úsek Lipník - Hranice, krásná dálnice... Vy co tu žblebtáte nemáte ani páru a děláte chytrý! :D

0 0
možnosti

Host

20. 10. 2009 18:33
Re: Skutečně?

R^

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na trh přichází spousta nových aut, cenová válka nese ovoce

9. dubna 2024

Zdá se, že letošní rok přijde na trh výrazně víc nových modelů než v předchozích pár letech. A...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V Boleslavi začala výroba nové Octavie. Za půl roku ji Škoda odstěhuje

9. dubna 2024  16:30

Škoda Auto začala v hlavním mladoboleslavském závodě s výrobou modernizovaného modelu Octavia. Ve...

OBRAZEM: Škodovky a tatrovky pod rentgenem. Podívejte se do útrob našich aut

16. dubna 2024

Myslíte si, že znáte auta z našich silnic jako své boty? Pohled pod naleštěné karoserie modelů...

K rychlému dobíjení nejdražší cestou. Za 7 miliard jen 7 nabíječek

16. dubna 2024

Je to vizitka, která před americkými volbami dvakrát nepotěší. Administrativa stávajícího...

Kontroverze nové alfy. Smí Milano do Milána? A je zakázáno vyrábět ji v Polsku?

15. dubna 2024

Tak bizarní start kariéry umí autu nalinkovat jen Italové. Zní to jak komedie z pera nobelisty...

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...